Ga naar inhoud


Vraagje over DVB-T in Frankrijk


Italieman

Aanbevolen berichten

Hierbij een vraagje over DVB-t in Frankrijk. Ben benieuwd of iemand op het forum dit weet.

 

Heb je om Franse DVB-t in Frankrijk (TNT/ TDF?) te ontvangen, nou wel of niet een TNT smartcard (+Strong ontvanger) nodig?

En is het nu wel of niet multistream?

 

Dus kun je in Frankrijk nu wel of niet gewoon een antenne plaatsen en op een televisie aansluiten om TF1 en France 2/3/4/5 M6 te ontvangen (FTA)?

 

Ik lees hier verschillende berichten over op de Franse websites; dat je wel een kaart + ontvanger nodig hebt (vanwege dat multistream), maar zie nergens een afbeelding van zo'n kaart. Alleen TNT Dat. (en Fransat).

 

Andere websites van 'ik vertrekkers' schrijven dat ze gewoon met een antenne klaar waren.

 

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Op dit moment is het nog DVB-T.

T2 is gepland voor de komende jaren.

DVB-T heeft niets te maken met multistream, dat is de DVB-T aanvoer per satelliet.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden.

 

De multistream aanvoer per satelliet is bekend.

 

Maar las vanmorgen op mijn telefoon ergens op een website dat DVB-T in Frankrijk multistream of multiplex of iets anders met 'multi' was, waardoor er toch een Strong ontvanger + kaart voor nodig zou zijn. Wat me niet zou verbazen omdat de Fransen nu eenmaal altijd alles anders doen.

 

Helaas is Safari op telefoon gecrasht waardoor ik de geschiedenis moest wissen en de bewuste website niet meer kan vinden.

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat verhaal gaat dan niet over DVB T in Frankrijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVB-T MPEG4 moet je ontvanger aankunnen, meer niet.
Maar ik zou direct een DVB-T2 ontvanger kopen die HEVC (H.265) aankan, je weet maar nooit of dat nodig wordt.

Smartcard is voor ontvangst van TNTSAT via Astra 19,2E satelliet of Fransat via 5W.
Via 5W zijn ook de aanvoer voor die muxen te vinden in multistream-formaat, ongecodeerd.

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...