Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Er is aangekondigd dat de 2 nieuwe satellieten de 3 oude gaan vervangen.

Dan maakt de verwachtte levensduur ook niet veel meer uit voor die komende maanden.

Bovendien zijn op 13C de meeste transponders van de Hotbird in gebruik, 37 van de in totaal 81 DTH transponders.

Maar ik zit er mogelijk naast.😉

 

Ja, we kunnen hier beide niks zinnigs over zeggen we hebben geen inzicht in de staat van de aanwezige satellieten.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.


Geplaatst:

Ik denk dat de Hotbird 13B van 4 aug. 2006 er slechter aan toe is dan de Hotbird 13C van 20 dec. 2008. De 13B heeft een hoogteverschil van 43km per omwenteling, de 13C een hoogteverschil van 35km per omwenteling. Tegen de tijd dan de brandstof op raak, laten ze satellieten wat meer zwalken. Dat is dus bij de 13B het geval die ook ruim 2 jaar ouder is.

  • Moderator
Geplaatst:

Hebben ze geen verschillende banen om te voorkomen dat ze botsen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
3 uren geleden, Sprietje zei:

Ik denk dat de Hotbird 13B van 4 aug. 2006 er slechter aan toe is dan de Hotbird 13C van 20 dec. 2008. De 13B heeft een hoogteverschil van 43km per omwenteling, de 13C een hoogteverschil van 35km per omwenteling. Tegen de tijd dan de brandstof op raak, laten ze satellieten wat meer zwalken. Dat is dus bij de 13B het geval die ook ruim 2 jaar ouder is.

Dat heet inclined orbit en zo'n ruimte segment kan dan niet meer voor DTH toepassingen gebruikt worden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:
3 hours ago, Sprietje said:

Ik denk dat de Hotbird 13B van 4 aug. 2006 er slechter aan toe is dan de Hotbird 13C van 20 dec. 2008. De 13B heeft een hoogteverschil van 43km per omwenteling, de 13C een hoogteverschil van 35km per omwenteling. Tegen de tijd dan de brandstof op raak, laten ze satellieten wat meer zwalken. Dat is dus bij de 13B het geval die ook ruim 2 jaar ouder is.

Velen hier kijken alleen op die N2YO momentopnames, en concluderen hier van alles uit.
43 km vs. 35 km "hoogteverschil" is peanuts en al helemaal niet opzettelijk.
De operator laat een satelliet wel of niet inclinatie opbouwen, een tussensmaak (een beetje) is er niet.
Vuistregel is het overschrijden van 0,15° inclinatie, dan kan je vrijwel zeker concluderen dat men opgehouden is met N/Z correcties.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:
34 minuten geleden, hvdh zei:

Vuistregel is het overschrijden van 0,15° inclinatie, dan kan je vrijwel zeker concluderen dat men opgehouden is met N/Z correcties.

Ja, dit bekende plaatje.

 

Positionering van de satelliet.png

Geplaatst:

Geen weersinvloeden aan de orde? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Half oktober vorig jaar de ruimte in gelanceerd. Eutelsat Hot Bird 13F bevindt zich nu in zijn definitieve baanpositie van 13 graden oost. Het kostte deze volledig elektrische satelliet 5 maanden om een geostationaire baan te bereiken. Bovendien is de Hot Bird 13F uitgebreid getest. De komende weken starten Eutelsat Hot Bird 13F en 13G met commerciële werkzaamheden voor platforms als Polsat Box en CANAL+.

 

De Eutelsat Hot Bird 13F- satelliet is uitgerust met een camera aan het uiteinde van een van zijn robotarmen, waar de elektrische voortstuwingsmotoren zich bevinden, waardoor Airbus satelliet-selfies kan delen.

106126.jpg

Eutelsat Hot Bird 13F, foto: Eutelsat

106127.jpg

Eutelsat Hot Bird 13F, foto: Eutelsat

 

106128.jpg

 

Eutelsat Hot Bird 13F, foto: Eutelsat

 

De Eutelsat Hot Bird 13F is gebouwd door Airbus op het moderne Eurostar Neo- platform . Samen met Eutelsat's tweelingsatelliet Hot Bird 13G , ook gebouwd door Airbus en slechts drie weken later gelanceerd , zal het de klanten van Eutelsat de komende weken gaan bedienen vanuit zijn belangrijkste orbitale positie op 13 graden Oost . Eutelsat Hot Bird 13F en 13G vervangen drie satellieten van de vorige generatie - Eutelsat Hot Bird 13B, 13C en 13E, en leveren 1.000 tv-kanalen aan meer dan 160 miljoen huishoudens in Europa, Noord-Afrika en het Midden-Oosten.

auteur: Anita Kaźmierska | bron: Airbus/satkurier.pl

  • Like 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Geplaatst:
22 uren geleden, de vrije fries zei:

Eutelsat Hot Bird 13F bevindt zich nu in zijn definitieve baanpositie van 13 graden oost.

 

Hier in het wilde westen staat de HB 13F nog op de 1,5 E positie.😉

Ik denk dat we nog even moeten wachten.

Geplaatst:
15 minuten geleden, Sprietje zei:

De Hotbird 13F is zich aan het verplaatsen. Op dit moment bevindt hij zich op 0,05 graden west.

 

Hij gaat de verkeerde kant op!

Stuur jij een berichtje naar Eutelsat?😁

 

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...