Ga naar inhoud


Energietoerisme komt op gang in Spanje


Sprietje

Aanbevolen berichten

Natuurlijk hebben sommige mannen te maken met een partner. De Vrouw.

Ja ik heb medelijden met jullie.

 

Je kan ook een vergelijking maken met mannen met vrouw en zonder vrouw inzake de kosten.... 🤣

vooral tijdens de winter maanden inclusief kerstmis en nieuwjaar

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Energietoerisme is eigenlijk geen goede beschrijving van het verschijnsel.

De regering heeft behoorlijk in de buidel getast om de pijn te verzachten. Zowel direct - met belastingverlagingen en restituties - als via een omweg: subsidies op isolatiemaatregelen.

Als men dat plus het uitgespaarde geld gaat verkwisten  uitgeven aan een eenmalige - slechts tijdelijke - snoepreis naar een warmer land, moeten diegenen het volgend jaar niet terugkomen met hetzelfde klaaglied over energiekosten. 

Alle huiseigenaren moeten aan de bak. Dus ook woningcorporaties en zogenaamde huisjesmelkers. (Inclusief Van Haga....🤑

Wat kan, moet.

Wie dwars ligt, moet ook.

 

(En het Groninger gasveld moet z.s.m. dicht. Opdat onze kinderen en kleinkinderen daar niet mee worden opgezadeld en onze planeet op die plek niet verder wordt uitgeknepen.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Eduard07 zei:

Energietoerisme is eigenlijk geen goede beschrijving van het verschijnsel.

Tja die titel of naam gaf @Sprietje eraan.

 

Het lijkt in eerste instantie oppervlakkig bekeken een uitkomst voor de kouwe botten van die pensionado's om naar warmere oorden te vertrekken.

Ik ken heel wat mensen die zich al 3 decennia een dergelijke trektocht tijdens de winter permitteren. Ook die uiteindelijk echt weggaan. Thailand of Vietnam bijvoorbeeld, waar je met je AOW zonder aanvullend Pensioen 10 keer welvarender bent dan de inboorling.

 

Ook een heel goede vriend van mij leeft al jaren op Tobago en op bezoek bij hem was ik destijds helemaal overtuigd.

Helaas is zijn zelf gebouwd huis/loft aan de oostkust { de spaarcenten } weggeblazen door een Orkaan 4 jaar geleden.

Hij woont er nog steeds, maar nu in een oude tweedehands legertent in de USA gekocht op de baai.

Hij heeft alleen stroom nodig voor de muziek, communicatie en z'n fornuis.

Zich wassen en verschonen doet hij in de Caraïbische Zee met zo nu en dan een manta rog die voorbij zweeft.

Werken om boodschappen te kopen doet hij door bouwkundige adviezen en tekeningen aan te bieden en hij kan fantastisch aquarelleren

Het is geen toerisme.

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-10-2022 om 00:15, Sprietje zei:

In 2023 kun je in Spanje met 66 jaar en 4 maanden met pensioen. In Nederland is dat in 2023 op 66 jaar en 10 maanden. Zoveel scheelt dat dus niet.

 

Nee dan niet. Maar wat wel scheelt is dat de ene meer dan 50 jaar moet werken om met pensioen te mogen (als je het al haalt) en de andere niet.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Mijn rekening voor verwarming is omgerekend precies 0 €

Je stroomrekening zal wel wat hoger zijn met al die airco's.😵

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

Tja die titel of naam gaf @Sprietje eraan.

 

Het lijkt in eerste instantie oppervlakkig bekeken een uitkomst voor de kouwe botten van die pensionado's om naar warmere oorden te vertrekken.

Ik ken heel wat mensen die zich al 3 decennia een dergelijke trektocht tijdens de winter permitteren.

Vanuit Sprietjes standplaats kan ik me dat wel voorstellen.

 

Maar die warmere oorden in zuid Europa zijn inmiddels hetere, en NL heeft wintertemperaturen van Parijs jaren 70.

Daar gingen in die tijd Nederlanders ook wel naartoe om te overwinteren. En dat volstond. Nu opeens is dat "koud"?

 

NL "kikkerland" met "koude winters" waarbij de nul graden sporadisch wordt gehaald, lijkt me nou niet bepaald een land waar je weg moet wezen tijdens de Kerst.

 

Het strooien in de decembermaand wordt inmiddels door onze regering gedaan.

Zwarte Piet en de Provinciale Staten met hun zoutwagens zijn vergane strooiglorie.   

 

In feite kunnen we tegenwoordig regelmatig zonder trui naar buiten in de winter.

 

Het toeristische geld lijkt me beter besteed als investering in woningisolatie. Niet in potverteren. 

 

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Eduard07 zei:

Je stroomrekening zal wel wat hoger zijn met al die airco's.😵

 

De stroomrekening valt wel mee.
Airconditioning hier is natuurlijk wel aan de prijs maar wordt niet over het electriciteitsverbruik afgerekend. Dat doet de DEWA (Dubai Electricity & Water Authority).
Dit heet "Chilling" en wordt centraal opgewekt en dan naar de woonwijken getransporteerd, diep onder de grond door dikke extreem goed geisoleerde buizen.
In feite hetzelfde als stadsverwarming, maar dan voor koeling. Dat is efficient en geruisloos. Dit werkt perfect.
We hebben nu temperaturen van ca. 33°C overdag en 20-23°C ´s nachts. Er staat nu geen airconditioning aan. Dat is zo ongeveer vanaf maart weer aan de orde.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Dit heet "Chilling" en wordt centraal opgewekt en dan naar de woonwijken getransporteerd, diep onder de grond door dikke extreem goed geisoleerde buizen.
In feite hetzelfde als stadsverwarming, maar dan voor koeling. Dat is efficient en geruisloos. Dit werkt perfect.

uh dat (stadswarmte en stadskoeling) hebben we in bepaalde wijken van Maastricht ook al jaren. 😁

de aangesloten woningen en bedrijven zijn echter "totally f*cked" gezien de huidige "nieuwe" energie prijzen

 

We kennen hier het fenomeen van de pensionado's ook al jaren die uit de rest van het land hier een appartement komen kopen om de "bon vivant" uit te hangen. Meestal komen ze echter voor de sfeer en niet voor de energie.

