ikkuniet Geplaatst: 21 september 2022 Geplaatst: 21 september 2022 Ik heb een dreambox met draaibaare schotel stab 100 Ik heb ook de swaiger sf900 compleet en de stab mp02 Nu was mijn idee ik gebruik 1 voeding met power inserter voor de satfinder en 1 voeding met power inserter voor de stab mp02, kun je gewoon de signalen opzoeken maar de power inserter van swaiger is een probleem . Vraag :waarvoor dient een power inserter en kun je niet zonder gewoon een 18 volt voedingkje gebruiken
Moderator ceesv Geplaatst: 21 september 2022 Moderator Geplaatst: 21 september 2022 De spanning op de coax kabel voedt onder meer de LNB. In de LNB zit een schakelaar, zet je 13 Volt op de kabel ontvang je de verticale transponders, zet je 18Volt op de kabel ontvang je de horizontale transponders. De rotor maakt het niet uit, die draait op zowel 13 als 18 Volt voeding op de antenne kabel. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
moonchild Geplaatst: 21 september 2022 Geplaatst: 21 september 2022 De ontvanger moet nu de stroom voor de motor leveren, dit is een zware belasting. Je kan de motor beter extern voeden. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
ikkuniet Geplaatst: 22 september 2022 Auteur Geplaatst: 22 september 2022 Bedankt voor het andwoord CEESV, Dus als ik het goed begrijp, heb je voor de lnb om de H of V transponders te scannen een power inserter nodig en voor de rotor gewoon een voedingkje.
ikkuniet Geplaatst: 22 september 2022 Auteur Geplaatst: 22 september 2022 Bedankt voor het andwoord MOONCHILD Maar de motor krijgt stroon via de ontvanger, dus dit gebeurd als je zit te kijken toch ook al , ik gebruik een extra voedinkje voor de stab mp02 die de rotor voed en daarmee kan ik onafhankellijk de motor draaien en gellijk de signalen meten.
Moderator ceesv Geplaatst: 22 september 2022 Moderator Geplaatst: 22 september 2022 1 uur terug, ikkuniet zei: CEESV, Dus als ik het goed begrijp, heb je voor de lnb om de H of V transponders te scannen een power inserter nodig Die zit al ingebouwd in de Swaiger SF900 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
ikkuniet Geplaatst: 22 september 2022 Auteur Geplaatst: 22 september 2022 (aangepast) dus dat ding is helemaal niet nodig gewoon 2 voedingkjes 18 volt, maar waarom zit er dan in de koffer ruimte voor zo.n ding en waarom word hij er gewoon bijgeleverd?? 22 september 2022 aangepast door ikkuniet
Moderator ceesv Geplaatst: 22 september 2022 Moderator Geplaatst: 22 september 2022 Ik zie in de koffer geen power inserter zitten, maar een powerbank, dat is een accu, die de satfinder van voeding voorziet. Swaiger heeft de satfinder compact gemaakt, en de voedingsaccu los bijgeleverd. Je kan kiezen je satfinder tussen je ontvanger en lnb te plaatsen, waarbij de voeding voor de satfinder en de lnb uit je ontvanger komt, of los te gebruiken, waarbij je in plaats van je ontvanger de accu, powerbank, aansluit. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
ikkuniet Geplaatst: 22 september 2022 Auteur Geplaatst: 22 september 2022 ik heb even een foto genomen van de inhoud van mijn kofferdie ik jaren geleden zo heb gekocht, zoals je kunt zien geen ruimte voor een powerbank, maar wel voor een powerinserter de mp02is uiteraard later aangeschaft, het tape om de voeding zorgt er voor dat de stroomdraad WEER niet breekt bij de ingang voeding, dus ik zal gewoon ff een 18 volt voedinkje scoren
Moderator ceesv Geplaatst: 22 september 2022 Moderator Geplaatst: 22 september 2022 Dat is een oudere versie, indien je de sat finder niet tussen een ontvanger en antenne plaatst, maar de lnb moet voeden door de sat finder. Je zou i.p.v. de 18 Volt voeding ook een powerbank kunnen aansluiten. Dit is de versie waarmee de SF 900 geleverd wordt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
ikkuniet Geplaatst: 22 september 2022 Auteur Geplaatst: 22 september 2022 klopt erg oud , ik denk de eerste ,werkt nog prima op de orginele software heb het cdtje wat er bij kwam ook nog, maar, je kan hem wel tussen de ontvanger en lnb plaatsen geen probleem , maar de ruimte in het koffertje is beperkt daarom voedingkje, de versie die jij laat zien is update vis usb en de miijne via com, maar hoeft niet doet gewoon alles wat hij moet doen
ikkuniet Geplaatst: 22 september 2022 Auteur Geplaatst: 22 september 2022 ik heb nog even via het orginele cdtje gekeken naar het aansluiten van deze sat finder , maar er zit wel het 1 en ander aan verschil in, je kan deze niet zo maar op een voeding aansluiten , dit moet via quote,...1.3 Aansluiten van de SAT-Finder plus Verbindt de met ‘LNB’ aangegeven bus van de SAT-Finder plus door middel van de meegeleverde coaxkabel direct met de aanwezige LNB. Daarna sluit u aan de bus ‘REC’ een spanningsverzorging aan, dit kan via een DVB-receiver, multischakelaar of SCHWAIGER GW9000 gebeuren. Wartelmoer slechts hand vast aandraaien, dus .als je intresse hebt in een kopie van de orginele cd dan lees ik het wel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen