Ga naar inhoud


hotbird 13 F


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Hoi vrije fries, Ik weet waar je deze info vandaan hebt, maar die gast praat zoveel onzin dat ik hem negeer.

In z'n eigen screen shot staat longitude 1.33, die 1.91 is de speed in miles/s.

Verder is 13F nog niet stationair. Zie: http://www.satellite-calculations.com/Satellite/satellitemotion.php?26/171/0/54048

Wel lijkt het erop dat het uiteindelijk iets westelijker kan worden dan de voorheen vaak gebruikte 1.7°E, vanwege Bulsatcom op 1.9°E.

aangepast door hvdh
  • Like 1

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden, hvdh zei:

Hoi vrije fries, Ik weet waar je deze info vandaan hebt, maar die gast praat zoveel onzin dat ik hem negeer.

In z'n eigen screen shot staat longitude 1.33, die 1.91 is de speed in miles/s.

Verder is 13F nog niet stationair. Zie: http://www.satellite-calculations.com/Satellite/satellitemotion.php?26/171/0/54048

Wel lijkt het erop dat het uiteindelijk iets westelijker kan worden dan de voorheen vaak gebruikte 1.7°E, vanwege Bulsatcom op 1.9°E.

bedankt voor de info , weer wat geleerd

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Hotbird 13F hangt nu stil op de geostationaire baan met slechts een tiental meter hoogteafwijking, minder dan de Hotbird 13B en 13C afwijken. Hij hangt stil op 1,55 oost, dus net iets naast de Bulgariasat-1 die op 1,93 oost hangt. De testuitzendingen zullen nu waarschijnlijk snel beginnen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Sprietje zei:

De Hotbird 13F hangt nu stil op de geostationaire baan met slechts een tiental meter hoogteafwijking, minder dan de Hotbird 13B en 13C afwijken. Hij hangt stil op 1,55 oost, dus net iets naast de Bulgariasat-1 die op 1,93 oost hangt. De testuitzendingen zullen nu waarschijnlijk snel beginnen.

 

Sprietje, waar haal jij die info vandaan? Volgens N2YO is de 13F nog steeds in beweging (1440 minuten)

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom draait een geostationaire satelliet sneller rond de aarde dan 24uur?
Dat zult U zich misschien afvragen als je de omlooptijden van de geostationaire satellieten bekijkt op de sites voor satelliet tracking. We zien daar bijv. staan:

Period: 1.436,2 minuten.  24 uur is 24x60= 1440 minuten. De satelliet draait dus ongeveer 4 minuten sneller rond de aarde dan 24uur. Hoe kan dat?


Het verschil tussen een sterrendag en een zonnedag:
- Een siderische dag is de hoeveelheid tijd die de aarde nodig heeft om 360 graden te draaien ten opzichte van een vast punt, zoals verre sterren.

  De aarde heeft 23 uur, 56 minuten en 4 seconden nodig om 360 graden te draaien.
- Een zonnedag is hoe lang het duurt voordat de aarde zo ronddraait dat de zon weer op dezelfde plek aan de hemel verschijnt. Daar heeft de aarde 24 uur voor nodig.


We zien in 1 jaar 365 maal de zon op komen maar de aarde heeft dan 366 maal rond haar as gedraaid.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Waaruit valt op te maken dat de 13C mogelijk als 1ste zal worden vervangen gezien de keuze van de testfrequenties.

Dat denk ik niet. 13B  en 13E zijn in 2006 (resp. Augustus en Maart) gelanceerd met een verwachte levensduur van 15 jaar.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Mojo zei:

Dat denk ik niet. 13B  en 13E zijn in 2006 (resp. Augustus en Maart) gelanceerd met een verwachte levensduur van 15 jaar.

 

Er is aangekondigd dat de 2 nieuwe satellieten de 3 oude gaan vervangen.

Dan maakt de verwachtte levensduur ook niet veel meer uit voor die komende maanden.

Bovendien zijn op 13C de meeste transponders van de Hotbird in gebruik, 37 van de in totaal 81 DTH transponders.

Maar ik zit er mogelijk naast.😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...