Ga naar inhoud


Megastoring electriciteits net Flevoland.


ceesv

Aanbevolen berichten


Volgens m'n broertje die bij zo'n netbeheerder werkt worden alle schakelstations op afstand bediend. En alleen als er aanpassingen of reparaties nodig zijn staat er een groep mensen op locatie. Die mensen komen ook echt niet zomaar in de buurt van de hoogspanning schakelstations die spanning voeren. Dat begrijp je natuurlijk wel.

 

 

 

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden, zeeteefje zei:

Dit mag helemaal niet kunnen en riekt naar opzet.

Weet iemand of deze veiligheidsschakelaars remote via internet te benaderen zijn? In dat geval kon het wel eens een hack zijn.

Dat is geen hack, maar een veiligheid mechanisme!

De omvormer ziet een abnormale netspanning en schakelt af.

Daarbij is er geen sprake van afschakelen op afstand, het is een interne beveiliging.

 

Heb je niet begrepen wat er in Flevoland gebeurd is?

En ja, afschakelen, dat mag, of wil jij energie aan een gigantische kortsluiting leveren?

 

Door de kortsluiting bij Dronten stond er bijvoorbeeld nog maar 180 Volt op het stopcontact in Soesterberg.

Toen in het voedende station de rails smolt schoot de netspanning kortstondig naar 280 Volt!

 

Wat denk je dat er dan met jouw omvormer gebeurt.

Kijk eens bij het spoor, voor miljoenen schade en het baanvak moet weer nieuw gebouwd worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mereltje

Mijn broer die ‘op Zuid’ woont ook niet. Tóch zie ik het verband wel.

Ik ben benieuwd hoe 100%……, mijn leverancier, reageert op mijn melding. 😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt helemaal gelijk!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-9-2022 om 18:29, ceesv zei:

Volgens het journaal zou men gepoogd hebben een nieuw onderstation aan te sluiten.

Dat ging mis, er ontstond kortsluiting.

 

Dus er waren techneuten aanwezig, zou men zo kunnen concluderen.

We horen of lezen natuurlijk niks meer over oorzaken, dat gaat zo in een claim - cultuur samenleving.

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit happens , mens zijn is vergisselijk 😉

Iedereen kan eens een foutje maken , soms met loodzware gevolgen !!

ivm Megastoring electriciteits net Flevoland , wie zal dat betalen ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is nog steeds geen duidelijkheid hoe het zo mis heeft kunnen lopen.

 

Het enige dat men weet is dat een lijn die geaard was onder spanning is gezet of dat een lijn die spanning voerde geaard is geworden.

In beide gevallen zou een beveiliging dit voorkomen moet hebben.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De NS denkt nu dat er zeker tot 3 oktober geen treinen rijden tussen de twee plaatsen na de stroomstoring van afgelopen week in de Flevopolder.

Spoorbeheerder ProRail komt volgende week met een nieuwe prognose, maar het herstel van de spoorschade kan ook na 3 oktober nog weken duren, bevestigt een woordvoerder na berichtgeving door vakblad SpoorPro.

 

Over het herstel van de schade aan de hoogspanning verbinding is nog niets bekend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt mij nog mee dat er geen 5G wappies een vreugde dansje hebben gedaan, die halen echt alles aan om hun gelijk te halen.

 

Niet dat dit met 5G te maken heeft, maar sommige mensen slaan op alles door, volgens mij wonen ze nog steeds niet ondergronds in een hol.😉

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 7-9-2022 om 17:23, ceesv zei:

De NS denkt nu dat er zeker tot 3 oktober geen treinen rijden tussen de twee plaatsen na de stroomstoring van afgelopen week in de Flevopolder.

Spoorbeheerder ProRail komt volgende week met een nieuwe prognose, maar het herstel van de spoorschade kan ook na 3 oktober nog weken duren, bevestigt een woordvoerder na berichtgeving door vakblad SpoorPro.

 

Over het herstel van de schade aan de hoogspanning verbinding is nog niets bekend.

Prorail houdt het nu op midden december. Mooie foto met de hoogspanningsdraden over het spoortraject.

 

https://www.prorail.nl/nieuws/vanaf-midden-december-weer-treinen-tussen-lelystad-en-dronten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...