Ga naar inhoud


HDD of SSD in VU+ Duo


satcor64

Aanbevolen berichten

Beste,

 

ik wil binnenkort een VU+  Duo aan schaffen.

Nu zit ik te twijfelen of ik er een HDD in zet of een SSD.

Dit met name voor het geluid wat een traditionele HDD produceerd.

En het geringe stroomverbruik.

Niet lettend op het feit dat een SSD ongeveer het dubbele kost met dezelfde capaciteit.

Wie heeft hier ervaring mee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat hij de VU+Duo4Kse bedoelt :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
12 uren geleden, satcor64 zei:

ik wil binnenkort een VU+  Duo aan schaffen.

Nu zit ik te twijfelen of ik er een HDD in zet of een SSD.

Dit met name voor het geluid wat een traditionele HDD produceerd.

Laten we aannemen dat TS inderdaad een Duo 4K SE bedoelt.

 

De HD wordt geplaatst in een slede, welke je achterin de ontvanger schuift.

Die HD is gelimiteerd aan een inbouw hoogte, en dient een klein passend model te zijn.

 

Ik heb nog nooit enig geluid gehoord wat mijn 2 TB harde schijf in die ontvanger produceert, die dingen zijn fluisterstil.

 

Een SSD is eigenlijk niet bedoeld voor video registratie, het werkt wel.

Uitlezen van een SSD kan je onbeperkt, het beschrijven van een SSD is gebonden aan een maximum, maar wanneer je dat punt bereikt hebt is je ontvanger al aan het einde van zijn leven, of je moet de hele dag programma's opnemen en weer wissen door ze te overschrijven.

 

Wil je geld uitgeven, koop je een 2 TB SSD, wil je geld sparen om daar andere leuke dingen mee te doen koop je een standaard HD.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al sinds 2004 een HDD (en NAS) voor opnames. Nu de kleinere SSD’s een stuk betaalbaar zijn stop ik ze in alle slaapkamer ontvangers. Gewoon omdat het kan en je uiteraard geen storend geluid hoort. Ideaal. Mijn VU+Zero4K geeft in standby ook geen licht dus nachtrust gegarandeerd…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ideaal. Mijn VU+Zero4K geeft in standby ook geen licht dus nachtrust gegarandeerd…

zonder ZERO en een TV in de slaapkamer is die nachtrust ook gegarandeerd :grin:

 

Maar alle gekheid op een stokje elke SSD, HDD of die in je NAS zijn ingebouwd kunnen stuk gaan. Eigenlijk is mijn NAS met dure SERVER schijven al toe aan vervanging als je het oude verzekeringsschema inzake op tijd vervangen zou adapteren.

 

42 minuten geleden, ceesv zei:

Een SSD is eigenlijk niet bedoeld voor video registratie, het werkt wel.

 

Dat is nu een volgend punt dat misschien door de audio video professionals beter kan worden toegelicht, want de meesten gebruiken solid state drives voor de digitale camera en foto apparatuur. Ware het alleen al omdat er geen spanningspieken zijn en time-loss.

 

mijn ingebouwde HDD in de ULTIMO4K moet echt wel een Spinn-Up hebben (zie de animated icon links boven in beeld) en de NAS in standby heeft zoveel DDR4 geheugen dat daar geen seconden verloren gaan m.b.t. opnemen.

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de slaapkamers wordt nauwelijks opgenomen. Eigenlijk alleen voor TimeShift en de regelmatige backup. Vandaar dat ie ook best klein mag zijn. De NAS werkt als ‘mini’ Netflix/Videoland met een aantal genres die ze op kunnen roepen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat er te weinig info was gegeven van mijn kant.

Wat ik momenteel heb,

VU + UNO 4K SE met een 500Gb SSD deze werkt naar behoren al loopt de opnamen soms vast of gaat hij ineens seconden zo maar verder.

Maar dat is maar een enkele keer.

Dus ik had zo iets van ligt dat dan aan de SSD dat die niet geschikt is voor Video opname ?

 

Wat ik wil is de VU+ DUO 4K SE Daar moet dus ook een SSD of HDD in .

Vandaar de vraag wat kan ik het beste gebruiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag is hierboven uitgebreid behandeld.

 

Een HDD is functioneel en in deze ontvangers fluisterstil.

Maakt de prijs niet uit zet je er een SSD in.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in mijn 1e VU duo van lang geleden die nog steeds prima werkt een HDD en ook in de latere VU's (Ultimo, Duo2, Solo4K).

Nog nooit last gehad van herrie, je hoort ze echt niet en m'n gehoor is nog prima en was het 10 jaar geleden ook.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, satcor64 zei:

VU + UNO 4K SE met een 500Gb SSD deze werkt naar behoren al loopt de opnamen soms vast of gaat hij ineens seconden zo maar verder.

Maar dat is maar een enkele keer.

 

nou dat mag eigenlijk helemaal niet gebeuren - ik zou mijn pC's met SSD meteen uit het raam flikkeren als mijn data niet veilig verwerkt kan worden

ben er immers ook professioneel van afhankelijk

het best is om die box opnieuw te flashen maar vooraf de SSD uit te bouwen en helemaal te checken in een testomgeving b.v. onder linux

@moonchild ook op linux pC zijn genoeg hardware tools om dergelijke fouten en/of bad blocks te vinden

 

Solid State Disc's zijn behoorlijk gevoelig voor hoge temperaturen, dus de opstelling op een ander "audio of video kacheltje" en de ventilatie spelen een rol maar ook het OS en hoe de disc gestriped is

 

Maar natuurlijk zijn er ook beeldfouten in de ontvangst installatie mogelijk, denk maar aan de coax en de stekker LTE 3G 4G 5G invloeden.

Zonder zelf controle uit te voeren is het koffiedik kijken.

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...