Portuuno Geplaatst: 22 januari 2023 Geplaatst: 22 januari 2023 Moet ik voor aansluiting op een 4k televisie een speciale HDMI kabel hebben?
Jürgen Geplaatst: 22 januari 2023 Geplaatst: 22 januari 2023 Nee niet direct. Zo lang het maar een redelijk recente kabel is en niet uit het jaar ‘kruik’….😉 Het heeft wel de voorkeur dat op de kabel de label ‘High Speed’ staat vermeld. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Tonskidutch Geplaatst: 22 januari 2023 Geplaatst: 22 januari 2023 kijk maar eens hier https://hdmi.org/resource/cables Coles Corner Richard Hawley
Tonskidutch Geplaatst: 22 januari 2023 Geplaatst: 22 januari 2023 p.s. ik had zelf trubbels met die kabels dus heb alle vernieuwd Coles Corner Richard Hawley
Old Satterhand Geplaatst: 22 januari 2023 Geplaatst: 22 januari 2023 1 uur terug, Jürgen zei: Nee niet direct. Zo lang het maar een redelijk recente kabel is en niet uit het jaar ‘kruik’….😉 Het heeft wel de voorkeur dat op de kabel de label ‘High Speed’ staat vermeld. Was het maar zo eenvoudig. Voor de meeste toepassingen werkt dat maar als je toevallig een VU+ 4K wilt aansluiten dan heb je echt een HDMI 2.x nodig. Die aanduiding "'High Speed" is dus ook al weer verouderd.
Portuuno Geplaatst: 22 januari 2023 Auteur Geplaatst: 22 januari 2023 OK, eenieder bedankt voor de info. Kan geen prijzen vinden op www.hdmi.org...
Eduard07 Geplaatst: 22 januari 2023 Geplaatst: 22 januari 2023 (aangepast) 1 uur geleden, Old Satterhand zei: Was het maar zo eenvoudig. Voor de meeste toepassingen werkt dat maar als je toevallig een VU+ 4K wilt aansluiten dan heb je echt een HDMI 2.x nodig. Die aanduiding "'High Speed" is dus ook al weer verouderd. Ik lees hierboven "Ultra High Speed", dus UHD, op die verpakking, en die aanduiding kom ik nog steeds overal tegen. Volgens mij is dat hetzelfde als HDMI 2.1.. In de volksmond: 4K. Dus UHK/4K kabel is noodzakelijk. 22 januari 2023 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 22 januari 2023 Geplaatst: 22 januari 2023 Conform de organisatie die zich met de kwalificatie bezig houd ( zie boven de link) mag geen versie NUMMER meer worden gebruikt. Ofschoon je dat in menig webshop wel tegenkomt en ook op mijn verpakkingen staat nog 2.1 Coles Corner Richard Hawley
Tonskidutch Geplaatst: 22 januari 2023 Geplaatst: 22 januari 2023 (aangepast) het hangt ermee samen of je apparatuur high speed uitgeeft of zendt via die kabel en dat ligt aan wat je bent aan het zenden gekopieerd van @Old Satterhand 22 januari 2023 aangepast door Tonskidutch Coles Corner Richard Hawley
Eduard07 Geplaatst: 22 januari 2023 Geplaatst: 22 januari 2023 17 minuten geleden, Tonskidutch zei: Conform de organisatie die zich met de kwalificatie bezig houd ( zie boven de link) mag geen versie NUMMER meer worden gebruikt. Ofschoon je dat in menig webshop wel tegenkomt en ook op mijn verpakkingen staat nog 2.1 Dat lijkt me ook wel logisch, omdat een kwalificatie zich moet "beperken" tot neutrale, technische eigenschappen en zich niet richt op aanduidingen met een commercieel doel. 1 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 22 januari 2023 Geplaatst: 22 januari 2023 Ja het omschrijven van dat type kabel kan er aan liggen dat ik jaren geleden in Wikipedia de uitleg over die versies gelezen heb. Terwijl de aantal connectors en het aantal koper aders hetzelfde zijn gebleven. Niet het aantal is belangrijk maar wat erover wordt verstuurd , eventueel ook heen en weer verstuurd wordt. En fysiek hoe de kabel getwisted is. Coles Corner Richard Hawley
Old Satterhand Geplaatst: 23 januari 2023 Geplaatst: 23 januari 2023 (aangepast) 21 uren geleden, Tonskidutch zei: gekopieerd van @Old Satterhand Ja dat lijstje verdient wel een kleine toelichting, a.d.h.v. de info van de HDMI bazen. Quote High Speed HDMI® Cable The High Speed HDMI Cable is designed and tested to handle video resolutions of 1080p and beyond with support up to 10.2Gbps bandwidth Quote Premium High Speed HDMI® Cable Premium HDMI Cables are a special certification for High Speed HDMI Cables that have been designed and certified for ultra-reliable performance for 4K/UltraHD at up to 18Gbps bandwidth Die 2 waardes vindt je ook in het lijstje, in groen en oranje, zodat je de bij jouw instellingen horende bandbreedte kunt beoordelen. Dus welk type kabel je nodig hebt voor jouw toepassing. Een voorbeeld: De VU+ 4K modellen gebruiken de 4:2:2 12 bit instelling, dus is een 18 Gbps kabel benodigd voor een storingsvrije toepassing. De Ziggo Next (mini) gebruikt dezelfde Broadcom SOC als de VU+ maar zet de instelling veilig op 4:2:0 10 bit. Net iets boven die 10.2 Gbps, maar in de praktijk werkt de 10.2 Gbps kabel prima. De vertaling van Gbps naar de clockfrequentie in MHz heb ik er zelf bijgezet en is handig als je dieper op de materie ingaat. 23 januari 2023 aangepast door Old Satterhand
Tonskidutch Geplaatst: 23 januari 2023 Geplaatst: 23 januari 2023 (aangepast) 13 minuten geleden, Old Satterhand zei: Een voorbeeld: De VU+ 4K modellen gebruiken de 4:2:2 12 bit instelling, dus is een 18 Gbps kabel benodigd voor een storingsvrije toepassing. Ik ga nog eens even checken. hm dat geeft de Denon niet door, blijft 12 ingesteld op de Vu+ wordt >10 bits nog eens effe kijken als ik hem direct aansluit 23 januari 2023 aangepast door Tonskidutch aanvulling blauw Coles Corner Richard Hawley
Old Satterhand Geplaatst: 23 januari 2023 Geplaatst: 23 januari 2023 12 minuten geleden, Tonskidutch zei: Ik ga nog eens even checken. hm dat geeft de Denon niet door, blijft 12 ingesteld op de Vu+ wordt >10 bits nog eens effe kijken als ik hem direct aansluit Ik weet niet precies wat je hier wilt zeggen, maar hier vind je de gezochte informatie:
Tonskidutch Geplaatst: 23 januari 2023 Geplaatst: 23 januari 2023 AHA. hoe krijg jij dat on screen op die TV in licht groene letterkes geplaatst? Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen