simp Geplaatst: 17 februari 2023 Geplaatst: 17 februari 2023 Zoek satfinder zonder tv nodig te hebben. Tot op heden gebruikte ik een analoge satfinder. Ik kan vanop de plaats waar mijn schotel staat de tv niet zien. Helaas ben ik sedert 2 jaar getroffen door een spierziekte en wordt elk klusje een klus. Ontvanger, tv verplaatsen (de tv's worden er niet kleiner op) Dus zit ik uit te kijken naar een satfinder waar je de schotel mee kan afstelen zonder zicht op de tv. De goedkoopste toestellen varieren tussen de 55 a 100 euro, dat heb ik ervoor over als me dat kan helpen. Mijn internet aansluiting is niet stabiel en valt regelmatig uit ( TADAAM). Tv via internet kijken is een HEL. Ik kijk tv Vlaanderen al enkele jaren. Voor die enkele uren per jaar dat ik geen ontvangst heb (bij zware regenval of storm) zal mijn getrouwe schotel mogen blijven. Heb een schotel met triple lnb. Denk er over na om in de toekomst eens te experimenteren met een schotel met multifeed. (ben te veel thuis) FREESAT V8 Finder Xsarius Bente Om maar enkele te noemen. Iemand ervaring mee? Ik lees zowel positieve als negatieve revieuws. Groeten, Hugo
Oplossing Tonskidutch Geplaatst: 18 februari 2023 Oplossing Geplaatst: 18 februari 2023 Ik heb deze Xsarius satmeter - HD Easy PRO ultra en die bevalt echt goed. Hij is zonder een TV goed bruikbaar en met lcd display goed afleesbaar buiten de accu loopt wel snel leeg als je hem weinig gebruikt, dus altijd geregeld checken. Voor multifeed is die uiteraard meer geschikt omdat je per LNB kan meten en wel even moet weten/leren hoe het in te stellen is bij die duo of triple LNB's uit het keuze menu. Coles Corner Richard Hawley
edbe Geplaatst: 18 februari 2023 Geplaatst: 18 februari 2023 van de FREESAT V8 Finder heb je verschillende prijsklassen 10 tot 50 euro? 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
simp Geplaatst: 26 februari 2023 Auteur Geplaatst: 26 februari 2023 Bedankt voor de reacties. Ik heb nog geen aankoop gedaan. Ik lees van die Xsarius satmeter - HD Easy PRO ultra zowel positieve als negatieve dingen (hier op het forum). Dat maakt een beslissing moeilijk. Groeten, Hugo
grondstof Geplaatst: 26 februari 2023 Geplaatst: 26 februari 2023 Ik heb er ook 1, de oplaadbare batterij laat het snel afweten en ik heb nergens een vervanger kunnen vinden, moet dus altijd een snoertje met 230V uitrollen tegenwoordig.
Moderator ceesv Geplaatst: 26 februari 2023 Moderator Geplaatst: 26 februari 2023 Wanneer je googelt op Xsarius satmeter - HD Easy PRO battery zie ik genoeg accu´s aangeboden worden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mimisiku Geplaatst: 26 februari 2023 Geplaatst: 26 februari 2023 Klopt! Maar allemaal van bagger kwaliteit… Nieuw doen ze het 30 minuten tops. Daarna met 5 a 10 Minuten plat.. Heb hier 2 van die meters.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Moderator ceesv Geplaatst: 26 februari 2023 Moderator Geplaatst: 26 februari 2023 Zal ook wat te maken hebben met capaciteit versus opgenomen vermogen geeft levensduur? Slecht ontwerp? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 27 februari 2023 Geplaatst: 27 februari 2023 Ik had er een nieuwe voor gekregen omdat die accu niet meer wilde na een jaar. Maar het apparaat zelf functioneert perfect. Als je twijfels hebt dan kies je gewoon een ander merk; zo simpel is het. Coles Corner Richard Hawley
usefullaliman Geplaatst: 27 februari 2023 Geplaatst: 27 februari 2023 @simp Heb wel een Satlook Color Hd of een Promax Universal Tv exlorer voor je werken bijde zeer goed . Satlook Color Hd is compleet met lader,RS 232 kabel,sigareten aansteker plug(lader)batterij is redelijk goed(heb deze Satlook toen nieuw gekocht) Promax Is met lader(accu zeer goed en manual(moet ik er bij zoeken) Een van deze mag weg,als je interesse er in hebt hoor ik het wel via P.M. "We ride together, we die together. Bad boys for life."
simp Geplaatst: 27 februari 2023 Auteur Geplaatst: 27 februari 2023 Staat de handleiding hiertussen? Download user manuals: TV EXPLORER | PROMAX (promaxelectronics.com) Een electrciteitskabel naar de schotel uitrollen is nog te doen. Mijn laptop werkt ook niet meer op batterijen en die is amper 6 jaar oud. Niets zo goed als een desktop. Stuur je een PM Groeten, Hugo
usefullaliman Geplaatst: 27 februari 2023 Geplaatst: 27 februari 2023 Klopt de manual staat inderdaad op de site van Promax,de batterij van de promax is zeer goed houd makkelijk uren vol "We ride together, we die together. Bad boys for life."
simp Geplaatst: 27 februari 2023 Auteur Geplaatst: 27 februari 2023 Kan je mij eens je pm sturen, dank je. Ik ben hier nog niet thuis. Heb nog veel te leren. Groeten, Hugo
usefullaliman Geplaatst: 28 februari 2023 Geplaatst: 28 februari 2023 (aangepast) P.M inmiddels verstuurd. Gr 28 februari 2023 aangepast door usefullaliman "We ride together, we die together. Bad boys for life."
Old Satterhand Geplaatst: 28 februari 2023 Geplaatst: 28 februari 2023 Ik ben zojuist van mijn stoel gevallen. Lees ik het nou goed en gaat @usefullaliman een peperduur meetinstrument weggeven? De Satlook kostte destijds over de duizend euro en de prijs van de Promax durf ik niet eens te noemen. Deze schotelaar moet schat hemeltje rijk zijn.😉 Deze meetinstrumenten zijn, hoewel wat ouder, nog prima te gebruiken. Alhoewel ik me wel afvraag of een gemiddelde schotelkijker daar mee om kan gaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen