Ga naar inhoud


Een bericht van mijn apotheek


Mojo

Aanbevolen berichten

  • Moderator
Op 28-12-2022 om 22:44, Mojo zei:

En nadat ik het gelezen heb bekroop mij het gevoel dat de apotheek mij (en vele anderen) nu wil gebruiken om druk uit te oefenen bij mijn verzekeraar (VGZ).

Het advies om je huidige zorgverzekeraar op te zeggen lijkt mij ook niet zonder risico. Er zijn namelijk toch wel wat addertjes onder het gras zoals dat je bijvoorbeeld het eerste jaar bepaalde zaken niet kan declareren.

 

Dus hier mijn advies: Zoek een andere apotheek die wel een overeenkomst heeft met jouw zorgverzekeraar en laat je niet gebruiken door BENU.

De vraag die je moet stellen is wie voor jouw belangen opkomt, je zorgverzekeraar of de Apotheker.

 

In mijn ogen heeft BENU zich verweerd tegen het afsluiten van een zorgcontract wat alleen maar naar de prijs van de medicijnen kijkt en niet de zorg biedt om de farmaceutische patiëntenzorg conform de Professionele Standaard Farmaceutische Zorg uit te voeren.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, ceesv zei:

n mijn ogen heeft BENU zich verweerd tegen het afsluiten van een zorgcontract wat alleen maar naar de prijs van de medicijnen kijkt en niet de zorg biedt om de farmaceutische patiëntenzorg conform de Professionele Standaard Farmaceutische Zorg uit te voeren.

Maar dat is maar een aanname. Wat nou als BENU graag alleen Brocacef pilletjes wil verstrekken?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de indruk dat BENU jou het medicijn wil verstrekken welke de arts jou voorgeschreven heeft.

 

Daarover gingen de contract onderhandelingen.

 

Uit het nieuws van de afgelopen weken:

Klik: Innogenetics Leiden Failliet, medicijntekort niet uit te sluiten.

 

Binnenkort alleen nog goedkope medicijnen uit China en India als toekomst?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs van een medicijn zegt niet alles over de kwaliteit van dat medicijn voor elk persoon want mensen zijn heel verschillend.

Wat we wel weten is dat de verzekeraars (die tegenwoordig in het marktdenken het gezondheidsbeleid bepalen) altijd voor het goedkoopste in hun onderhandelingen gaan. Onverschillig hoe goed of totaal niet die werkt.

Maar ze zijn vaak/soms wel bereid een mogelijk net iets duurdere te vergoeden die bij jou wel werkt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Ik heb de indruk dat BENU jou het medicijn wil verstrekken welke de arts jou voorgeschreven heeft.

 

Daarover gingen de contract onderhandelingen.

 

Uit het nieuws van de afgelopen weken:

Klik: Innogenetics Leiden Failliet, medicijntekort niet uit te sluiten.

 

Binnenkort alleen nog goedkope medicijnen uit China en India als toekomst?

Grote schande en zorgwekkend dat de regering niet geleerd heeft van eerdere fouten vwb zelfredzaamheid.

Denk aan gas uit Rusland

 

Dit over de rug van de bevolking onder t mom van het kunnen blijven leveren van goede zorg.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, ceesv zei:

Ja lees dat artikel maar eens heel goed:

 

"Het bedrijf was het enige in Nederland dat op grote schaal zogenoemde generieke medicijnen kon produceren. Dat zijn medicijnen waarop geen patent meer rust."

 

En dan zou een BENU apotheek daar pillen kopen terwijl de moeder (Brocacef) een pillenimporteur is.

Bron: https://www.brocacef.nl/nl-nl/onze-producten-en-oplossingen/assortiment-en-hulpmiddelen/brocacef-direct

 

Brocacef biedt een ruim assortiment parallel geïmporteerde medicijnen voor de Nederlandse markt. Hiermee vergroten wij de beschikbaarheid van moeilijk verkrijgbare geneesmiddelen.

Wilt u weten welke parallel geïmporteerde medicijnen op dit moment op voorraad zijn?
Bekijk hier het actuele assortimentsoverzicht

Als onderdeel van de PHOENIX Group, heeft Brocacef een nauwe samenwerking met farmaceutische markten buiten Nederland. Met in 29 landen gevestigde farmaceutische groothandels, is PHOENIX Group marktleider in Europa en heeft Brocacef hiermee toegang tot een grote potentiële importmarkt.

 

Waarvandaan zullen die pillen geïmporteerd worden?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai , letterlijk een hoop gedoe , dan gaat het hier in België echt poepsimpel !!

Shoppen met het recept , halen & betalen aan de kassa , en kees is klaar !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Mojo zei:

Ja lees dat artikel maar eens heel goed:

 

"Het bedrijf was het enige in Nederland dat op grote schaal zogenoemde generieke medicijnen kon produceren. Dat zijn medicijnen waarop geen patent meer rust."

 

 

Hier geef je duidelijk het grote probleem aan.

De generieke medicijnen zijn super werkzaam, vaak tig keer beter dan de dure vervangers, en uiterst goedkoop.

Er is geen enkele reden om iets anders te nemen behalve winstbejag van "ietwat" vieze clubs.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-12-2022 om 21:09, Mojo zei:

Hiermee vergroten wij de beschikbaarheid van moeilijk verkrijgbare geneesmiddelen.

Maar iets eenvoudigs als Paracetamol liquid caps staat er niet tussen. Mijn vrouw heeft die als reumapatiënt dagelijks nodig maar ze zijn zowat nergens meer leverbaar. Ze waren leverbaar onder de merknaam Roter, Leidapharm, en als huismerk van twee grote drogisterij ketens. En bij allemaal staat dezelfde fabrikant in de bijsluiter, Apotex in Leiden, gevestigd op hetzelfde adres als Innogenetics...

De lege schappen in de winkels bewijzen de stelling dat er medicijn tekorten komen.

 

En "neem dan een 'gewoon' paracetamolletje" gaat niet werken. Door de andere vulstoffen in de tabletten krijgt ze nare bijwerkingen, simpelweg omdat ze niet goed combineren met de 10 andere medicijnen die ze moet slikken voor nog 3 andere ziekten.

 

T B 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, TangoBravo zei:

De lege schappen in de winkels bewijzen de stelling dat er medicijn tekorten komen.

Het ligt er een beetje aan welke supermarkt of drogist je bezoekt wat daar beschikbaar is, maar @Mojo heeft het over Apothekers.

Apothekers waarschuwen voor de tekorten en dringen aan op handelen bij Kuipers.

 

Vraagje,

die pijnstillers (zoals Paracetamol liquid caps) zouden toch voorgeschreven moeten zijn door een huisarts, m'n zus heeft ook ander spul (met opiaten) gekregen nadat ze met Asperine, Paracetamol en Ibuproven niet geholpen was. { ik heb er zelf nog een gebruikt toen mijn endoveneuze laserbehandeling pijnlijk op speelde}

 

Alyosha - Edit

Susanne Sundfør

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn gewoon verkrijgbaar bij kruidvat zelfs :)

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

die pijnstillers (zoals Paracetamol liquid caps) zouden toch voorgeschreven moeten zijn door een huisarts

Voorgeschreven door de reumatoloog. Op heftige dagen had ze er tot 8 per dag nodig, nu weer 3 - 4, naast prednison.

Apotheek heeft ze niet in het assortiment, is zelfmedicatie en drogisterij artikel.

We kochten ze online per 30 verpakkingen tegelijk, prijzen liepen uiteen van 2.69 tot 5,69 per pakje van 20 stuks...

Net in 5 fysieke winkels geweest, van 4 winkelketens, alleen maar lege schappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exact het probleem dat ik aangaf. De verzekeringen gaan echt alleen maar voor geld, niet voor welzijn.

Het marktdenken zoals we de afglopen 30 jaar hebben leren kennen.

De goedkoopste spullen waar ze voor gaan zijn echt niet dezelfde als de generieke bijzonder goede, ook al lijkt de hoofdstof dezelfde te zijn.

Een vriend die farmaceut is zei me dat dat absoluut niet het geval is.

Niet alleen de hulpstoffen maar ook de bereidingswijze maakt uit en dat levert net iets anders.

 

Ik hoop dat je vrouw goed tegen prednison kan want men reageert er totaal verschillend op.

De schoonmoeder van m'n dochter reageerde er met opzwellen op maar had er verder geen last van. M'n vrouw wordt er totaal depressief van.

Haar moeder met reuma had hetzelfde en ging liever dood met enorme pijn dan zo depressief te zijn door dat spul.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...