Ga naar inhoud


warm geworden wijn of bier


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

zoals de titel al aanduidt

warm geworden wijn of bier (die je mee naar huis neemt nadat je die gekocht hebt) smaakt vreselijk!

wie kent het ook?

 

Niet voor niets staat goede wijn in een wijnkelder die gelijkmatig koel blijft en is een bier toch zeker niet warmer opgeslagen dan 7 graden.

Indien je die onder de halogeen spots van de drankenhandel of supermarkt ziet staan, kun je er beter één die 'n paar flessen achteraan in het schap staat nemen in de schaduw van het schap, idem dito met het bier en vooral de dure speciale biertjes.

Ook als de drank van de wijnbouwer of bierbrouwerij naar de tussenhandel komt en in de extreme zomerse hitte (en in een file op de autoweg heeft gestaan) dan aangeleverd wordt aan de drankenhandel en supermarkt expeditie centra kan de smaak al heel slecht geworden zijn.

 

Sinds ik in den Belgique vaker ga inkopen merk ik dat verschil in smaak heel duidelijk, daar is de winkel volledig gekoeld en gebruikt men koud licht.

Voor de grap heb ik ook eens één flesje buiten de koelkast één dag (afgelopen maand) laten staan en geproefd tegenover de gekoelde fles uit mijn koelkast.

Binnentemperatuur 24 a 27 graden al naar gelang de tijd

Heb datzelfde getest voor de smaak met één flesje uit de berging / Souterain ongeveer 14 graden en een uit de koelkast.

 

Ik koop weinig alcohol houdende dranken maar als het voorkomt wil ik wel het volle genot.

 

Kwam erop wegens de inflatie en hoge prijzen in de supermarkt en dan is het geleverde niet eens goed.

jullie ervaring?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De supermarkt hier houdt de zaak op een graad of 18. Prima voor rode wijn.

 Ik leg de wijnen en het bier hier in de kelder bij ook die temperatuur. De witte en het bier leg ik in de koelkast voor consumptie.

 

Heb je dat flesje buiten de koelkast ook eerst laten afkoelen voordat je het dronk?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

Sinds ik in den Belgique vaker ga inkopen

Ehhhh in Belgie inkopen doen???? Waarom denk je dat den Belgiek naar Nederland komt?

Tenzij je in Belgie gaat voor de Speciale bieren. Voor het "normale" bier moet je in Duitsland zijn.

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Windhoos zei:

Sinds dat Heineken over is gegaan op de welbekende groene flesjes meuren ze erover. Vaak zijn het de flesjes die bij de handvaten zitten, vandaar ook dat kartonnetje over het krat. Niet te pruimen dus.

Was Heineken ooit wel te pruimen?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smaak acheruit nadat iets ooit te warm is geweest is nieuw voor mij. Dat zou niet veel goeds betekenen voor b.v. wijn uit Australie of Zuid Africa. In die hete containers hier naartoe. Zelf ik menig magnifiek goedje er vandaan mogen proeven, wel op goede drinktemperatuur. En de aanvoer van franse wijnen tijdens de zomer?

 

En wat doet Sprietje dan met de wijnen uit zijn eigen Cave?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bier is geen wijn hè. Natuurlijk verandert de smaak als je het verwarmt. Drink maar eens verse melk en gekookte melk..

 

Warm worden van wijn hoeft niet erg te zijn. Zo zou Madeira wijn ontstaan zijn.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, moonchild zei:

En wat doet Sprietje dan met de wijnen uit zijn eigen Cave?

Als in de winter de rode wijn in Nederland te koud is, en ik heb toevallig geen wijn op 18° of kamertemperatuur, dan gaat die fles gewoon 15 seconden in de magnetron zodat die 18 graden is. Dat doet aan de smaak helemaal niets af. Dat wordt door wijnexperts ook erkent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb ik twee bierbrouwers in de familie die ook in clubverband brouwen en thuis brouwen. Die zeggen precies hetzelfde.

Als bier warm is geweest smaakt het beslist niet meer goed en vooral die biersoorten welke na gisten op de fles.

 

Met wijn kun je wel NET even voor het drinken een iets hogere temperatuur appreciëren wegens geur en smaakstoffen in het glas en mond, maar laat de wijn niet twee a drie dagen veel te warm worden. Want daar had ik het over, dat flessen wijn, de duurste meestal boven in de schappen staan en dus het meest dichtbij de spotjes die gedurende meerder dagen de flessen verwarmen. Je voelt het zelfs als je zo'n fles vastpakt, die is bijna handwarm. ( 30 graden dus )

 

De productie van Madeira en of port in eiken vaten waar er ook vocht verdampt is iets heel anders dan wijn op de fles.

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Conclusie van dit alles: je moet het niet in de fles laten zitten maar gewoon opdrinken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-9-2022 om 12:31, Psychosammie zei:

Conclusie van dit alles: je moet het niet in de fles laten zitten maar gewoon opdrinken.

Drink met mate(n) 🍻🥳👌

Op 1-9-2022 om 21:54, minplus zei:

Was Heineken ooit wel te pruimen?

1304439389_EenpaarddrinktGrolschenhetpistHeineken.jpg.6998c146a4c29e4ce36880825d6e6491.jpg

 

Op 1-9-2022 om 12:08, Tonskidutch zei:

wie kent het ook?

Helaas , ik drink geen alkoholische dranken !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...