Ga naar inhoud


nee tegen ’Netflix-taks’


ceesv

Aanbevolen berichten

56 minuten geleden, Alex1970 zei:

Ik heb ook altijd gedacht dat als iedereen alles (en vooral allemaal andere dingen) gaat streamen dit gigantisch veel bandbreedte gaat kosten wat voor de internetproviders niet flat-fee is.

 

Broadcast (DVB): Één datastream voor miljoenen gebruikers.

Wil je uitgesteld kijken: Zelf opnemen.

Maar kennelijk is dat ouderwets.

 

Nou ja dat is het 'm dus.  Wij worden gedwongen door de content boeren om dit soort inefficiënte technologie te gebruiken omdat ze andere partijen buiten spel willen zetten en alle winst pakken. Dus is het niet erg dat ze wat moeten afdragen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Maar, wat zij afdragen zal moeten worden opgehoest door de consument.

Onder de streep betaalt die het gelag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

En ook nog iets om te onthouden, wat heb je liever?  Dat internet steeds duurder wordt voor iedereen of dat de mensen die daadwerkelijk streamingsdiensten kijken iets meer gaan betalen, hoewel ik denk dat dit wel meevalt want die miljarden winsten kunnen best wat omlaag. 

 

Nou dat omschrijf je heel goed als vraag en daarop een stelling over winsten.

Die verdienen echt veel.

 

ik begon met 15,xx € voor xs4all in 2003

ik betaal nu 59,xx € voor ziggo basic 2023

 

Streaming dienstverleners moeten eerst zelf het gelag betalen en openheid van zake geven in hun boekhouding en jaarverslagen.

Hier staat een Streamer soms een uur of vier aan per week. Dat is 1/42 van het vermogen of bandbreedte.

 

Beautiful Noise

Neil Diamond

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een enorm voordeel van de traditionele broadcasters via terrestisch of satelliet. 

Het neemt geen internet bandbreedte in beslag en het maakt niet uit hoeveel verbruikers ervan gebruik maken. 

De internetproviders snoepen als maar meer frequenties weg van het UHF en lagere GHz bereik. 

Ik hoop dat dit nu eens op houdt. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Nou dat omschrijf je heel goed als vraag en daarop een stelling over winsten.

Die verdienen echt veel.

 

ik begon met 15,xx € voor xs4all in 2003

ik betaal nu 59,xx € voor ziggo basic 2023

 

Het netwerk in 2003 zag er ook heel wat simpeler en goedkoper uit dan in 2023. Tevens is de capaciteit verduizendvoudigd.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...