Hansw Geplaatst: 13 februari 2023 Geplaatst: 13 februari 2023 Beste , ik had mijn subwoofer aangesloten op de LFE aansluiting van de receiver en subwoofer Nu krijg ik het advies van een kenner om de aansluiting te wijzigen en de volgende aansluitingen te gebruiken : Yamaha receiver : PREOUT Sub 1 en Sub2 voorzien van tulip stekker Subwoofer : Normal L en MONO R Heeft iemand daar ervaring mee Mvg Hans
Moderator ceesv Geplaatst: 13 februari 2023 Moderator Geplaatst: 13 februari 2023 In het voorgestelde geval worden de lage tonen gefilterd door je subwoofer. Gebruik je de lfe uitgang van je Yamaha wordt de filtering van de lage tonen door je versterker uitgevoerd. Voordeel van het gebruik van de lfe uitgang is dat je receiver de overige settings ook gebruikt voor een optimale weergave. Je zal uiteindelijk zelf moeten beslissen wat je het beste vind klinken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Hansw Geplaatst: 14 februari 2023 Auteur Geplaatst: 14 februari 2023 Beste Cees , de volgende opmerking van je begrijp ik niet helemaal : Voordeel van het gebruik van de LFE uitgang is dat je receiver de overige settings ook gebruikt voor een optimale weergave. De andere speakers worden toch altijd door de receiver aangestuurd , of je nu de LFE aansluiting gebruikt of de andere aansluiting voor de subwoofer Maw de verschillende aansluitingen hebben alleen invloed op de aansturing van de subwoofer , of zie ik dit verkeerd Bij de tweede aansluiting ( PREOUT SUB 1 en SUB 2) lijkt het wel dat ik een lichte brom hoor bij de subwoofer Mvg Hans
Psychosammie Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 Dat zie je verkeerd. De receiver bepaalt welke frequenties er naar de sub gaan en welke naar de speakers. Helemaal als je in de instellingen voor kleine speakers hebt gekozen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 Kijk eens in de handleiding naar Crossover die is verschillend per type box. Coles Corner Richard Hawley
jeevanhoof Geplaatst: 14 februari 2023 Geplaatst: 14 februari 2023 2 uren geleden, Hansw zei: Bij de tweede aansluiting ( PREOUT SUB 1 en SUB 2) lijkt het wel dat ik een lichte brom hoor bij de subwoofer Je moet hem wel aansluiten met afgeschermde kabel. Anders heb je brom. Het signaal moet nog versterkt worden door de subwoofer, dus brom wordt mee versterkt. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Moderator ceesv Geplaatst: 14 februari 2023 Moderator Geplaatst: 14 februari 2023 3 uren geleden, Hansw zei: Beste Cees , de volgende opmerking van je begrijp ik niet helemaal : Voordeel van het gebruik van de LFE uitgang is dat je receiver de overige settings ook gebruikt voor een optimale weergave. Indien je naar een Dolby Digital 5.1 signaal luistert wordt het .1 signaal direct weergegeven naar de subwoofer. Dat signaal is niet beschikbaar op je overige luidspreker aansluitingen. Verder zorgt de gekozen akoestische instelling van je receiver op de LFE aansluiting voor een juiste balans. Maar nogmaals, uitgebreide luistertests met jouw boxen, akoestiek, en smaak bepalen wat voor jou de beste installatie is. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Hansw Geplaatst: 14 februari 2023 Auteur Geplaatst: 14 februari 2023 Dank voor alle reacties. Na het lezen van diverse audio artikelen wordt 9 van 10 keer geadviseerd om de LFE aansluiting te gebruiken als de overige speakers op SMALL staan . Ik heb hem nu een dag geluisterd met de geadviseerde aansluiting maar hoor persoonlijk geen groot verschil met de LFE aansluiting. Mvg Hans
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen