Jan Ambers Geplaatst: 19 december 2022 Geplaatst: 19 december 2022 (aangepast) Ik gebruik een SP120 Stork waterpomp en die krijgt kuren. Ze slaat aan en komt niet op druk. Klokhuis geopend en zie tussen de kleppen en kleppensteun schilfers van afgebrokkeld ijzerroest zitten van een paar mm² Nu, na reinigen loopt ze terug als een tierelier... Maar binnen de kortste keren kan ik me terug aan hetzelfde verwachten... Ik kan met een beitel of mes proberen dit af te schrapen maar denk niet dat dit me zal lukken die ijzeroxide te elimineren Klok is in gietijzer gemaakt van 0.8 cm dik kan ik dit oplossen met zoutzuur salpeterzuur of iets dergelijks? Hoe gebeurt dit in de vakwereld 19 december 2022 aangepast door Jan Ambers
Moderator ceesv Geplaatst: 19 december 2022 Moderator Geplaatst: 19 december 2022 Wat voor water pomp je? Ik vermoed, dat de samenstelling van dat water te agressief is voor je pomp. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 19 december 2022 Geplaatst: 19 december 2022 Je gebruikt de pomp waarschijnlijk bij zuurstofrijk water. Daar is gietijzer niet voor geschikt. Veel hardnekkige aangroei. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
mereltje Geplaatst: 19 december 2022 Geplaatst: 19 december 2022 Of staat hij meer stil dan dat hij loopt Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Jan Ambers Geplaatst: 20 december 2022 Auteur Geplaatst: 20 december 2022 Putwater wordt naar boven gepomp en het is licht zuur. Ik vermoed dat ik niet de enige ben die dit voor heeft! Hoe reinigt men zo een aanslag? Pomp houdt het toch al 45j uit! Na een reiniging is die weer OK.
Con Geplaatst: 20 december 2022 Geplaatst: 20 december 2022 (aangepast) Zoveel mogelijk eraf steken en verder met een staalborstel in je boormachine. Om die reden ben ik overgestapt naar een rvs waaierhuis met kunststof waaier. Met die pokdalige aanslag loop je ook het risico dat de waaier door cavitatie "aangeknaagd" wordt (stukken eruit). 20 december 2022 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen