Ga naar inhoud


KB4023057 gooit roet in het eten


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Probleem met KB4023057 ?

Deze update gebeurt automatisch in Windows Update.

 

MAAR : na een paar dagen kan in mijn PC niet meer uitschakelen met de Shut-down in het start-menu.

Hij doet telkens weer een Restart ipv een Shut-Down.

De enige oplossing = harde Power-Off met de knop van de PC met als resultaat een blauw scherm bij het opnieuw opstarten.

 

Goed bezig MS ?

PS. Die KB kan ik niet uninstallen want hij is onvindbaar in het Control-Panel

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Maar die is toch veel ouder dan een paar dagen?

denk dat er iets anders mis is, heb je de logboeken al eens geopend als de pC weer benaderbaar is? < critical>

Nog nooit naar die logboeken gekeken Tonskidutch.

Waar vind ik die ?

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS. ja die is al veel ouder en ik heb dat probleem inderdaad al na de eerste keer opgemerkt.
Na een AOMEI restore van een Backup voordat die KB uitgevoerd werd loopt alles weer goed.

Maar installeert die KB weer automatisch en ik ben weer gezien.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Automatische updates kun je toch uitschakelen?

Maar als ik lees wat die KB doet kun je nog eens kijken naar je filesystem of die wel gezond is

En hoe doe ik dat dan weer 😇

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, theparasol zei:

{windowstoets}-R => eventvwr.msc

Hebbes maar nu weet niet waar ik moet naar kijken of zoeken.

Zo ver reikt  mijn Windows kennis niet.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik kan je niet snel een college geven, maar kijk naar fouten en waarschuwingen

zodra je daar op dubbelklikt zie je de processen die het veroorzakenScreenshot_20.png.d9cab230519ef5b73311e3d5a8bc875b.png

 

en de updates kun je 7 dagen uitstellen in w10 zodat je tijd hebt uit te vlooien waarom die KB fout gaat bij jouw

Fortunate Son

Creedence Clearwater Revival

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb ik een lichtblauw idee waar het vandaan kan komen : Ik draai af en toe eens Dell Support Assist. Kan die soms roet in het eten gooien misschien?

 

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik heb ook een HP support assist, die wel eens problemen heeft met windows.

maar dat moet je dan navragen bij hen

Ik blijf er effe een paar maanden af.

Welke problemen heb jij zoal met HP support assist ?

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Die stuurt telkens 8 maanden oude berichten ondanks dat ik ze gewist heb.

Ik blijf van DEMM Support Assist af en zie dan wel of ik nog problemen krijg.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...