Ga naar inhoud


Xtrend ET6500: signaal op 23.5 staat te dansen


Gerrit Vermeulen

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ben in het bezit van een Xtrend ET6500. Nu staat de signaalsterkte op Astra 23.5 af en toe heen en weer te springen van maximaal naar minimaal waardoor er blokjes in beeld komen. Als ik de signaalmeter bekijk zie ik hem springen van 14.5 db naar 0 db. Gekke is dat hij dat op Astra 19 niet doet, daar is het signaal stabiel.

 

Het ligt absoluut niet aan lnb of het uitrichten. Voor de zekerheid even andere ontvanger op dezelfde LNB-uitgang aangesloten, en deze is stabiel.

 

Heeft iemand deze ervaring weleens gehad? En zou dit een defecte tuner kunnen zijn?

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites


wissel de lnb eens indien het mogelijk is 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, smetje limb.BE zei:

wissel de lnb eens indien het mogelijk is 


Hij schrijft in zijn eerste bericht dat het dáár zeker niet in zit.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, John van Dreumel zei:


Hij schrijft in zijn eerste bericht dat het dáár zeker niet in zit.

of in de DiSEqC switch

of de afstelling is ook niet heel goed 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, smetje limb.BE zei:

of in de DiSEqC switch

 

Dat zou natuurlijk ook kunnen. Die DiSeqC zit natuurlijk in de LNB. Ik heb zo'n duo LNB twin. Weet iemand of dit elektronisch geregeld wordt, of zit daar een relais in? Ik had wel het idee als ik een paar keer schakel van 19 naar 23, dat het dan minder werd.

 

Als het de voeding zou zijn, dan zou Astra 19 er toch ook last van hebben?

aangepast door Gerrit Vermeulen

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Frans B zei:

Misschien een DECT telefoon in de buurt van de decoder of de kabel? Ook kan het een boom of takken zijn, die precies in de richting van de astra 3 staat. Het is wel winter, dus weinig of geen bladeren, maar takken storen ook.

Ik heb de Xtrend naar beneden gehaald en deze op de andere uitgang van de LNB gezet, dan doet hij precies het zelfde terwijl mijn andere VU+ het wel goed doet. Kan ook eigenlijk niet in LNB zitten dus. Is echt de tuner, alleen gek dat hij het alleen bij Astra 23 doet.

Misschien maar eens een nieuw tunertje aanschaffen. Heeft er nog iemand een tip voor een soortgelijke als ET6500, is maar voor boven dus luxe is overbodig. Moet wel kunnen share met beneden.

Dreambox 7020 & 600

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Gerrit Vermeulen zei:

s echt de tuner, alleen gek dat hij het alleen bij Astra 23 doet.

 

De signaalwaardes van de diverse transponders zijn natuurlijk wel verschillend. Het kan zijn dat je op 19,2 oost net een transponder hebt die op die IF frequentie juist heel sterk is en die van 23 oost juist veel zwakker.  Als jou tuner dan slecht begint te worden en een stukje freq spectrum heeft waar die minder ontvangt kun je dit soort problemen verwachten. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En vergeet de transponder parameters niet.

CD gebruikt 8PSK 29900 FEC 2/3

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...