Ga naar inhoud


Astra 1 en 3 op 1 schotel.


Denisdaf
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Ik zie dat het inderdaad met een 50 cm voldoende zou zijn om Astra 1 hier te vangen.

Maar ben dan gaan kijken naar Astra 3 daar staat dan dat 105 a 135 cm voldoende is voor Astra 3 En toch geeft die 140 cm van me regelmatig troubles bij wat minder goede weersomstandigheden.

 

BTW bij de schakelaar met 4 aansluitingen maakte ik blijkbaar een verkeerde opsomming.

Ik bedoelde dat ik bv Astra 1 LNB zou aansluiten op 1 en 3 en Astra 3 LNB op 2 en 4.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uren geleden, Tonskidutch zei:

@Sprietje toonde in zijn reactie een Octo LNB en dan @Erwinnaar heb je 8 diseqc switches 2in1 nodig + de nodige crimp connectors / kabels.

 

Als je toch al een Gibraltar rots van een schotel gaat plaatsen dan is unicable II ook wel wat voor je

Koste echter nog al wat. B)

Deze oplossing lijkt me wel wat. Alleen waar kan ik het vinden? Al was het maar om eens te kijken wat het prijskaartje zou zijn dat er aanhangt voor wat voor mij een mogelijkheid zou kunnen zijn.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
28 minuten geleden, Denisdaf zei:

BTW bij de schakelaar met 4 aansluitingen maakte ik blijkbaar een verkeerde opsomming.

Ik bedoelde dat ik bv Astra 1 LNB zou aansluiten op 1 en 3 en Astra 3 LNB op 2 en 4.

Astra 1 aansluiten op ingang 1, Astra 3 aansluiten op ingang 2, ingang 3 en 4 ongebruikt laten van een 4-1 Diseqc switch.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja beste Denisdaf, de ene grote schotel is de andere niet. Het zal vast geen Gibertini OP125 zijn. Dan denk ik dat je geen problemen zou hebben. En er zijn in het verleden meer mensen in de Algarve geweest die ontvangstproblemen hadden met de zenders van Canal Digitaal als het regende. Maar regenen doet het maar erg weinig daar. Wat bij een schotel van 125-140cm wel belangrijk is, is een goede stevige mast. Het waait meestal flink in de Algarve en dan moet je niet hebben dat de schotel staat te wiebelen. Hoe dik is je mast en waar staat je mast? Volop in de wind of meestal in de luwte. Maak er eens een foto van.
Welk merk schotel heb je? Is het een Famaval of een Tecatel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Denisdaf zei:

Deze oplossing lijkt me wel wat. Alleen waar kan ik het vinden?

https://www.inverto.tv/what-is-unicable-2

De link had ik al gegeven

 

in de betere webshops

Unicable II Combiner intikken,

Unicable II Splitter intikken,

Unicable II LNB intikken,

 

dan vindt je vast wel prijzen

 

zie schema

Screenshot_11.png

Runnin' With The Devil

Van Halen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nadeel is dat al je ontvangers geschikt moeten zijn voor unicable ontvangst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ceesv zei:

Astra 1 aansluiten op ingang 1, Astra 3 aansluiten op ingang 2, ingang 3 en 4 ongebruikt laten van een 4-1 Diseqc switch.

OK.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-1-2023 om 08:14, ceesv zei:

Nadeel is dat al je ontvangers geschikt moeten zijn voor unicable ontvangst.

Hier gaat het allemaal over VU+ apparaten, en een enkeling ( MISSCHIEN ) M7 ontvangertje.

Op 14-1-2023 om 07:06, Sprietje zei:

Tja beste Denisdaf, de ene grote schotel is de andere niet. Het zal vast geen Gibertini OP125 zijn. Dan denk ik dat je geen problemen zou hebben. En er zijn in het verleden meer mensen in de Algarve geweest die ontvangstproblemen hadden met de zenders van Canal Digitaal als het regende. Maar regenen doet het maar erg weinig daar. Wat bij een schotel van 125-140cm wel belangrijk is, is een goede stevige mast. Het waait meestal flink in de Algarve en dan moet je niet hebben dat de schotel staat te wiebelen. Hoe dik is je mast en waar staat je mast? Volop in de wind of meestal in de luwte. Maak er eens een foto van.
Welk merk schotel heb je? Is het een Famaval of een Tecatel?

 

Morgen ga ik even enkele foto's maken. Wat is belangrijk wat betreft de foto's van de schotel om te weten over welke schotel het gaat?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoogte 138 cm, breedte 128 cm, doormeter buis, 60 mm.

Vrije hoogte schotel dat 65 cm.PS de opengesneden en over de LNB geplaatste Water fles is niet steeds aanwezig geweest. Heb op dat vlak al meerdere zaken geprobeerd.

 

Schotel 004-004.jpg

Schotel 003-004.jpg

Schotel 002-004.jpg

Schotel 001- 004.jpg

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Sprietje zei:

Ook om te weten hoe dik de mast is, hoe lang die is,  waar die staat en hoe de schotel er uit ziet.

Mast zal 150 a 160 cm hoog zijn. En heeft een vierkante plaat van ongeveer 30 bij 30 waardoor 4 bouten in het dak zitten. Die zij destijds blijkbaar met chemische verankering geplaatst.

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, het gaat dus om een Famaval 125 met refectorafmetingen van 117cm breed en 127,5cm hoog, zeg maar een schotel van 120cm. Hij kan op een mast gemonteerd worden van maximaal 65mm. Je gebruikt een mast van 60mm. De mastvoet lijkt me OK.
Als je er ook de lnb van de Astra 19,2 bij wilt zetten, komt die links omhoog onder een hoek van ongeveer 33 graden bij te staan. Hij zit dan gewoon boven de stang.
De schotel is in staal en aluminium te koop. De aluminium uitvoering kost in Portugal maar €104,14. Dat is voor Nederlandse begrippen spotgoedkoop.
Er bestaat ook een houder voor om een extra lnb te plaatsen maar het idiote is dat die alleen maar de extra lnb naar rechts kan monteren, precies waar de stang zit. Daar heb je dus niets aan. Ik hoop alleen dat die klembeugel van de schotel niet al te breed is. Normaal is 20mm maar het zou best kunnen dat deze nog iets breder is maar dat kun je zelf opmeten. De hals van de lnb moet dan wel erg lang zijn om voldoende ruimte over te houden.

 

Famaval 125 specs.jpg

Famaval 125 lnb-houder.jpg

Famaval 125 achterzijde.jpg

famaval-125.jpg

Famaval 125 TRX.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...