Ga naar inhoud


Opslag telefoon


Con

Aanbevolen berichten

Bij Android heb je Google Drive en of fotos.

Bij Apple Icloud en zo zijn er meer die opslag aanbieden.

 

Met de huidige telefoons is de resolutie dermate hoog

dat de gratis alternatieven al snel zijn bereikt qua hoeveelheid.

 

Wellicht is het slimmer om te kiezen voor lokale opslag

en synchronisatie...

 

Is dat mogelijk, kun je je telefoon syncen met lokale opslag.

(denk aan een NUC bijvoorbeeld)

 

Edit, wat taalfoutjes, oorzaak drank...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


512 Gig interne opslag? samen met de 512 Gig standaard opslag in je toestel is dat al 1 TB

dat zijn zo'n 40.000 foto's van 25 MB.

Oké je hebt ook nog wat opslagruimte nodig voor je App's ed. dus laat het er 20.000 zijn.

Als je zoveel foto's op je toestel hebt dan simpel het externe kaartje er uit, alles inlezen op je PC, kaartje wissen en je kunt weer een jaartje of wat vooruit.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik min of meer. Maar je wil de fotos op je phone wel kunnen blijven benaderen.

Althans... mijn buurvrouw... een lieverd.

 

Google 10GB, Apple 2 GB ( beiden onbetaald)

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Camera op een lagere resolutie zetten, voor op je telefoon is het niet echt nodig om die foto's allemaal op 10MB of groter formaat te hebben om ze vervolgens op zo'n klein schermpje te kunnen bekijken.

Alternatief zoals Boudeman zegt inladen naar je computer, daar op hoge resolutie laten staan en terug schrijven in een lagere resolutie.

Er is software waarmee je in 1 keer je hele fotobestand kunt verkleinen naar een lagere resolutie en dan terug schrijven, op je gsm zie je het verschil niet dat de resolutie lager is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp, ik moet wat duidelijker zijn, wat is er aan de hand?

Mijn buurvrouw (had) een Android telefoon en heeft een Iphone gekocht.

Toe ik de gegevens van de Android wilden backuppen (lees kopiëren naar

haar PC) kwam ik erachter dat de foto's (en video's) maar teruggingen nar 2021.

Onderzoek bleek dat de foto's tot het begin (2013) in Google drive stonden.

Dus als zij een foto liet zien op haar Android werd als het ware een foto van

Google foto's gehaald. Op haar telefoon kon ze dus wél terug naar 2013.

Echter heeft ze maar 10GB opslag dus dat houdt een keer op.

Natuurlijk kun je de hoeveelheid in Google foto's ophogen maar bij gebrek aan

en betaalmiddel (creditcard/PayPal) is dat niet mogelijk.

 

Inmiddels weet ik hoe de foto's van Google te kunnen downloaden maar daar

heeft ze niets aan zij wil immers op haar telefoon alles kunnen tonen.

 

Nu kan ik wel de backup van Google op haat Iphone (512GB) zetten maar dat

gaat een keer problemen geven, zeker met de huidige resoluties van de foto's.

 

Dat was de reden om het op een netwerkschijf te zetten en haat Iphone hiermee

te syncen. Maar of dit mogelijk is, was in de basis mijn vraag.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat een kleine portable externe usb opslag dan de enige oplossing is.

Bijvoorbeeld een Sandisc ultra fit of een Sandisc extreme portable ssd.

 

Anders toch een betaalmethode scoren en een betaalde icloud dienst voor de Iphone aanschaffen.

 

tenslotte, wat was eer mis met de Android telefoon. dan heb je dat gedoe met Iphone accounts niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ceesv zei:

Ik denk dat een kleine portable externe usb opslag dan de enige oplossing is.

Bijvoorbeeld een Sandisc ultra fit of een Sandisc extreme portable ssd.

 

Anders toch een betaalmethode scoren en een betaalde icloud dienst voor de Iphone aanschaffen.

 

tenslotte, wat was eer mis met de Android telefoon. dan heb je dat gedoe met Iphone accounts niet.

 

Mee eens, maar de iPhone is aangeschaft vanwege de ultieme kwaliteit foto's.

Niet mijn voorkeur.

 

Wat betaalmiddelen loopt ze achter. Heeft nog een Rabo cardreader... Dat zegt al genoeg.

 

Een alternatief zou wellicht kunnen zijn om een geheugenkaartje aan de iPhone toe te voegen als dat kan.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Con zei:

Een alternatief zou wellicht kunnen zijn om een geheugenkaartje aan de iPhone toe te voegen als dat kan.

Daar raak je meteen een van de grote nadelen van die appel dingen.

Dat kan dus niet, er zijn handige harry's die het intern geheugen wel uit kunnen breiden maar dan moet je dus hardwarematig ingrijpen.

Wat nog wel kan is een lightning naar micro SD kaartlezer maar of je dat nu moet willen?

 

Denk dat je dan toch die foto's naar een veel kleinere resolutie aan moet passen en dat regelmatig moet herhalen om het vollopen van het geheugen te voorkomen.

 

Maar hoezo is een Rabo cardreader achter lopen 😡

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Con zei:

Een alternatief zou wellicht kunnen zijn om een geheugenkaartje aan de iPhone toe te voegen als dat kan.

dat denk ik wel, maar is afhankelijk van het type / model aaifoon.

 

Overigens hoeft iemand niet gehandicapt te zijn als ze digibeet is, maar het is wel een ouderwetse tante, buurvrouw.

Maar het is niet voor iedereen weggelegd.

Ik zou via time machine altijd een apple device synchroniseren. https://appletoolbox.com/the-best-nas-drives-for-mac/

 

Als je begint aan clouds ben je voor die opslag ook grote data centers aan de praat aan het houden, en migreren is zoals dit topic toont lastig genoeg.

 

Ieder zijn ding.

 

@Con kijk eens op haar aaifoon naar het model en type?

 

 

Runnin' With The Devil

Van Halen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo interpreteer, heeft jouw lieftallige buurvrouw nog nooit gehoord van het maken van een backup, en vertrouwt dan blindelings op het goed functioneren van de cloudopslag en van wat op haar smartphone is opgeslagen. 

Gerrit kan wel eens gelijk hebben dat je praat over onmiddellijke toegang tot enkele 10 000en foto's op je smartphone. Ik persoonlijk zou hier gestoord van worden

aangepast door boudeman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @boudeman en anderen,

ik word ook gestoord van die foto's bekijken op een smartphone en niet eens wegens de aantallen en het zoeken maar omdat die zogenaamde superieure kwaliteit op zo'n klein kut scherm in z'n geheel niet tot uitdrukking komt.

Het lijkt wel of je 7*11cm foto's in een oud album bekijkt.

Laat je foto's zien op een 42" scherm of groter, dan zou je blij kunnen worden. Dus zet ze op je NAS waar de TV aan hangt. ;)

 

Runnin' With The Devil

Van Halen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook een NAS gebruiken om je foto's op te zetten.

 

Als ik buitenshuis ben maak ik via een VPN verbinding met mijn NAS,

en kan zo aan al de foto's.

 

Maar of je dat je buurvrouw uitgelegd krijgt....

 

mvg

  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@Con wees voorzichtig, straks gaat er iets mis en is zij al haar foto's kwijt.

Krijg je de rijdende rechter op bezoek!😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...