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Meestal komen ze echter voor de sfeer en niet voor de energie.

Als die sfeer in het zuiden zo goed is (Ik kan dat bevestigen.), dan krijg je daar wel weer andere energie van. 

Ook niet onbelangrijk. Zeker niet in een tijd waarin veel Nederlanders weer eens vinden dat hun glas half leeg is. (De goeden niet te na gesproken.)

 

Wat te denken van de huidige "sfeer" in Groningen vanwege "medelanders" (waaronder ook zogenaamde parlementariërs) die denken dat de gasprijs een paar centen gaat dalen in ruil voor een veelvoud aan aardbevingsschade?  Hetgeen ook nog eens wordt betiteld als "aanstellerij" en "graaien in de schatkist". (In het verleden grotendeels gevuld met aardgasbaten waar Groningers alleen de aardgaslasten van kreeg).

En dat deze "parlementariërs" nog steeds durven te beweren a la Trumpisme- dus zonder bewijs - dat gaswinning tot het gaatje veilig kan?

 

Sfeer...

Het nieuws wordt tegenwoordig te veel beheerst door een paar reptielen in ons parlement.

 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was in September in Nederland voor de IBC en moest weer vaststellen dat Nederland mijn land niet meer was.
In het hotel aan de receptie kon het meisje geen woord Nederlands en vroeg me of ik Engels wilde spreken. Hetzelfde in het  restaurant en taxi´s.

Ik vond het schandalig. Ik heb NL voorgoed de rug toegekeerd. Dat heeft niets met de kosten in NL te doen. Het land is niet meer zoals ik het ken en is nu 100% "buitenland" voor mij.

  • Haha 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de stad Groningen is in de winkels het dialect inmiddels ook vervangen door Engels (internationale studenten).

 

De huidige energieproblemen zouden Nederlanders ook tot meer saamhorigheid kunnen dwingen. Net als in de oliecrisis in de jaren 70.

Maar de Nederlandse wereld is negatief veranderd. Doorgeslagen individualisering, tot binnen de gezinnen.

Een verwend volk, dat in de tegenwoordig superzachte winters klaagt over een graadje lager in over-warme (bijna oveN-warme) huizen op elke verdieping.

Een beetje ontberen wordt al snel betiteld als "mensenrechtenschending".

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is de HoReCa wel een probleem geval op zich hoor. Geen mensen voor te krijgen mede omdat ze geen fatsoenlijke basis hebben om van te leven en geen woningen om in te wonen. Tja dan heb je een "engelstalige receptioniste" uit verwegistan en een getraumatiseerde vluchteling uit de Hindu Kush.

 

En zeg nu zelf wil jij als geïntegreerde Nederlandse medewerker door één of andere drill rapper worden beledigd die met z'n mokro vrienden het geld witwassen in jouw Amsterdams etablissement? Of wil je een granaat aan je deurklink omdat je als HoReCa ondernemer niet toegeeft aan de afpersing en intimidaties?

 

Neen het is heel veel erger in Nederland dan we willen waar hebben. En dat zullen we moeten keren, anders gaan er heel veel meer naar het buitenland en slepen ( op de langere termijn ) in het kielzog het gepeupel met zich mee.

 

 

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen de horeca. Ook de detailhandel. Regelmatig een niet-begrijpend gezicht. Een signaal dat ik van taal moet switchen.

Geen waardeoordeel van mij, hoor. Gewoon een constatering.

 

De geweldsspiraal kon inderdaad wel eens veel erger zijn dan de autoriteiten willen toegeven.

Maar dat is niet alleen de laatste tijd zo. Rutte et al. hebben al jaren onze handhavingssectoren afgeknepen.

Verkeerde zuinigheid is zijn handelsmerk. 

Dat hebben we in het energiebeleid de afgelopen jaren ook gezien.

GazProm was zo lekker goedkoop. Beter isoleren (of ventileren, denk aan corona ) was toch alleen een hobby van en voor milieuactivisten?   

 

Ziehier de gevolgen. Met rente.

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf best een waarde oordeel te geven, en dat deed ik dus ook.

 

domme, foute en criminele of ondermijnende acties zoals al die trollen in de media mag je best afkeurend benoemen.

afgezien van al die infiltranten in de rechtstaat die al in de samenleving hun plekje verdedigen

 

waarom wil iemand geen inzicht geven in de verdiensten (follow the money) en donaties

in Duitsland worden politieke partijen en bepaalde organisaties gewoon op basis van de grondwet onder speciaal toezicht gesteld

ook binnen de organisaties en instituten wordt er oplettend gekeken naar foute tendensen

 

de grondwet bepaald mede of je een waarde oordeel mag geven

aangepast door Tonskidutch

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...