Ga naar inhoud


Boot settings


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Welke boot optie kiezen in het boot-menu

De MS-Windows boot

of

De UEFI boot hard-disk van mijn PC

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, boudeman zei:

Thanks Boudeman maar het hielp mij voor geen meter (te moeilijk antwoord op een simpele vraag - sorry)

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgen plaatje toont de mogelijk boot-opties op mijn PC.

Windows 10 heeft dus in al zijn wijsheid gekozen voor de Windows boot manager (er is niet vermeld of dit UEFI is).
Maar ik zie ook de die tweede (is via de harde schijf van mijn PC en is UEFI).

Mijn simpele vraag is en blijft : kan iemand mij vertellen welke boot ik best kies (zonder mij hele web-paginas met uitleg over UEFI toe te sturen)?

Alvast dank.

Boot sequence.jpg

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dat lijkt me gewoon de eerste optie.

De eerste als daar een Operating System (dus windows) gevonden wordt zal dus ook als eerste booten.

 

Dan zal ik die oplossing maar kiezen hé ( niettegenstaande de 2de oplossing met de  boot van mijn Dell Inspiron 3891 UEFI HD Vééééél sneller boot.

Dank

 

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ja moest je ook geweten hebben dat daar de Windows OS op staat dan is dat natuurlijk de voorkeur.

het is natuurlijk niet helder welke devices jij er allemaal in hebt zitten of aan hebt hangen, vandaar de misser mijnerzijds

 

 

M.a.w ga ik dan beter voor de 2de optie met de UEFI boot van mijn van mijn Dell Inspiron 3891 UEFI HD ?

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ja zou ik doen.

 

Mits je geen speciale andere bootmanagers hebt geïncorporeerd, zoals een linux partitie.

Klopt. Op deze disk zit enkel Windows 1 64bits

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...