Ga naar inhoud


Astra 1 en 3 op 1 schotel.


Denisdaf
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Ik vrees het laatste.

En ja, wat was het afstellen in de analoge tijd 100x makkelijker. Niet wel of geen signaal, maar wat meer spikes bij iets minder signaal en simpel bijrichten.

Wat heb ik het digitale afstellen vervloekt. En nu nog.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Basis blijft je ontvanger, heeft die geen lock geeft die signaalmeter niets weer.

Die app is slechts een weergave op afstand.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Anoniemanoe zei:

Alleen is de tuner niet zo gevoelig al de analoge van vroeger. Wanneer je de lnb teveel beweegt, valt het signaal helemaal weg, dan moet ik weer naar de zender zappen en de lnb bewegen tot ik weer beeld heb. Daarna kan ik weer de signaalzoeker inschakelen en dit gaat dan steeds door. Heel vermoeiend.

 

Als je wat langer wacht dan is het zappen echt niet nodig.

Ik ben het wel met je eens dat het op deze manier vinden van de satelliet erg lastig is, als je geen meetinstrument hebt.

Het helpt wel als je je ontvanger afstemt op een DVB-S transponder met een lage FEC. Dan krijg je veel sneller een lock.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, minplus zei:

Ik vrees het laatste.

En ja, wat was het afstellen in de analoge tijd 100x makkelijker. Niet wel of geen signaal, maar wat meer spikes bij iets minder signaal en simpel bijrichten.

Wat heb ik het digitale afstellen vervloekt. En nu nog.

Je bent niet alleen, en met mij erbij denk ik dat we zelfs met meer zijn dan wij 2 alleen.

Zijn er nu helemaal geen zenders of een signaal meer dat uit die vliegbeesten van daarboven komt dat analoog is en waar we dan op kunnen uitrichten?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Analoog is niet meer in de lucht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voila, daar heb je het al. Ceesv, je kan dan wel een goede moderator zijn, hoopgevende capaciteiten heb je echt minder hoor. LOL.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Ok, hoopvol nieuws.

Met de tijdmachine van Professor Barabas kan je 6 jaar terug in de tijd en dan met de laatste analoge transponder gemakkelijk je schotel uitrichten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebeld om ze te gebruiken / huren.

Brute pech, ene Anoniemanoe heeft ze opgehaald en niet teruggebracht.

Ze vrezen er voor.

  • Haha 1

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Zou elke sat nog maar 1 analoge zender voor het afstemmen hebben....☹️

 

En elke ontvanger de mogelijkheid dit te ontvangen. Alleen dan zit er natuurlijk weer wat extra elektronica in de boxen.

Of een oude Dreambox of Nokia gebruiken natuurlijk.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch 1 iemand. LOL.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...