Ga naar inhoud


Nieuwe Dreambox Two en zijn problemen


jeevanhoof

Aanbevolen berichten

Nadat mijn DM8000 en VU solo2 gesneuveld zijn nadat e spanning een paar keer is weggevallen thuis ben ik uiteindelijk toch maar gegaan voor de dreambox two.

 

Het is een interessant boxje, maar ben toch al tegen wat problemen aangelopen.

 

Eerst Newnigma2 geïnstalleerd dit werkte maar ik kreeg mijn kaart niet aan de praat (uiteindelijk gezien dat ik mijn kaart er verkeerd had inzitten 😞 )

Als ik extra pakketten, uit de feed, wilde instaleren liep hij vast.

Het netwerk gaf ook problemen, plots kon ik de box benaderen via twee IP adressen terwijl enkel de LAN verbinding in dienst was.

 

Dan maar de aangepaste OpenPli geïnstalleerd.

Deze werkt, maar de digitale uitgang doet het niet in deze image.

NA veel proberen eindelijk de box kunnen mounten aan mijn NAS.

De NAS gaf geen toestemming aan de box om te verbinden wegens een onveilige verbinding via SMB 1

Terwijl dit bij mijn vorige boxen wel werkte. Zelfs als ik de NAS toestemming gaf om toch de verbinding op te zetten lukte het niet.

Uiteindelijk is het via NSF wel gelukt.

Maar bij MKV bestanden geeft hij geen geluid.

 

Terug naar Newnigma.

Het netwerk doet nog steeds raar.

Als ik de box via DHCP een IP adres laat toekennen lijkt alles te werken.

Geeft ik de box een vast IP adres, dan kan ik de box benaderen via de webpage en via DCC.

Maar de box kan blijkbaar niet het internet op.

Nu heb ik gemerkt dat de box geen adres krijgt voor een nameserver als je een vast ip adres ingeeft.

Via DHCP krijgt hij deze wel.

Nu heb ik de router de box een vast ip adres laten geven en dit lijkt ook te werken.

 

Het volgend probleem heb ik n u nog.

Ik kan geen mount maken naar mijn NAS

Manueel via CIFS of NFS geeft hij alles in het groen aan en zegt dat hij verbonden is.

Maar ik geraak er niet op.

De NAS geeft ook geen melding dat de box probeert verbinding te maken.

 

Via de netwerkbrowser laat hij de NAS en de mappen zien, maar idem geen verbinding.

 

Blijkbaar toch nog veel problemen met enigma 2.6

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu heb ik zelf (nog) geen DM-Two, maar een DM-One. Deze draait echter ook op OE 2.6 dus dat zal in de kern hetzelfde zijn.

 

Wat je eerst doet bij een nieuwe DM-Two is het fabrieksimage installeren. Hiermee verifieer de functies van je box om er zeker van te zijn dat hij 100% functioneert. Er zit namelijk (te) veel uitval tussen. Vooral als je een ‘Rücksender’ van xxx of xxx te pakken hebt. Pas als je zeker bent dat je box 100% werkt ga je verder..

 

Hierna ga je de FrontProcessor opwaarderen. Deze staat in vele gevallen op 1.09 of 1.12. Je doet dit via Telnet. Login met PuTTY en geef het commando:

 

update-rescue -v

 

Daarna hangt het ervan af welke AB je hebt gekregen/besteld. De Bluetooth AB moet je uiteraard eerst pairen en daarna opwaarderen naar de nieuwe firmware. Je kunt daarna eventueel ook je TeeVee met de AB bedienen..

 

Hierna kun je beginnen met het inrichten van je favoriete image…

 

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen… Open* images moet je gewoon vermijden. De ervaring leert iedere keer weer dat het niet stabiel werkt en in sommige gevallen voor ‘rare’ problemen zorgt. Er zijn een 8-tal DreamOS compatibele images waarmee je alles uit je DM-Two kan halen. Denk b.v. aan de mogelijkheid om VOD diensten te gebruiken als Netflix, Amazon Prime, Disney+ etc.. En ja… OScam draait ook prima (daar hoef je geen OpenPli voor te installeren!)

 

NAS connectie problemen heb ik niet ervaren….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mimisiku,

 

Ik heb de originele image van Dream geplaatst, maar krijg hetzelfde probleem als ik de NAS wil mounten.

 

Maar wat ik hier en daar al gelezen heb (mijn duits is wel niet zo goed) zit er een probleem bij de netwerk browser en zou je deze moeten verwijderen.

Ook heb ik ergens gelezen dat er iemand hetzelfde probleem had met de Newnigma2 image, die had al de paswoorden verwijderd en na het opnieuw instaleren van Newnigma werkte het bij hem plots wel.

 

Ik heb dan de PeterPan image geplaatst en hier kon ik de NAS wel mounten.

Gelukkig heeft die een mediaporthal, want via de pvr knop ga ik het de vrouw niet uitgelegd krijgen hoe ze naar de concerten van Jannes kan kijken :)

Ook bij de MKV bestanden wordt het geluid nu weergegeven.( en kan ze Jannes nu ook horen zingen)

De optische uitgang heb ik nog wel niet getest.

 

Alleen de skin van Peterpan vind ik niet zo mooi, maar voor de rest ziet het er wel goed uit.

Nu nog de Picons te voorschijn krijgen

 

Bij de two zit een BT afstandsbediening.

Die gaf in het begin ook problemen. (zeker bij Newnigma)

De AB werkte met Bluetooth, maar als de box zei ik" heb een nieuwe AB gevonden" en je zei koppelen dan begon het LED'je op de AB te flikkeren en deed niets meer.

Gelukkig had ik nog een gewone IR AB en kon ik daar mee verder.

 

Na een 10 tal keren de batterijen eruit en er terug in werkte de Ab terug (voor een tijdje)

Dat probleem lijkt nu ook opgelost te zijn.

 

Oscam draait bij de geteste images inderdaad prima.

 

Als je nog interessante plugins weet.....

 

mvg

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Tonskidutch zei:

dat hoeft niet per se via de netwerkbrowser en met wat editen van autofs etc kun je zo op de NAS

 

Ik heb het steeds geprobeerd om het manueel in te geven.

De verbinding stond zelfs in het groen en de vermelding verbonden stond ook aangevinkt.

Toch kreeg de NAS, volgens de logboek, geen verzoek tot verbinden van de dreambox, of zijn IP adres

Ook kon het opnamepad naar de NAS niet gekozen worden.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig… Ik vind de skin juist één van de mooiste.. Smaken verschillen, zo zie je maar..

 

De picons kun je symlinken naar /hdd/ppmedia ALS je een HDD of USB stick gebruikt. Overigens heeft de DM-One en DM-Two standaard een /data  partitie. Daar kun je een bak in kwijt én het overleeft een gewone flash! Ik heb mijn picons daarin gezet en vanwege mijn Multi-Boot zijn de picons in ieder image aanwezig! Scheelt 40 MB per image…

 

C21960B8-C519-4618-85CF-D805509F717F.jpeg

19C899E9-0221-43B8-9FFC-10F21EF27EBE.jpeg

FEAF11A1-F47D-4566-A211-DDA43CA1EFB8.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

De picons doen het ook.

USB stick erin en het pad goed gezet.

En ze weeken

 

dit is hoe ik mount naar mijn NAS

 

Vroeger met mijn DM8000 en VU solo2

 

actief..................................................activeren

lokale gedeelde map.......................... video

type verbinding ................................. CIFS share

Server IP.............................................  192.168.0.100

Server share........................................ DS218play

gebruik als harde schijf vervanging .....Nee

Verbindingsopties................................rw

gebruikersnaam...................................dreambox

paswoord.............................................s.....

 

En het logboek van de NAS.

In de lange tekst staat ook dat er verbinding werd gemaakt met de map Video

Na het plakken klopt de indeling wel niet meer, maar je ziet toch dat het in de logboek wordt gemeld wie er verbinding maakt.

 

2022-12-07
23:23:31
Gegevens
DS218play
dreambox
Connection
User [dreambox] from [(192.168.0.101)] via [CIFS(SMB1)] accessed shared folder [video].
2022-12-07
23:07:54
Gegevens
DS218play
dreambox
Connection
User [dreamb

 

screenshot.png

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké

de mount lijkt gewoon in orde op papier

ook de logboek vermelding is er dus iets in het dreamOS of peterpan OS is het valse wicht

wat let je, als men betreffende het OS elders ook over verbindingsklachten spreekt, om een NFS mount aan te maken

effe de Synology qua NFS share inrichten en testen

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

met de Peterpan image werkt alles en is de mount in orde.

 

Bij SMB 1 heb je de mogelijkheid om een verbinding op te zetten met .o.a. NTLmV1.

NTLmV1 wordt geweigerd, en dat was net de manier waarop de box eerst wilde verbinden 

Maar zelfs als ik dit toestond in de NAS lukte het ook niet.

 

dit heb ik  gevonden bij de Peter Pan OE 2.6 image.

 

Removed AutoMount Manager since it's not supported by OE 2.6.
- All Network Mounts is to be made from the regular MountManager

 

mvg

  • Bedankt 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-12-2022 om 11:55, Mimisiku zei:

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen… Open* images moet je gewoon vermijden. De ervaring leert iedere keer weer dat het niet stabiel werkt en in sommige gevallen voor ‘rare’ problemen zorgt. Er zijn een 8-tal DreamOS compatibele images waarmee je alles uit je DM-Two kan halen. Denk b.v. aan de mogelijkheid om VOD diensten te gebruiken als Netflix, Amazon Prime, Disney+ etc.. En ja… OScam draait ook prima (daar hoef je geen OpenPli voor te installeren!)

 

 

Spijtig genoeg zijn enkel ik de open-images zoals openATV en openPLI de ondertitels goed instelbaar

Wil je een bijna volledig naar het nederlands vertaalde image gebruiken dan kan je niet anders dan openATV gebruiken

De foto met witte ondertitels op een zwarte balk komen uit een OE2.5 image

De foto met gele ondertitels komen uit openATV . In deze image kun je ondertitels helemaal onderaan het beeldscherm plaatsen en laten herschikken en in sommige programma's in meerdere kleuren laten weergeven afhankelijk van de sprekende persoon

1.jpg

1a.jpg

aangepast door Bambike

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dat straks even proberen…. Ik gebruik normaal geen ondertitels.. Het ‘lijkt’ erop dat jij de Teletext ondertitels gebruikt en niet de DVB..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik ga dat straks even proberen…. Ik gebruik normaal geen ondertitels.. Het ‘lijkt’ erop dat jij de Teletext ondertitels gebruikt en niet de DVB..

deze zijn in te stellen via een menu

zelfs de timing kan je instellen mochten deze niet synchroon lopen

3.jpg

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...