moonchild Geplaatst: 26 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2022 Als t-mobile glasvezel uitrolt in een wijk met 8000 inwoners dan verwacht je toch wel dat zij vantevoren dingen regelen met de grootste woningverhuurders. Pricewise is een bekende vergelijkingssite en daarnaast website van het jaar 2021. Verwacht je dan dat ik de eigenaar zelf aan een leugendetector ga hangen ? VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Miauw Geplaatst: 28 oktober 2022 Geplaatst: 28 oktober 2022 (aangepast) Ik heb gebruik gemaakt van een casback website naar een tussen website van een winkel waar ik nog een casback van kreeg, maar naar een beetje onderhandelen meer casback kreeg. Voor een abonnement bij KPN 1000/1000 en TV betaal ik over glasvezel van KPN-netwerk een jaar lang € 35,- , als ik de 2 casbacks verreken kom ik op zo'n € 30,- per maand voor een jaar uit. Heel leuk dat het kan, ik denk dat ik nog niet eens 10 down gebruik, up is zwaar verwaarloosbaar. De glasvezel kabel loopt op ongeveer 50 a 60cm diepte, ze moesten onder de rioolbuizen van de portiekwoningen door. Helaas zijn de oude abonnementen van T-Mobile niet meer af te sluiten, op hun eigen netwerk zou het 1000/1000 zijn, op het KPN-netwerk maximaal 100/100 voor € 30,- per maand zonder TV, helaas lag hier nog geen glasvezel, anders had ik dat goedkope abonnement graag afgesloten, de T-Mobile abonnementen zijn ergens begin 2022 fors in prijs verhoogd. De glasvezel van KPN-netwerk is van buiten via de muur naast het kastje van Ziggo in de woonkamer geplaatst, de meterkast was blijkbaar te verweg, maar erg vindt ik het niet. 29 oktober 2022 aangepast door Miauw Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
gerrit B Geplaatst: 29 oktober 2022 Geplaatst: 29 oktober 2022 Die abonnementen zijn zo veel hoger geworden omdat de eigenaar van de kabel waar gebruik van gemaakt wordt plots veel meer geld is gaan vragen voor het gebruik van hun kabels. Dat zo dicht mogelijk bij de voorgevel plaatsen probeert men altijd immers het gaat zo sneller en is voor hun dus goedkoper. maar heb je een huis met tuin of alleen maar een wat grotere woning dan is het flink nadelig voor jou want wifi achter in de tuin terwijl het modem aan de voorgevel gemonteerd is zal vaak slecht of niet werken. De meterkast is eerlijk gezegd ook niet altijd ideaal en vaak kun je via de meterkast ook nog wel op andere plekken in de woning komen maar de beste plek in huis is voor je wifi toch vaak ergens midden in de woning op de 1e verdieping. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
moonchild Geplaatst: 29 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2022 10 hours ago, gerrit B said: maar de beste plek in huis is voor je wifi toch vaak ergens midden in de woning op de 1e verdieping. Dat is dan bij de bovenburen omdat ik op de bgg woon, zeker niet ideaal. Er loopt een bundel Casema kabels door mijn kruipruimte. Meterkast is buiten de woning tegenover de voordeur. CV kamer lijkt mij het beste, vloergaten naar de kruipruimte zijn er al. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
gerrit B Geplaatst: 29 oktober 2022 Geplaatst: 29 oktober 2022 Dan kun je samen met de bovenburen op 1 aansluiting en de kosten samen delen. Wordt het plots een heel stuk goedkoper. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 30 oktober 2022 Geplaatst: 30 oktober 2022 Ik heb geen bovenburen, wel onderburen die er -0- interesse in hebben. (wat is sneller ? Moeten we dan de online krant ook sneller lezen? was een vraag in de huurdersvergadering eggheads, ik zeg nog in zwartgallige humor als repliek je kan hem sneller lezen en sneller gehackt worden 🤣 ) Ook de verhuurder ziet helemaal geen aanleiding of voordeel om glasvezel te laten installeren. Coles Corner Richard Hawley
