Ga naar inhoud


Panasonic TV TX-L42WT50E vervangen? HDMI ingang defect?


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door jopiesat,

Aanbevolen berichten

Gek dat nog niemand op het idee is gekomen dat zo'n defect ook kan worden veroorzaakt door de aangesloten HDMI bron?

Daarom de logische vraag aan @Tonskidutch :

Heb je dit probleem alleen als je de VU+ Ultimo hebt gekozen via de AVR, of ook als je de PC als bron gebruikt?

 

Tonski en ik hebben al eerder gediscussieerd over een vergelijkbaar probleem, daarbij heeft hij de parameters van  de HDMI uitgang van de VU al zodanig aangepast, dat de stress op de HDMI verbinding naar de AVR en TV zo laag mogelijk is:

Lagere chroma sub-sampling (4:2:0 ipv 4:2:2) en minder bits per sample (10 ipv van 12).

Ik kan dat topic echter niet zo gauw meer terug vinden.

 

Ik had zelf ook last van HDMI onderbreking door een defect aan de HDMi poort van mijn VU+ 4K Ultimo. Zie de post van @Satterdam over de soldeerverbindingen.

Dat heb ik "opgelost" door een ondersteuning aan te brengen onder de HDMI kabel/connector op de uitgang van de VU.

 

985700098_HDMIsupportultimo4k.JPG.b30ce1fcc0f29ad68440b06a2037dc24.JPG

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, Old Satterhand zei:

Heb je dit probleem alleen als je de VU+ Ultimo hebt gekozen via de AVR, of ook als je de PC als bron gebruikt?

bij beiden trad het op, met nieuwe kabel nog niet gezien. Daarom mijn vermoeden van de TV of de kabel van AVR naar TV.

De nieuwe kabel stekkers zitten ook beter in de slots, bij de oude wiebelde het een beetje.

Maar ik moet natuurlijk wel nog iets langer TV kijken om nu al de nieuwe kabel als de oplossing te keuren.

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

...Daarom mijn vermoeden van de TV of de kabel van AVR naar TV.

De nieuwe kabel stekkers zitten ook beter in de slots, bij de oude wiebelde het een beetje....

 

Die HDMI kabels zijn snel beschadigd.

Dat is ook de reden dat op de laatste Denon modellen speciale beugels gemonteerd kunnen worden onder de rij HDMI connectoren.

Die ondersteunen dan de connectoren en voorkomen dat ze doorknikken.

Dat had mij in ieder geval al wat kabels kunnen besparen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de andere kabels ook al niet meer gemarkeerd waren met eenduidige HDMI versie x.ugh heb ik die ook vervangen nadat ik de hele avond gisteren geen zwart meer gezien heb.

Dus het was toch wel de stekker en kabel tussen de apparaten. @jopiesat 😉

 

Quote

LifeGoods HDMI Kabel 2.1 - 4K Ultra High Speed (120hz) - Ethernet - 1.5 M' voor 12,99€

 

Screenshot_27.png

  • Like 1

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...