Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb mijn T90 voorzien van een EMP 16/1 switch, voorheen een Satconn 10/1 switch.

volgens mij hoef je toch geen aparte handelingen doen om het werkend te krijgen?

IMG_20230221_124009.jpg

IMG_20230221_124109.jpg

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

• Moderator
Geplaatst:

De switch staat in Diseqc mode 1.1 uncommitted.

De vraag is hoe je oude switch stond ingesteld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

is een SAB 10/1 switch,  deze heb ik nu voor mijn slaapkamer tv gebruikt, zitten er maar 6 sats op.

en daar heb ik gewoon beeld ,dus zou niet weten waar deze op staat.

heb nu even de 4/1 switch ertussen gezet en nu wel beeld op de 4 sats.....

• Moderator
Geplaatst:

Maar heb je een vraag, je geeft nergens aan of het wel of niet werkt.

Je titel van dit onderwerp is EMP 16/1 switch, daar geef je ook niets naders aan.

Wil je dat de switch schakelt, zal je de ontvanger moeten configureren voor diseqc 1.1 incommitted.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

op moment ik de 4/1 switch staan op de T90 en die werkt nu, als ik de 10/1 switch neemt ook,

maar als ik de 16/1 neemt werkt hij niet.

• Moderator
Geplaatst:
14 minuten geleden, Old Satterhand zei:

De switches staan allemaal verkeerd.

Hangt er maar vanaf welke mode je wil gebruiken.

Dit is een setting van je ontvanger voor deze configuratie ingang positie 5, in mijn geval 9 Oost.

diseqc 11.jpg.

Geplaatst: (aangepast)
6 minuten geleden, ceesv zei:

Hangt er maar vanaf welke mode je wil gebruiken.

In ieder geval geen onbestaande modus, zoals ze nu staan.

diseqc 1.1 is goed.

Als het voorheen werkte met dezelfde ontvanger, dan hoef je daarin niks te veranderen.

aangepast door Old Satterhand
  • Moderator
Geplaatst:

Volgens de dipswitches op de foto en het schema is schakelaar 1 on, hetgeen betekent dat de switch op diseqc mode 1.1 is ingesteld.

Geplaatst: (aangepast)
7 minuten geleden, ceesv zei:

Volgens de dipswitches op de foto en het schema is schakelaar 1 on, hetgeen betekent dat de switch op diseqc mode 1.1 is ingesteld.

Tsjonge jonge jonge jonge     Tsjonge jonge jonge jonge    Tsjonge jonge jonge jonge    Tsjonge jonge jonge jonge

Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?

32 minuten geleden, Old Satterhand zei:

let op de witte blokjes.

aangepast door Old Satterhand
Geplaatst:
30 minuten geleden, Old Satterhand zei:

@edbe

De switches staan allemaal verkeerd. Kijk goed op de sticker en let op de witte blokjes.

ik heb ze nu anders staan WIT 1 naar boven en de rest naar onder.

moet morgen even kijken....

• Moderator
Geplaatst:

De zwarte blokjes op de tekening geven de positie van de switch aan, ik ben net nog in de tuin bij mijn switch wezen kijken.

• Moderator
Geplaatst:

Schakelaar 1 naar boven en schakelaar 2 naar onder betekent dat je de switch configureert als Diseqc 1.0 + Diseqc 1.1

Vermoedelijk is zijn ontvanger bij de vorige switch op die manier geconfigureerd.

Positie 1 is dan Committed Diseqc A voor uncommitted 1

Positie 5 is dan weer Committed Diseqcq A voor uncommitted 2.

Positie 9 is dan weer Committed Diseqcq A voor uncommitted 3.

3 uren geleden, edbe zei:

ik heb mijn T90 voorzien van een EMP 16/1 switch, voorheen een Satconn 10/1 switch.

volgens mij hoef je toch geen aparte handelingen doen om het werkend te krijgen?

IMG_20230221_124009.jpg

IMG_20230221_124109.jpg

Zoals op de foto te zien is doen schakelaar 3 en 4 niet mee.

Op de foto is verder te zien het woord on, met een pijltje naar beneden.

In de afbeelding staat de schakelaar dus geconfigureerd voor diseqc 1.1, schakelaar 1 is on.

Dat komt overeen met de gebruiksaanwijzing.

wijzigingen van de positie van de dipswitch worden effectief na een power reset.

image.png

Geplaatst:
3 minuten geleden, ceesv zei:

wijzigingen van de positie van de dipswitch worden effectief na een power reset.

Power reset, de reciever bedoel je?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen