Old Satterhand Geplaatst: 30 januari 2023 Geplaatst: 30 januari 2023 13 minuten geleden, Tonskidutch zei: ...de Direct modus instelling dus maar die is wel een beetje afhankelijk van het inkomende signaal van die digitale toespeler. Toch? Bij gebruik van digitale bronnen is uiteraard wel een D/A conversie nodig, maar is de DSP uitgeschakeld. Ook de HDMI circuits blijven werken, zodat je gewoon beeld houdt. De kwaliteitswinst bij gebruik van Pure Direct is dus maximaal bij analoge bronnen.
Tonskidutch Geplaatst: 30 januari 2023 Geplaatst: 30 januari 2023 Hopelijk heeft @Hansw de juiste instellingen gevonden voor zijn Yamaha (lijkt me een mooi kassie) en is ook goed bekabeld onderweg ermee. en natuurlijk dank aan @Old Satterhand voor de extra uitleg Coles Corner Richard Hawley
Hansw Geplaatst: 30 januari 2023 Auteur Geplaatst: 30 januari 2023 (aangepast) Als ik de optische uitgang gebruik hoef ik dan de HDMI kabel van de soundbar niet meer aan te sluiten ( dus alleen de optische kabel aansluiten ) Ik had wel een keer gelezen dat als de receiver een Pass Trough ( ik weet niet precies de naam meer ) optie heeft de receiver ook signalen doorgeeft als hij uit staat Of heb ik dit verkeerd begrepen . Nog een ander punt ; Ik wil een UTP kabel ( 20 meter vanaf het modem ) igebruiken om op de Yamaha aan te sluiten Nu zie ik Cat 5 e en Cat 6 kabels maakt dit nog iets uit .. 30 januari 2023 aangepast door Hansw
Tonskidutch Geplaatst: 30 januari 2023 Geplaatst: 30 januari 2023 als je in het webinterface van de Yamaha gaat (indien aangesloten op je thuisnetwerk) kun je de HDMI pass through vinden Coles Corner Richard Hawley
Old Satterhand Geplaatst: 30 januari 2023 Geplaatst: 30 januari 2023 14 minuten geleden, Hansw zei: ..Als ik de optische uitgang gebruik hoef ik dan de HDMI kabel van de soundbar niet meer aan te sluiten ( dus alleen de optische kabel aansluiten ).. Ja inderdaad, die HDMI uitgang heb je niet meer nodig. Alle overige HDMI bronnen kun je op de AVR aansluiten, dus de soundbar hoeft niets meer door te geven. 18 minuten geleden, Hansw zei: ....Ik had wel een keer gelezen dat als de receiver een Pass Trough ( ik weet niet precies de naam meer ) optie heeft de receiver ook signalen doorgeeft als hij uit staat... Pass through in stand-by mode werkt normaal alleen op de hoofduitgang, zo is het althans bij de DENON het geval. Maar die heb je dus al in gebruik voor de TV. Maar je kunt het altijd even testen.
Psychosammie Geplaatst: 31 januari 2023 Geplaatst: 31 januari 2023 22 uren geleden, Old Satterhand zei: Als je dat doet dan moet je de versterker altijd aan hebben. Dat zou ik, gezien het stroomverbruik, sterk afraden. Het TV geluid kun je ook via de optische uitgang van de TV op de Yamaha aansluiten en in het menu van de AVR configureren. Een Soundbar en een goede Yamaha is eigenlijk dubbelop. Een hoger stroomverbruik is dan de consequentie. Aansluiten van TV geluid via de versterker is geen goed idee. Je koopt geen nieuwe versterker om aan te sluiten via een verouderd medium (glasvezel). Geeft ook vaak lipsync problemen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 31 januari 2023 Geplaatst: 31 januari 2023 22 uren geleden, Hansw zei: Nog een ander punt ; Ik wil een UTP kabel ( 20 meter vanaf het modem ) igebruiken om op de Yamaha aan te sluiten Nu zie ik Cat 5 e en Cat 6 kabels maakt dit nog iets uit .. 21 uren geleden aangepast door Hansw Maakt niets uit in de meeste gevallen ! 30 minuten geleden, Psychosammie zei: Een Soundbar en een goede Yamaha is eigenlijk dubbelop. Hij gebruikt hem als 5in1 receiver volgens zijn eerste bericht dan zullen er wel wat luidsprekers in de kamer staan waarbij de soundbar niet meedoet. Coles Corner Richard Hawley
Hansw Geplaatst: 31 januari 2023 Auteur Geplaatst: 31 januari 2023 Ik heb nu een aantal dingen aangesloten en wilde even testen of een en ander werkt ,Ik heb op HDMI 2 van de Yamaha de satelliet ontvanger aangesloten zoals in het schema wordt aanbevolen Als ik de Yamaha nu aanzet en wil de muziek van de Sat weergeven moet ik handmatig eerst naar HDMI 2 Als ik de TV aanzet start hij automatisch de Canal Digitaal App die op de TV zit op . Voorheen toen ik de Sat rechtstreeks op de Tv had aangesloten kreeg ik ook het geluid van de Sat over de Tv boxen . Als ik nu de SAT op Tv ontvangst zet hoe krijg ik dan het beeld van de Sat op de Tv ipv het beeld van de Canal Digitaal App want dat is beduidend slechter Als ik de Yamaha aanzet schakelt hij ook de Tv in ; kan het zijn dat de Yamaha hetzelfde signaal heeft van de afstandsbediening als die van de Panasonic Mvg Hans
Hansw Geplaatst: 31 januari 2023 Auteur Geplaatst: 31 januari 2023 Ik ben een beetje ongeduldig geweest en te snel een conclusie gemaakt ; als ik nu de satelliet omschakel naar TV ontvangst kreeg ik wel beeld van de satelliet Ik heb wel een beetje het idee dat de beeldkwaliteit nu iets minder is dan voorheen toen ik de Sat rechtstreeks had aangesloten op de Tv Maar ik moet nog de instellingen van de Yamaha en Tv controleren Mvg Hans
Hansw Geplaatst: 31 januari 2023 Auteur Geplaatst: 31 januari 2023 Ik ben een beetje ongeduldig geweest en te snel een conclusie getrokken ; als ik nu de satelliet omschakel naar TV ontvangst kreeg ik wel beeld van de satelliet Ik heb wel een beetje het idee dat de beeldkwaliteit nu iets minder is dan voorheen toen ik de Sat rechtstreeks had aangesloten op de Tv Maar ik moet nog de instellingen van de Yamaha en Tv controleren Mvg Hans
Tonskidutch Geplaatst: 1 februari 2023 Geplaatst: 1 februari 2023 13 uren geleden, Hansw zei: Ik heb wel een beetje het idee dat de beeldkwaliteit nu iets minder is dan voorheen toen ik de Sat rechtstreeks had aangesloten op de Tv Maar ik moet nog de instellingen van de Yamaha en Tv controleren Nou dat zou wel betekenen dat je die Yamaha meteen terug moet brengen indien je eerste zin waar is. Je zou een slimme HDMI switch kunnen gebruiken om dat te testen, beslist heeft @Old Satterhand zo iets in zij dressoir lade liggen 😁 Coles Corner Richard Hawley
Old Satterhand Geplaatst: 1 februari 2023 Geplaatst: 1 februari 2023 Ik begrijp dat je de soundbar op de ARC ingang van de TV hebt gelaten en de AVR op een andere HDMI ingang op de TV hebt aangesloten? Het geluid van de TV heb je nu aangesloten op de AVR middels een optische kabel? Dat zou moeten werken. Voordeel is dat voor het gebruik van de TV met de soundbar er niets is gewijzigd. Ik heb zelf geen soundbar maar ik weet van anderen, dat die graag gebruik maken van de optie om de soundbar automatisch te laten in/uitschakelen met de TV. Dat gaat via de HDMI kabel wel en via de optische kabel niet omdat gebruik wordt gemaakt van CEC via HDMI. Wat betreft het mogelijke kwaliteit verlies door het gebruik van spdif (optisch) versus ARC: Er is geen verschil, zolang er geen gebruik wordt gemaakt van HD audioformaten zoals b.v. Dolby Atmos. Maar dan kom je in het grijze gebied van e-ARC, het extended protocol van ARC. Want daar is nog veel mis op het gebied van ondersteuning van de verschillende audio formaten. Ik zou dat voorlopig even vergeten. Er is ook geen verschil in lipsync, zoals iemand suggereerde. Wel moet de audiodelay in de AVR correct worden ingesteld. Dat komt door de vertraging van het beeldsignaal in de TV door de scaler/processor. Die moet de AVR goed maken door ook het geluid naar de speakers te vertragen, anders komt dat te vroeg en heb je een lipsync probleem. Dat gaat soms automatisch, maar vaak moet je dat zelf proefondervindelijk instellen. De TV verzorgt zelf de benodigde audiodelay voor het geluid naar de speakers of naar de ARC. De AVR weet dat en zal voor het TV geluid dan ook geen extra delay toepassen. Daarbij maakt het echt niet uit of dat geluid via de ARC komt of via een extra spdif verbinding. 22 uren geleden, Hansw zei: ..Als ik de Yamaha aanzet schakelt hij ook de Tv in ; kan het zijn dat de Yamaha hetzelfde signaal heeft van de afstandsbediening als die van de Panasonic.. Nee, dat komt door het CEC protocol. Dat kun je het beste voorlopig even uitschakelen in de Yamaha.Tenzij je dat wel makkelijk vindt. 15 uren geleden, Hansw zei: ...Ik heb wel een beetje het idee dat de beeldkwaliteit nu iets minder is dan voorheen toen ik de Sat rechtstreeks had aangesloten op de Tv.. Er kan verschil zijn. Daar zijn mogelijk 2 oorzaken voor. De ingangen op de TV gebruiken verschillende instellingen (profielen) De AVR maakt gebruik van video processing. Dat kun je controleren in de set-up. Helaas ben ik niet bekend met zowel je AVR als je TV,. Wellicht kunnen anderen je hierbij helpen.
Hansw Geplaatst: 2 februari 2023 Auteur Geplaatst: 2 februari 2023 I Beste , ik heb de soundbar verbonden met de optische kabel naar de Tv ; ik kan zien dat hij actief is ( lampje brandt ); maar ik krijg er geluid Ik heb de soundbar ingesteld op de optische stand en in het menu van de TV gekozen voor geluid naar soundbar Als test heb ik de optische kabel ook nog een keer aangesloten op de Yamaha maar dan komt er ook geen geluid uit Met de HDMI aansluiting op de ARC kreeg ik het geluid zowel op de soundbar als de mijn vorige AV receiver Ik heb de beeldinstelling in het menu van de Yamaha aangepast naar 4 K pure en het beeld is nu wel goed Wat ik ook een beetje vreemd vind : Ik heb nu de Blu-ray speler op HDMI1 aangesloten en de SAT ontvanger op HDMI2 Als ik nu kies voor de Sat ontvanger zie ik in het display schermpje van de Yamaha 6A het volgende staan : Bovenaan HDMI 2 BD/ DVD IN 2 Ik krijg wel geluid / beeld van de SAT maar waarom geeft hij dan BD/DVD aan terwijl die niet eens aanstaat . Bij de oude Yamaha Rx -v475 kon ik een naam weergeven van de apparatuur; dus ipv van HDMI2 zag ik dan SAT staan . Ik kan mijn nog vaag herinneren dat je in het menu een schermpje had met een opsomming van HDMI 1 tm 4 en daar een naam kon toekennen Ik heb de gebruiksaanwijzing doorgelezen van de A6 maar zie alleen een beschrijving van SCENE waar je iets aan kan toekennen . Mvg Hans
Tonskidutch Geplaatst: 3 februari 2023 Geplaatst: 3 februari 2023 Zoals je ziet kun je de Source / BRON hernoemen in het webinterface Coles Corner Richard Hawley
Tonskidutch Geplaatst: 3 februari 2023 Geplaatst: 3 februari 2023 Er zijn ook app's voor windows van andere ontwikkelaars. ik heb er al jaren eentje van Gore en daarmee kun je ook veel instellen en schakelen, zal er beslist ook voor jou Yamaha zijn. Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen