Ga naar inhoud


Interne HDD VU+ Uno 4k se


exit1
Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten


  • Oplossing

Het enige wat eigenlijk telt is de form-factor. Welke maat past er in de VU+Uno 4Kse? Die maat koop je… Zolang het een SATA aansluiting is werkt dat prima..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

2,5″ SATA Harddisk (max. 10,5mm HDD-Inbouwhoogte)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie, ik heb nu een seagate HDD en die begint happeringen in de opnames te vertonen na 2 jaar.

Ik neem wel elke dag meerdere programma's op dus hij zal versleten zijn.

Zou een SSD een betere optie zijn vanwege de vele schrijfbewegingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen SSD is niet een betere optie

 

overigens als je kijkt naar de capaciteit van die oude HDD dan vertoont zo'n disc vaker fouten als die meer dan 75% vol is

je kan dan beter de films backuppen en de HDD helemaal opnieuw initialiseren en partitioneren

 

er zijn ook fsdsk commando's om fouten op de disc te repareren en te markeren als onbruikbaar

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 uren geleden, exit1 zei:

ik heb nu een seagate HDD en die begint happeringen in de opnames te vertonen na 2 jaar.

Ik neem wel elke dag meerdere programma's op dus hij zal versleten zijn.

Je Harddisk zou problemen kunnen hebben, maar 2 jaar is wel ongebruikelijk snel.

Andere oorzaken voor het slecht functioneren kunnen hoge temperatuur en een slechter werkende netvoeding van je box zijn.

 

Binnen 2 jaar zou nog garantie vervanging dienen te zijn.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je de harde schijf met de box geformatteerd?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn slechte als ook nep producten op de markt in alle segmenten.

Er waren ook heel bekende slechte merk modellen. Ik had er ook een in de oude Vu+ Ultimo, welke gelukkig wel binnen twee jaar vervangen kon worden.

Wat staat er op die HDD (sticker/opdruk) die niet meer fatsoenlijk functioneert?

 

 

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de allereerste hit ( als resultaat bij een zoekopdracht ) geeft meteen te denken en dan kom ik uit hier bij deze link

https://www.minitool.com/lib/st1000lm024.html

 

dus wat ik al schreef, eruit halen, data voor zover dat mogelijk is kopieren/backuppen en met het een nieuwe aan de slag gaan

https://www.bing.com/search?form=MOZLBR&pc=MOZI&q=ST1000LM024+Momentus+Spinpoint+M8

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

"De box staat helemaal vrij en voelt niet warm aan maar heb toch weer een opname die halverwege stopt."

 

De opname die halverwege stopt intrigeert mij. Ik heb dat ook al meerdere keren meegemaakt. Kan het niet simpel te maken hebben dat je niet zomaar meer dan een paar kanalen tegelijk kunt opnemen. Meen dat CD dit geeft afgeknepen. Er zijn al een aantal topics over geweest. Dan ligt het zomaar niet aan je harde schijf.

VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...