Ga naar inhoud


Ziggo legt stevig fundament overstap IPTV-only: einde DVB-C nabij?


meijelsat

Aanbevolen berichten

Op 15-11-2022 om 13:57, Tonskidutch zei:

Voor Ziggo betekent het een heel veel goedkopere settopbox!

Maar DVB-C via kabel dat nagenoeg elk huis toch al heeft zal niet zo snel uitgefaseerd worden als het TV-Totaal bericht doet vermoeden.

 

Toch is het helaas een feit dat bv hier in de Nieuwbouw flat en wijk hier geen coax meer word voorzien/aangelegd, het deel wat reeds opgeleverd is heeft enkel glasvezel liggen.
 

aangepast door Max Power
  • Like 1

Max Power

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar je moet niet vergeten dat we in de crisis zitten.

Infrastructureel en qua bouw is de Stikstof problematiek een domper op de plannen van uitbreiding en dus ook glasvezel aanleggen.

Maar het zal me benieuwen de komende maanden hoeveel ja zullen zeggen tegen de glasvezel en de coax laten weghalen als ze die consequenties beter begrepen hebben. 300Mbit voor je eigen apparatuur of 1000Mbit voor de mini boxies!

I Am Ready, Original Club Mix

Vincent Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet uitgefaseerd worden betekent niet dat je nog in nieuwe aanleg van een kopernetwerk investeert.

Coax heeft geen toekomst of meerwaarde in een digitale informatie stroom.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarom verbaast het me dat dat GigaNet van Ziggo volledig op glasvezel draait maar alleen een stukje koper van de wijkcentrale naar de klant. Dat laatste stukje kun je dan net zo goed verglazen… 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
7 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat laatste stukje kun je dan net zo goed verglazen… 

Kosten/baten afweging.

 

En het ontbreken aan handen die dat moeten uitvoeren.

 

Bij mij in de regio (Frankrijk) wordt glas uitgerold.

Ik zie alleen maar mensen uit Egypte en Noord-Afrika, die 6 dagen per week daarmee bezig zijn.

 

Op mijn andere verblijfplaats is een paar jaar geleden glasvezel aangelegd, daar werkten alleen Bulgaren en andere Oostblok inwoners.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grootste nep van Ziggo glasvezel is de belachelijk lage uploadsnelheid. Alles moet tegenwoordig in de cloud.  Zelfs je simpele Office. Lachen als je met 4 mensen aan het werk bent…. Ik heb hier gewoon 500/500 Mbit en werk via Stack en dat vind ik soms al net aan…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op de zaak hadden we met 40 medewerkers een 100/100 WLL verbinding, allen werkten in de cloud.

Per werkplek had ik de up/download begrensd op 25 Mb/s., werkte prima.

 

Toen glasvezel werd aangelegd heb ik die als hoofdverbinding met het www geconfigureerd en de WLL verbinding als automatische backup.

Een gebruiker mag nu korte tijd als burst de max. up/download gebruiken, daarna wordt de verbinding geknepen naar 50 Mb. voor die gebruiker.

Je pingtijd speelt een grotere rol bij het ervaren van een snel internet.

 

Ik zal ook binnenkort hier privé een 1000/1000 glas abo nemen, maar dat heeft meer te maken met de andere opties die je daarbij krijgt.

Intern zijn er niet zoveel toestellen die met die 1.000 Mb/s wat kunnen aanvangen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is dit nu ranten? Het is gewoon een bekend feit! Ziggo capt de upload standaard. Mag dat dan niet gezegd worden of heb je aandelen in Ziggo?

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk dat sommigen hier verwijlen omdat ze een bepaald verleden hebben bij de providers en TV programma industrie.

Mij maakt het niet uit als je ervaringen hebt opgebouwd en er met passie of vol afgunst over spreekt, kan spreken en mag spreken.

In sommige gevallen mag je niks meer schrijven, elk woord op de goudwaag, doe eens lief.

 

 

I Am Ready, Original Club Mix

Vincent Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-12-2022 om 12:40, Mimisiku zei:

Waarom is dit nu ranten? Het is gewoon een bekend feit! Ziggo capt de upload standaard. Mag dat dan niet gezegd worden of heb je aandelen in Ziggo?

 

Dit topic gaat over de overgang van DVB-C naar IP-TV en de technologie die daarvoor nodig is.

Jouw gezeur over de upload snelheid is dus volledig offtopic en ook niet nodig, 55 MBit is gewoon een uitstekende snelheid.

Voor zakelijke klanten is er zelfs nog een hogere snelheid beschikbaar. Als er nog meer nodig zou zijn, was dat er al geweest, er is ruimte genoeg.

En ik heb ook geen aandelen in Ziggo, ook niet in Canal Digitaal.

 

 

23 uren geleden, Tonskidutch zei:

In sommige gevallen mag je niks meer schrijven, elk woord op de goudwaag, doe eens lief.

 

Hoezo? Jij mag schrijven wat je wilt, Trump, Macron en Rutte beledigen, je gaat je gang maar, die lezen dat toch niet.

Als jullie  normaal doen, doe ik lief.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Op 11-11-2022 om 10:23, Pergola zei:

Inmiddels is het officieel: gehele Europese voetbal pakket (TV-rechten voor NL), naar Ziggo. Het OPEN-NET voor de nederlandse clubs lijkt vooralsnog te worden ingevuld via de Ziggo-GO app. De app is weliswaar gratis te downloaden.

-Hoe werkt dat in de praktijk voor NIET-ziggo klanten. Werkt die app dan voor iedereen bij ALLEEN de wedstrijden van de nederlandse clubs;

-We praten dan over IPTV, dus niet meer via de kabel ?!  (Of straks toch een sub licentie voor ESPN, NOS of....)

-Wat worden de konsekwenties voor de lineaire Ziggo-kanalen via de satelliet ?

Ik lees daar nergens iets over op de diverse websites. Zelfs niet via Chris Woerts.

 

Ben zeer benieuwd.

 

Paar jaar geleden had Ziggo Sport de rechten voor de voorronde Champions League van ajax. Dit losten ze toen op door de wedstrijd ook via FOX kanaal te tonen.
Het jaar dat Max Verstappen zijn eerste kampioenschap behaalde. Werd Ziggo Sport kanaal gratis beschikbaar gesteld bij alle tv aanbieders. Denk dat ze dat nu ook met de Europese wedstrijden van Nederlandse clubs zullen doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 18-12-2022 om 11:05, Max Power zei:

Toch is het helaas een feit dat bv hier in de Nieuwbouw flat en wijk hier geen coax meer word voorzien/aangelegd, het deel wat reeds opgeleverd is heeft enkel glasvezel liggen.
 

Pin me niet vast op het getal (zou ik na moeten vragen) maar ik geloof dat ze 200 aansluitingen hanteren als omslagpunt coax/ glas. In mijn straat zijn 38 appartementen in aanbouw en daar heb ik C3 coax kabels naartoe zien liggen. Vreemd genoeg meer dan 1, weet nog niet waarom dat is gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lezende wil ik voor de duidelijkheid en wellicht ten overvloede opmerken dat het coax signaal (DVB-C, FM, PAL-tv) ook over glasvezel geleverd kan worden.

Zo heb ik het hier, een paar jaar terug zo aangelegd, omzetter van glasvezel naar COAX en ethernet in huis.

Maar, de informatie daar over is lastig of niet te vinden en er zijn maar weinig aanbieders die het leveren, als het technisch al kan, Trined is er een.

 

De trend naar alleen IPTV is duidelijk ingezet, in het belang van de grote belanghebbers, daarom ben ik erg blij met mijn DVB-C aanbieder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...