Ga naar inhoud

Waarom zijn de vlaamse dvb-t2 zenders nu zwakker? (zo zegt tvv).

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ondertussen gevonden, een wilde gok gedaan, en het is een soort linux. met een programmatjes die draait onder windows lukt het.

ik toon hier 2 spectrums vanuit de living.

zonder versterker

ali_snapshot_0002.jpg.19301c14b842bb62de2c20a7999c0c0f.jpg

en de 2de is met de ingebouwde versterker met een tvv antenne van funke.

ali_snapshot_0005.jpg.606faf629868600e76b927a0bdbac945.jpg

Wat wil die 25dBuv eigenlijk zeggen?

alvast bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Kijk dat ziet er goed uit. Ik bedoel dus je spectrum meter. Maar helaas is het meetresultaat teleurstellend.

De ontvangst van deze antenne is al erg slecht, en dan kan het soms zijn dat de versterker meer ruis dan signaal versterkt.

3 uren geleden, sattv4iedereen zei:

Wat wil die 25dBuv eigenlijk zeggen?

Dat is een cursor (nu buiten beeld) die je op een bepaalde frequentie kunt zetten om die specifieke waarde te meten.

Je kunt eens proberen of zo'n zelf gemaakte antenne meer ontvangt, maar verwacht er niet teveel van.

Ter vergelijk heb ik een meting gedaan met zo'n antenne en ook een meting met een moderne actieve DVB-T2 antenne van One for All:

Met de sprietantenne:

DVB-T2_metSprietantenne.jpg.f9b97045b79ab416c7cba8896c96fd50.jpg

met de actieve antenne:

1617049703_DVB-T2_metactieveAntenne.jpg.6536c1be0589342547708ef66a0683f2.jpg

Geplaatst:

Later volgende week neem ik eens een van op de zolder.

ps, de versterker zou nog goed zijn?

alvast al bedankt voor de bijdragen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:
12 minuten geleden, sattv4iedereen zei:

ps, de versterker zou nog goed zijn?

Ja die werkt wel, maar heeft teveel eigen ruis.

Je ziet de werking van de versterker als je de niveaus van de DVB-T multiplexen met elkaar vergelijkt.

Geplaatst:

Zou zoiets helpen, of is het brol?

5E2FC598-F608-4CDC-BE05-31B7A2DAD38F.jpeg

Geplaatst:
15 uren geleden, sattv4iedereen zei:

Zou zoiets helpen, of is het brol?

5E2FC598-F608-4CDC-BE05-31B7A2DAD38F.jpeg

Dat is een breedband in-line versterker tot 2 GHz, geen low noise versterker.

Daar heb je niks aan omdat die het signaal weliswaar versterkt, maar ook de ruis.

De afstand tussen het signaal en de ruis, de signaal/ruis verhouding kan hiermee alleen maar slechter worden.

Je kunt je geld beter steken in een moderne DVB-T2 antenne.

Ik heb goede ervaring met OneforAll. Die werken volgens het principe van small loop antennes.

Met een goede coax kabel kun je die uitstekend verlengen als je de antenne toch op de zolder moet plaatsen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen