Ga naar inhoud


Kan plotseling geen gecodeerde zenders meer ontvangen.


Heijmanns
Ga naar oplossing Opgelost door John van Dreumel,

Aanbevolen berichten

L.S.

Goedemorgen, Ik kan op mijn VU+ Duo 4K Twintuner plotseling geen gecodeerde zenders ontvangen. Aan de instellingen is niets veranderd.

Heb hier al vaker problemen mee gehad meer kreeg hem dan toch op één of andere manier weer aan de praat. Nu niet meer.

De CD-kaart is in orde. Ik vermoed dat het mogelijk de kaartlezer is.

Kan iemand mij helpen?

 

F. Heijmanns

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke softcam gebruiik je?
Kan je daarmee de kaart uitlezen? de zg. entitlements?

Als de kaart niet zichtbaar is in de softcam, maak dan de koperen contacten eens schoon met een doekje en een beetje wasbenzine.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer informatie is dan wel handig..

 

Softcam in gebruik? In geval van OScam: toon hier de configuratie bestanden.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren (?),

Dank voor de reactie.

Ik heb tussen eergisteravond toen ik de ontvanger uitschakelde en gistermiddag, toen ik weer inschakelde, niets aan de instellingen gedaan.

De startzender staat op NPO 1 ingesteld

Welke softcam ik gebruik..... ik neem aan openpli. Ik kan de Mediaguard smartcard van CD wel uitlezen, de gegevens zijn correct.

Ik heb de VU+duo 4K SE-ontvanger momenteel niet in gebruik maar een TIVIAR-ontvanger om TV te kunnen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik dacht dat ik voldoende informatie had gegeven. Bovendien, ik ben een absolute satibate (als dat woord al bestaat.)

Ik heb inderdaad de softcam herstart maar dat mocht niet baten. De zenderlijst is een fastscan van M7 neem ik aan. Ook heb ik geen picons geïnstalleerd. 

Nogmaals, ik heb niets aan de instellingen veranderd. Voor mij is het een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat je kaart geen updates krijgt.
Laten we bij het begin beginnen:
- Wat staat er bij Menu > Instellingen > Softcam/CI > Kies de softcam ?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen antwoord op de vraag.

 

image.png.2eb8af74e656771c916e0e0c357d8337.png

 

Staat daar cccam? oscam?

Doet de kaart het nu ook weer in je VU+?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties!

Sorry, ik gaf al aan dat ik absoluut niet technisch ben. Momenteel ben ik niet in de gelegenheid om de VU+ ontvanger aan te sluiten, ik ben nu niet thuis. Morgen kan ik wel weer e. e. a. uitproberen. En nee, in de VUh+ geen geen gecodeerde zenders te ontvangen. Wellicht morgen verder uitproberen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik denk dat hij de TVV reader geactiveerd heeft en niet de CD reader. Even checken in je oscam interface.

ipadresvanjebox:8081 en dan onder readers de juiste CD reader activeren en de TVV reader déactiveren.

6C5F7965-FD1F-4678-BD3E-341CDBA40C33.jpeg

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-1-2023 om 12:24, Heijmanns zei:

Heb hier al vaker problemen mee gehad meer kreeg hem dan toch op één of andere manier weer aan de praat. Nu niet meer.

 

ja met wat voor één of andere manier ging het toen wel weer?

Als je al geen technisch aangelegd persoon bent zul je wel nog herinnering kunnen hebben aan wat je destijds deed, of is het a-technische ook al lastiger geworden.

Op andere vragen gaf je ook geen antwoord en antwoordde met nieuwe feiten die er niet toe doen.

 

 

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat ik het stap-voor-stap wilde doen.
Eerst weten welke softcam gebruikt wordt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen, ik moet op m'n oude dag nog een heleboel leren. Ben er achter hoe ik "8081" kan uitlezen. Hierbij een schermprint.

       

  • Ik heb inderdaad oscam als cardreader en de kaart zat op het moment dat ik problemen ondervond in de onderste lade  en die was geactiveerd.
  • Ik heb de bovenste kaart geprobeerd te activeren maar dat gaat kennelijk niet. Hij wordt wel groen maar dat verdwijnt even later weer.  
  • Wat er in eerste instantie is misgegaan weet ik niet. Wel heb ik beide lades meerdere malen uitgeprobeerd maar pas nadat ik geen gecodeerde zenders kon ontvangen. De laatste keer zat de kaart in de bovenste lade.
  • Weer de kaart opnieuw in de onderste lade gedaan en nu kan ik weer gecodeerde zenders ontvangen.
  • Gelukkig is mijn probleem nu opgelost.
  • Ik wil allen die mij met hun advies hebben geholpen hartelijk bedanken.

 

image.thumb.png.ccee179a1547cd9a3a7027d6182f78bb.png

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...