gerrit B Geplaatst: 30 oktober 2022 Geplaatst: 30 oktober 2022 Sneller is vaak ook helemaal niet nodig, aan de zaak heb ik aan "slechts" 40MB en kan daar prima mijn werk mee doen. Oké, als ik een grote tekening in van ene paar honderd MB moet versturen dan duurt het wat langer maar loop in naar de koffiemachine en terug dan is hij ook verstuurd. Maar met een gamende puber thuis en tal van andere apparatuur die gebruik maakt van het internet ligt het toch wat anders. Daar zou ik prima uit de voeten kunnen met 100Mbps maar ja dat is net zo duur als 1GIG dus waarom zou je dan niet voor 1GIG gaan als je dan meteen een glasvezelmodem hebt (en er dus een glasvezel converter die stroom verbruikt tussenuit haalt) en ook meteen gebruik kunt maken van het snellere wifi 6? Dat de verhuurder geen voordeel ziet dat is toch wel merkwaardig. Wellicht dat het voor hem zelf geen voordeel te behalen is maar voor de gebruikers des te meer. Als 1e gebruikt glasvezel bekabeling maar liefst 60% minder energie tov. traditionele koper bekabeling Als 2e heeft glasvezel veel minder last van weersomstandigheden, magnetische invloeden of wat dan ook Als 3e is glasvezel ongevoelig voor blikseminslagen, overspanning of wat dan ook dus een blikseminslag kan zich niet via het glasvezelnetwerk verspreiden (wat dus wel bij de koper verbinding veelvuldig het geval is) Als 4e zijn de mogelijkheden/snelheden van glasvezel vrijwel onbeperkt, wij hebben bijv. een leverancier die nu bezig is om 2 filialen met elkaar te verbinden dmv. glasvezel en daar wordt dus een geen gig verbinding gemaakt maar praat men over Terra verbindingen ofwel nog minimaal 1000-8000x sneller dan de 1 gig verbindingen die nu al als supersnel worden gezien en ook die snelheden zijn nog maar een begin, men praat nu al over snelheden van Pentabytes en zelfs over Exabytes. heeft glasvezel dan alleen maar voordelen? nee, er zijn ook nadelen - knoop je koper zo maar even aan elkaar en kan een ieder dat nog wel voor elkaar krijgen, met glasvezel kun je dat vergeten daar is speciale apparatuur voor nodig en wordt er ergens een kabel opgegraven dan kan het soms best lang duren voordat deze weer hersteld is. - kun je met koper nog iets meten om te kijken of het werkt of niet, met glasvezel kan dat alleen met speciale apparatuur - glasvezel apparatuur is over het algemeen duurder dan apparatuur voor DSL gebruik. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 30 oktober 2022 Geplaatst: 30 oktober 2022 1 uur terug, gerrit B zei: Maar met een gamende puber thuis en tal van andere apparatuur die gebruik maakt van het internet ligt het toch wat anders. Dus je mengt zakelijk gebruik op een privé netwerk. Of andersom...? 😁 Maak maar een foto voor de belastingdienst. Coles Corner Richard Hawley
gerrit B Geplaatst: 30 oktober 2022 Geplaatst: 30 oktober 2022 Zonder uitzondering zakelijk gebruik op een privé netwerk. En dat heeft ook een reden. Zakelijk heb ik ook zakelijke rechten en moet ik mijn gelijk maar zien te halen via zelf ingehuurde dure specialisten (juristen) Privé val ik onder het consumentenrecht en heb ik veel meer rechten dan zakelijk gezien. Dus zakelijk betaal ik een deel van de kosten aan privé volgens de regels van de belastingdienst zodat die ook niets te klagen hebben. Zelfde geldt ook voor gsm telefoon ed. die staan ook allemaal op privé, wil ik morgen naar een andere provider dan kan dat privé (na afloop van je contractperiode) op elke moment maar zakelijk wordt die automatisch met een jaar verlengd en ben ik gehouden aan het uitzitten van de contracttijd of ben ik mijn geld kwijt. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 31 oktober 2022 Geplaatst: 31 oktober 2022 Qua kostenplaatje kan ik me dat wel voorstellen. Ofschoon een zakelijk contract wel eenduidig is voor de belastingdienst. Maar volgens de AVG wetgeving kan ik me dat dus juist niet voorstellen. Waarom zijn er zoveel tikken op de vingers van BN'ers en Politici die geen helder en eenduidig archief hebben, ja zelfs vroeg dement lijken te zijn? Oeps berichten gewist. Het omgekeerde is namelijk veel beter te verantwoorden jegens de Belastingdienst en andere instanties, dat je op zo een zakelijk contract ook wel eens privé onderweg bent. Maar voor bijvoorbeeld je jaaromzet en inkomensaangifte moet je eigenlijk een zakelijk contract hebben ook inzake de verkoop en of aankoop. Coles Corner Richard Hawley
