Miauw Geplaatst: 17 januari 2023 Auteur Geplaatst: 17 januari 2023 6 uren geleden, Old Satterhand zei: Of de AB van de Next, na deze instelling te hebben gedaan, infrarood of CEC gebruikt, kun je eenvoudig testen door je hand voor de AB te houden, om de infrarood zender te blokkeren. Net toch weer problemen met hard en zacht zetten van de TV met de afstandsbediening van Ziggo, na wat gerommel met aan en uit zetten van beide apparaten is het weer opgang gekomen, ik vraag mij zo langzamerhand af of de afstandsbediening en of het Ziggo TV kastje in orde is/zijn. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Tonskidutch Geplaatst: 18 januari 2023 Geplaatst: 18 januari 2023 TV en NEXT gaan niet uit met een knopje zoals in de jaren 70 Die gaan in standby of deep standby en dan werkt het CEC principe betreffende aan en uit via de afstandbediening. Moeders drukken nog al vaker op verschillende afstandbedieningen wegens hun onwetendheid tja en dan verstoor je de HDMI-CEC ID Mercy Mercy Me Robert Palmer
Miauw Geplaatst: 20 januari 2023 Auteur Geplaatst: 20 januari 2023 (aangepast) Op 18-1-2023 om 10:36, Tonskidutch zei: TV en NEXT gaan niet uit met een knopje zoals in de jaren 70 Die gaan in standby of deep standby en dan werkt het CEC principe betreffende aan en uit via de afstandbediening. Moeders drukken nog al vaker op verschillende afstandbedieningen wegens hun onwetendheid tja en dan verstoor je de HDMI-CEC ID Nee, ze gebruikt alleen de afstandsbediening van Ziggo, inmiddels ben ik er weer bij geroepen. Het geluid kon ze niet bedienen wat normaal wel kan, daarna viel de TV uit als ze het juist verteld heeft, onduidelijk is of deze volledig uit was, toen heeft ze op zowel de rode als.de witte aan en uit toets de TV en Ziggo tuner via de afstandsbediening uit gezet. Ik kom langs, zet beide aan, zie de zender van Samsung zelf "Rakuten TV" en pak de afstandsbediening van de TV om de HDMI aansluiting waar de tuner van Ziggo aan hangt te selecteren en alles werkt weer. Heeft "Rakuten TV" mogelijk voorrang? Wat gaat hier nu telkens fout gaat is mij een raadsel, iemand enig idee? 20 januari 2023 aangepast door Miauw Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Miauw Geplaatst: 20 januari 2023 Auteur Geplaatst: 20 januari 2023 Even een paar maal na lang wachten met Ziggo gechat, alles werkte weer, maar na later op de avond nog een test te hebben gedaan, lijkt de Samsung TV type QE49Q67RALXXN een voorkeur voor "Rakuten TV" van Samsung zelf te hebben, is deze voorkeur te veranderen? Ik heb de afstandsbediening van Ziggo van 2 knoppen voor aan en uit naar één knop gezet, dat lijkt te werken, echter zegt mijn gevoel dat het straks toch weer verkeerd gaat, er is voor mijn gevoel niet echt iets veranderd dan enkel alles opnieuw geïnstalleerd is. Zou het dan toch een instelling van Samsung kunnen zijn? Waarom had de oude Telfort tuner i.c.m. dezelfde TV geen last van dit probleem? Was deze daar te oud voor om in de knoop te kunnen raken? Iemand enig idee, want ik loop nu volledig in een kringetje rond? Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Miauw Geplaatst: 2 maart 2023 Auteur Geplaatst: 2 maart 2023 Inmiddels is de NEXT-mini met afstandsbediening vervangen door een nieuw exemplaar, het leek even opgelost te zijn, maar nu mag Samsung haar best gaan doen. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Miauw Geplaatst: 19 maart 2023 Auteur Geplaatst: 19 maart 2023 Inmiddels is de afstandsbediening van de TV opnieuw gekoppeld, heb ik na één week een klacht vernomen, maar dat kan ook een bedieningsfout zijn geweest, ik zit daar niet 24 uur per dag. Mocht het toch niet helemaal lekker gaan, dan gaat Samsung alsnog op afstand de TV in om door alle instellingen te gaan of deze kloppen. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Miauw Geplaatst: 4 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2023 Alle apps op de TV zijn al even via de TV uitgeschakeld, want mijn moeder gebruik die toch niet. RekutenTV is als ik het goed heb niet alleen voor Samsung TV's, echter zijn die niet meer te zien door het uitschakelen van de apps in het menu van de TV. Het werkt nu uitstekend, mijn moeder zit niet op die extra zenders te wachten, dus is blij en tevreden tot ze weer overstapt, ik heb al even rust wat haar TV betreft.😉 Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen