Ga naar inhoud


EU-burgers gaan betalen voor CO2-uitstoot rijden en woning verwarmen.


ceesv

Aanbevolen berichten

Sorry, je praat als Van Haga. 

Die woont ook niet in het Noorden en heeft zijn vele onroerend goed lekker veilig in de Rampstad staan.

Maar zodra er voorstellen komen om in de Rampstad naar gas te gaan boren, staan de Westerlingen even goed op hun achterste poten,.

Niemand wil scheurende fundamenten en smeken om erkenning van de schade. Groningers hebben niet voor niks een gruwelijke hekel gekregen aan die arrogantie Rampstad. Eeuwenlang wingewest.

 

Bodemdaling compenseren?

Geld is geen " compensatie" .Sommige zaken zijn nou eenmaal niet met geld te betalen. En dan ook nog eens gestolen geld?

 

Dat geld niet gelukkig maakt in het leven noch ook maar de schijn van een oplossing is voor die rampzalige gaswinningen, is een levensles die kennelijk velen nog niet hebben geleerd.

Tenzij je zelf slachtoffer bent. Ik ken er velen. En ik woon ertussen.

 

Dat de natuur " zich wel even herstelt" , is nog nergens bewezen. En dat bewijs gaan wij ook niet meemaken en onze kleinkinderen evenmin.

Alleen dat moet al te denken geven over die drogredenatie!

 

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor een miljonair in de randstad is het een kleinigheidje van het gas af te gaan. Hij zet hoogstens z'n aandelen op iets anders.

Voor de kleine Jan-met-de-pet in de randstad en de miljoenen elders in hun tochtige huurhuisjes met enkel-glas is het een heel andere zaak. Die zijn dolblij als ze met hun gaskacheltje tenminste hun woonkamer nog op 18 graden kunnen houden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, minplus zei:

Voor de kleine Jan-met-de-pet in de randstad en de miljoenen elders in hun tochtige huurhuisjes met enkel-glas is het een heel andere zaak. Die zijn dolblij als ze met hun gaskacheltje tenminste hun woonkamer nog op 18 graden kunnen houden.

Alle armen verdienen uiteraard steun.

 

De armoedecijfers in de regio Groningen wel eens bekeken? Al decennia lang een uitgeknepen provincie.

En uitgerekend zij zitten ook nog in die aardbevingsellende. Ook al tientallen jaren. Dus geen krokodillentranen over de consequenties van de energieprijzen elders in het land zonder aardbevingen. Dan maar een dikkere trui aan.

 

Ik heb pas echt te doen met die Oekraïners die helemaal niks meer hebben: geen warmte, geen drinkwater, wellicht geen eigen huis meer.

Horen we die zo klagen?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin maar eens met 17/18 graden in huis en niet in een shirtje rondlopen alsof het zomer is (hoewel ik nota bene nog regelmatig bij de huidige vrieskou mensen in een shirtje buiten zie lopen.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goed voorbeeld doet volgen.

Maar om "technische" redenen is het bij klimaat minister Jetten op het ministerie en in het torentje van de minister president nog steeds heerlijk warm.

 

Tja.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies deze redenaties denken velen als alibi te kunnen gebruiken om door te gaan op de oude manier.

"Want die en die doen ook gewoon alsof er (bijna) niks aan de hand is".

 

IK hoor ze dagelijks:

"Die vliegtuigen gaan ook zonder mij. Dus kan ik net zo goed ook boeken."

"Die ene auto die ik rijd, maakt toch geen verschil."

"Als we in Nederland geen kolen stoken, doen ze het ergens anders wel."

"Als we het gas in Nederland niet aanboren en opmaken, vernielen we de natuur ergens anders ook."

"In (het uitgestrekte) Canada zeuren ze ook niet over stikstof, dus is het een nepprobleem in (het overvolle) Nederland."

 

Wat ik niet kan zien, bestaat niet?

 

VN-top over biodiversiteit: 'Dieren en planten sterven versneld uit' | RTL Nieuws

 

Dat "natuurlijk herstel" gaat er nooit meer komen als we blijven vasthouden aan dooddoeners.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat willen we nu?

Je hebt de vogelliefhebbers, die houden duiven voor hun plezier en schieten vrije roofvogels neer. DUS

 

CO2 of 3 of 1, het is een maatregel die de EU besloten heeft om als serieuze gezaghebbende instantie iets te doen aan al datgene wat binnen de EU grenzen kan. Dat wat erbuiten gebeurd doet er niet toe.

En als je wil verhuizen omdat men hier te streng wordt dan ga toch naar Dubai en Qatar of Mumbai.

 

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is te triest voor woorden deze nieuwe klimaat regelingen die afgelopen zaterdag 17 dec 2022 kennelijk zijn afgesproken.