gerrit B Geplaatst: 31 oktober 2022 Geplaatst: 31 oktober 2022 Wij hoeven geen informatie te verstrekken volgens de W.O.O of de oude W.O.B en bij de aangifte wordt elk jaar duidelijk aangegeven welk percentage zakelijk is en welk percentage privé maar daar hebben we een accountant voor die dat allemaal regelt en er verstand van hoort te hebben. Verder worden hier alle gegevens en e-mails minimaal 5 jaar bewaard dus wil men weten wat er gebeurd is dan kunnen ze altijd minimaal 5 jaar e-mails terug kijken. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
theparasol Geplaatst: 31 oktober 2022 Geplaatst: 31 oktober 2022 On 10/30/2022 at 3:40 PM, gerrit B said: Zakelijk heb ik ook zakelijke rechten en moet ik mijn gelijk maar zien te halen via zelf ingehuurde dure specialisten (juristen) Privé val ik onder het consumentenrecht en heb ik veel meer rechten dan zakelijk gezien. Als bv een prive internet connectie uitvalt of instabiel is dan staan daar hele andere response tijden tegenover. Je moet je afvragen wat het kost als je door falen van internet en apparatuur je eigen contracten niet meer kunt nakomen. Sorry ik kan je nu niet helpen want mijn san is gisteren stuk gegaan en we kwamen er achter dat het support contract verlopen is. Ja waardeloze bende daar bij HP. Ik kan ff niet mijn agenda inzien want bedrijf wat mijn ict beheert heeft pas volgende week tijd om te troubleshooten. Maar wel doodleuk acterwege laten dat ze zelf geen service contract hebben afgesloten en het netwerk enkel hebben laten aanleggen en installeren om zo goed koop mogelijk uit te zijn.
gerrit B Geplaatst: 31 oktober 2022 Geplaatst: 31 oktober 2022 Daar hebben wij dan ook rekening mee gehouden en als er 1 verbinding uitvalt dan is er altijd nog een back-up verbinding en als ook die back-up verbinding uitvalt dan is er nog weer een back-up van de back-up verbinding. Telkens wel via een ander medium en een trap minder snel maar voldoende om gewoon door te kunnen werken. Als die laatste dan ook nog plat ligt dan heeft de rest van Nederland waarschijnlijk ook geen internet meer en mist men ons berichtje ook niet direct en krijgen ze die dan wel een paar dagen later per post. 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
theparasol Geplaatst: 31 oktober 2022 Geplaatst: 31 oktober 2022 En wanneer heb je die zogenaamde failovers voor het laatst getest? Gaat dat automatisch of moet je stekkertjes ompluggen? Hoe doe je dat bv met verschillende wan ip adressen? Alle beveiliging en cloud zut accepteert die gewijzigde wan ip probleemloos? Klinkt mij allemaal veel te defensief en zelfs als een verkooppraatje in de oren. Mijn ervaring met mkb is dat ze maar wat aan klooien met ict en als het misgaat dan schreeuwen ze heel hard help help en maar vingertje wijzen alle kanten op behalve naar hun eigen aandeel en gooien ze al vlot de lekentroef op tafel: niet mijn schuld want ik heb daar geen verstand van.
gerrit B Geplaatst: 31 oktober 2022 Geplaatst: 31 oktober 2022 Wij werken hier wel in de beveiliging hé dus cloud oplossingen zijn er sowieso niet. (bij ons in ieder geval niet) Er zal maar een regionale internet storing zijn en een klant heeft problemen, nee sorry we kunnen u niet helpen want al uw gegevens staan in de cloud 🥴 Daarnaast worden alle verbindingen elke 90 sec getest en krijgen we bij 3 x 90 sec uitval een bericht dat er iets aan de hand is met een van de 2 hoofdverbindingen. We hebben een tijd gehad dat elke nacht om 02.55 uur het internet uitviel, nou kan je vertellen dat je daar niet vrolijk van wordt als die het 5 minuten later gewoon weer doet en je wekker wel over anderhalf uur afloopt. De 3e verbinding wordt hier minder vaak getest maar toch ook zeker enkele keren per dag, als er tenminste iemand aan de zaak is en er een computer aanstaat, zo niet dan wordt ook deze nog steeds 1 keer per dag getest en als die langer dan een uur wegblijft dan krijgen we ook daar bericht van. Dus denk dat we e.e.a wel iets beter in orde hebben dan veel anderen zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen