Ga naar inhoud


smartcard en ab pulse 4K - ci module nodig?


andelun
Ga naar oplossing Opgelost door andelun,

Aanbevolen berichten


Ik zie dat er onderaan in het vak ook een card reader sleuf is. Moet de smartcard met de chip naar boven in de sleuf of andersom. Ik probeer het natuurlijk ook zelf maar na heractiveren van de card en 1x omdraaien duurt het 2 uur :)

groet André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is weinig te vinden over deze box.

 

Je zal eerst een oscan softcam moeten installeren die Canaldigitaal ondersteunt.

Daarna kan je in de webif kijken of de kaart herkend wordt.

 

Dit staat er op de support pagina.

https://www.abcomeu.com/download-software?category=33
3. Configuratie van CAM-client:


OScam functionaliteit:
- Druk op de blauwe knop/softcam/softcam installatie/softcam selectie en herstart de softcam
- "oscam-stable" - ondersteunt Skylink, Freesat Irdeto mod, Antik
- OScam-configuratie via FTP ETC/TUXBOX/CONFIG/OSCAM_XXX
- OScam-configuratie via webbrowser:  Voer het IP-adres van de ontvanger in:8888, bijv. "192.168.1.1:8888".
                      Client Files/oscam.user (voer de naam en het wachtwoord van de cliënt in)
                                oscam.conf (bijv. Poort: 10000 voor Skylink kaart)

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Bedankt voor je reactie, cees. De box is van AB Com, dat zal beter bekend zijn, en ondersteund door openpli. De oplossing was simpel. Ik had de card in de ci module sleuf gestoken, kende dit nog niet. Daaronder bleek een smalle sleuf te zijn voor card only. De eerste keer de card verkeerd om - op de kop- er in gestoken. Bleek na een uur na heractivering van canal digital. Toen andersom gedaan en beeld. Klinkt beetje stom maar ik zat echt vast. Nogmaals bedankt en groet, André

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De ABPulse is een ‘nep’ versie van de populaire VU+Zero4K maar dan met een HiSilicon SoC. De smartcard gaat in de smalle sleuf boven het CI slot. Chip naar beneden en naar achter wijzend. Uiteraard wel een Softcam gebruiken met correcte configuratie…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...