Stond zondagochtend al op de HLN nieuws App. Later die dag ook in de nederlandse media zoals NOS teletekst.

"De maatregelen maken deel uit van een cruciaal pakket klimaatwetten dat onderhandelaars van de EU-landen en het Europees Parlement zaterdag overeen zijn gekomen. De nieuwe wetten zijn nodig om de Europese klimaatdoelen te halen.

Voor 2030 moet de CO2-uitstoot namelijk met 55 procent omlaag (vergeleken met 1990), zodat de EU in 2050 helemaal ‘klimaatneutraal’ kan zijn. Het akkoord moet nog worden bevestigd door het Europees Parlement en de lidstaten, maar dat wordt beschouwd als een formaliteit."
 
Arrogantie en klimaat waanzin ten top. Ingangsdatum 2027
Wederom ontbreken de alinea's, wat er met de te innen heffingen gaat gebeuren ?!
Wordt het gebruikt voor nieuwe waterstof fabrieken; LNG terminals; meer Solar; Verhuurders stimuleren om hun vastgoed te verduurzamen ?
Want wat heb je er anders aan ?
Men wil (kennelijk) proberen om met financiele straf maatregelen het gedrag van mensen te veranderen. Maar als iedereen die heffing van een paar honderd euro per jaar (energie rekening) weer ophoest en geen elektrische auto koopt, dan wordt de CO2 uitstoot nauwelijks verlaagd !!!
 
Ook zoals door anderen reeds genoemde veranderingen (vliegen en reizen) op hetzelfde nivo blijft, geen lagere CO2 uitstoot.
Wederom het gevolg van ontbreken van een lange termijn visie in de politiek. Zowel bij de EU als kabinet Rutte. 
Te laat begonnen met serieus werk maken van andere energie bronnen, dan de huidige fossiele.
Schiphol is nu zelf boerderijen aan het op/uit-kopen, voor benodigde rechten om toekomstige vergunningen voor uitbreidingen te verkrijgen. Zo kan het kabinet deze ruimte niet benutten voor geplande bestemmingen, om Nederland weer te laten bouwen ??!!
Ik stop hier, voor dat de bloeddruk weer oploopt.
aangepast door Pergola

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Tonskidutch zei:

En als je wil verhuizen omdat men hier te streng wordt dan ga toch naar Dubai en Qatar of Mumbai.

 

A propos Qatar en "streng":

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenland/qatar-waarschuwt-belgië-over-corruptieonderzoek-eu-parlement/ar-AA15pr4j?ocid=msedgntp&cvid=67f62ce87c6f496682d4328937896378https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenland/qatar-waarschuwt-belgië-over-corruptieonderzoek-eu-parlement/ar-AA15pr4j?ocid=msedgntp&cvid=67f62ce87c6f496682d432893789637

 

Nederlanders houden van "shoppen", ook m.b.t. zogenaamde "vrijheden". De donkere kanten neemt men desnoods voor lief. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eduard07 zei:

VN-top over biodiversiteit: 'Dieren en planten sterven versneld uit' | RTL Nieuws

 

en voor 2 weken was op dezelfde zender in het nieuws dat het nog nooit zo goed ging met de natuur, dus zeg het maar wat juist is.

Vandaag wel in het nieuws dat er gisteren en vandaag 3,5 miljoen kilo zout is gebruikt om de wegen begaanbaar te houden.

En dat is niet slecht voor de natuur 🤢

 

In het stoken van kolen kan overigens wel een goede oplossing liggen.

Daar is genoeg van over de gehele wereld, nu alleen nog een manier vinden om naast gewenste warmte de schadelijke nevenstoffen te voorkomen en we zijn de oliestaten niet meer nodig.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gerrit B zei:

leg uit waarom zou dat gestolen geld zijn?

Omdat de Groningers al decennialang wel de lasten krijgen maar amper geprofiteerd hebben van die honderden miljarden.

 

Over grens in Noord Duitsland ziet de wereld er meteen een stuk minder armetierig uit.

Het is maar net waar de Rampstad voor kiest.

Voor zichzelf, iedere keer weer.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gerrit B zei:

 

en voor 2 weken was op dezelfde zender in het nieuws dat het nog nooit zo goed ging met de natuur, dus zeg het maar wat juist is.

 

Kun je de context hiervan ook even geven?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Pergola zei:

Ik stop hier, voor dat de bloeddruk weer oploopt.

rustig blijven

al die opwinding ook altijd en dat tijdens de meest stressvolle tijd van het jaar

maar ja als je op zoek bent naar onderdak en enkel een stal een met kribbe vindt 😁 + ezel en os

Cry Me A River

Dinah Washington

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...