Ga naar inhoud


EU-burgers gaan betalen voor CO2-uitstoot rijden en woning verwarmen.


ceesv

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, Eduard07 zei:

Omdat de Groningers al decennialang wel de lasten krijgen maar amper geprofiteerd hebben van die honderden miljarden.

Dus dat gas is alleen van de Groningers en diezelfde Groningers hebben niet geprofiteerd van de kolen uit Limburg, de olie uit Drenthe, Overijssel, Noord-Holland, Zuid-Holland, Noord-Brabant en in de Noordzee en de Waddenzee.

Jouw opmerking over gestolen geld is dus niets anders dan stemmingsmakerij.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


https://nos.nl/artikel/2456966-vn-top-in-montreal-moet-aarde-redden-maar-om-de-hoek-gaat-het-al-mis

 

Quote

196 landen proberen er komende dag tot een "Parijsakkoord" voor biodiversiteit te komen: wat moet er gebeuren om de uitstervingsgolf van dieren en planten waarin we nu zitten te stoppen?

 

Quote

"We behandelen de natuur als een toilet," zei secretaris-generaal Guterres bij de opening van de top in Montreal.

 

en daar wil je nog iets tegen inbrengen?

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, gerrit B zei:

Jouw opmerking over gestolen geld is dus niets anders dan stemmingsmakerij.

Je doet - met jouw vetgedrukte tekst - zelf voorkomen alsof deze provincies alle halve dorpen en historische panden hebben zien vernielen met mensen in tijdelijke woningen.

Veel Groningers zijn bestolen door grijpgrage Nederlanders die wel de lusten willen maar de lasten van de Groningers decennialang hebben genegeerd. En dat nog steeds proberen.

De bevindingen van de recente Enquêtecommissie spreken voor zich.

Stemmingmakerij, of bewuste regionale achterstelling? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hier alle argumenten voorbij komen om het wel of niet te doen.

Er wordt 1 ding wel even over het hoofd gezien door de heren en dames in Brussel.... is het haalbaar of schepen we de burger weer op met een kostenpost.

Voor de bedrijven hebben ze wel iets goeds verzonnen, wanneer iets geproduceerd wordt in verweggiestan met een enorme CO2 uitstoot wordt dit wanneer dit in Europa wordt verkocht alsnog met een CO2 toeslag. Probleem is echter dat wij Europa dan voor dit soort bedrijven niet meer aantrekkelijk zijn dus leveren ze gewoon ergens anders die niet zo moeilijk doen. Zorg dus dat dit wereldwijd wordt gedaan en niet alleen in Europa dat werkt niet.

De technologie is veel te laat aangezwengeld dit had 20 jaar eerder moeten gebeuren.

Ik kan nu wel een electriek auto kopen maar is hij voor mij inzetbaar.....voor mij niet er kan niets achter hangen.... is er een alternatief.....NEE dus moet ik wachten op een auto met waterstof..... kan ik dan tanken in de buurt.....NEE.... gevolg ik moet toch aan het benzine pakket wel Hybride. Komen er laadpalen in mijn dorp....toen ik deze vraag stelde aan een van de raadsleden was zijn antwoord duidelijk..... voorlopig niet daar hebben jullie te weinig inwoners voor en de infra structuur is ook niet voldoende.....dus moet ik de auto 8 km verderop neerzetten en met het openbaar vervoer dan terug naar huis........

Kan mijn huis van het gas af........JA..... is het te betalen........????.......mag ik hier aardwarmte inzetten....Gemeente kan hier geen vergunning afgeven..... geen kennis of ze weten het niet.........dus moeten we afwachten.....Warmte pompen zijn niet goed inzetbaar voor huizen uit de jaren 30 ook al zijn ze nog zo goed voorzien van isolatie.

 

Kortom dit zijn maar kleine voorbeelden maar de technologie is er (nog) niet klaar voor om een goed alternatief te bieden.

Het is ook een soap eerste klas met dat prijzen plafond, de energie bedrijven verhogen de prijzen per 1 jan en wie is de klos.... degene met oudere huizen die niet zomaar even een warmte pompie kan aanschaffen, de huurders in slechte huizen.

Degene die dat wel kan aanschaffen moet tig maanden wachten vanwege de levertijden en dan moet het nog gemonteerd worden en de monteurs zijn met geen mogelijkheid te vinden want iedereen moest door leren zodat er nu veel te weinig vaklieden zijn.

Levert het allemaal dan CO2 reductie op.....NEE, want wanneer hebben we die warmte nodig... in de winter en dan doet de zon te weinig en wordt er toch veel met gas en kooltjes aan energie opgewekt. Wij gaan Kernenergie inzetten is dan het motto.....oh maar dat is op zijn vroegst over 15 jaar wanneer we nu gaan bouwen....en er is dan 8% opwekking voor heel Nederland, investeer dat geld dan in alternatieven CO2 vrije opwekking zoals waterstof dat toch de oplossing moet worden volgens de vele geleerde en heb je ook een voorsprong op de rest van de wereld wat weer goed is voor de handel.

Die gasten in Den-Haag en Brussel roepen van alles maar denken niet na of het wel haalbaar is. Als ze eerst maar eens zorgen voor alternatieven middelen die wel inzet baar zijn en dat wij de burgers het ook nog kunnen betalen lijkt met toch een beter uitgangspunt dan zomaar weer een CO2 belasting in het leven te roepen.

  • Bedankt 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, hugogertie zei:

De technologie is veel te laat aangezwengeld dit had 20 jaar eerder moeten gebeuren.

 

Je hebt gelijk, want toen wist men dat ook al! Iedereen wist dat al.

Dus wie is nu de schuldige bij een collectieve schuld? Het gaat niet om een schuldige aan te wijzen het gaat om redden wat er te redden is.

https://nos.nl/artikel/2456994-vn-akkoord-biodiversiteit-in-2030-moet-30-procent-van-aarde-beschermd-gebied-zijn

 

er zijn overal maar ook hier op sat4all heel veel ongenuanceerde adviezen te vinden over "die boom die in de weg staat" of dat "onkruid dat door je tuin woekert"

et cetera

 

Maar wat doen we ermee, doorgaan met klagen.

 

 

Flowers In The Fields

VanWyck

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat plafond is in eerste instantie toch een regeling om de energiekosten van de burger enigszins beheersbaar te houden.

 

Niet om ons te dwingen minder te verbruiken, ook al is dat wel een belangrijk (bij)effect van het plafond.

 

De schatkist heeft ook dik geld gedokt voor het plafond.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Feit is dat de burger de dupe gaat zijn.

 

 

 

De burger in het westen heeft vele jaren geprofiteerd van te goedkope energie, grondstoffen en goedkope arbeidskracht elders. Hij gaat langzamerhand een wat meer reele prijs betalen.

aangepast door boudeman
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Groninger is al decennialang de dupe van het Nederlandse gasbeleid.

Maar dat was voor de Rampstedelingen steeds een ver-van-mijn-bed-en huis show.

Nu ze zelf wat meer slachtoffer worden van hun verslaving over de ruggen van anderen, is de wereld meteen te klein.

Heel verfrissend voor een Noordeling (om even in klimaattermen te blijven...)

 

Je zal trouwens maar Oekraïner/vluchteling zijn in Nederland.

Om je plaatsvervangend dood te schamen voor al dat Nederlandse gejeremieer over de inflatie en de energieprijzen.

Veel te veel praatprogramma's in de media die alles dagelijks uitvergroten buiten proporties.

De Rampstedeling mag ook wel eens weer leren ontberen. Kijk naar de Oekraïners en tel je/onze zegeningen. 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel Nederlanders zullen wel weer vooraan staan om zich te  beklagen over deze co2 maatregelen.

Ondertussen:

Onderzoek: Nederlander het rijkst van inwoners Europese Unie (msn.com)

 

Het is aan DH om te zorgen dat de solidariteit op peil blijft tussen rijk en arm.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-12-2022 om 13:31, Tonskidutch zei:

Maar toen Al Gore zich samen met het IPCC voor een bewustwording uitsprak kreeg hij verdomme zelfs een Nobel Prijs in 2007.

 

Al Gore is en blijft een mislukte presidentskandidaat die geen idee had waar het over ging. Heeft iedereen bang lopen maken voor overstromingen en kocht vervolgens zijn zoveelste huis ergens aan de kust.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Psychosammie zei:

Al Gore is en blijft een mislukte presidentskandidaat die geen idee had waar het over ging. Heeft iedereen bang lopen maken voor overstromingen en kocht vervolgens zijn zoveelste huis ergens aan de kust.

Was hij maar president geworden dan had hij misschien geen tijd gehad voor veel van deze onzin en was er ook geen CO2 probleem of wat voor klimaat probleem dan ook.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/toyota-baas-zegt-dat-de-stille-meerderheid-twijfelt-aan-elektrische-auto-s-als-enige-optie/ar-AA15rWFU?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=ef161e8d246c480591515b4dd7d8255a

 

Leren van corona, naar een nieuw vertrouwen in samenleving en democratie (WI CDA).pdf (d14uo0i7wmc99w.cloudfront.net)

 

Politiek leert niet van eigen fouten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...