Ga naar inhoud


Luistertips - muzikale meesterwerken


moonchild

Aanbevolen berichten

Ik wilde jou ook niet betichten van een smaak qua muziek die mij persoonlijk niet bevalt of jij die met andere muziek keuze beter oort.

Maar meesterwerken van "bijvoorbeeld" de Beatles worden door componisten en dirigenten dwars over de hele wereld wel als een uitdaging gezien.

 

Dat meesterwerk beoordelen is ons leken in de muziek wereld niet makkelijk gemaakt. Sinds Vevo en Youtube en alle audio - muziek streamers wordt men iets wijzer als leek.

Die muziek die blijft hangen is niet per definitie een meesterwerk, de welke jouw van stuk brengt kan het zijn.

Struggle for Pleasure, Stourley Cracklite, Version 2007

Wim Mertens

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik wilde jou ook niet betichten van een smaak qua muziek die mij persoonlijk niet bevalt of jij die met andere muziek keuze beter oort.

Maar meesterwerken van "bijvoorbeeld" de Beatles worden door componisten en dirigenten dwars over de hele wereld wel als een uitdaging gezien.

 

Dat meesterwerk beoordelen is ons leken in de muziek wereld niet makkelijk gemaakt. Sinds Vevo en Youtube en alle audio - muziek streamers wordt men iets wijzer als leek.

Die muziek die blijft hangen is niet per definitie een meesterwerk, de welke jouw van stuk brengt kan het zijn.

Dat begrijp ik maar ik ben opgegroeid in een wereld van de radio piraterij waarbij 1 zender voor mij enorm veel herinneringen teweeg heeft gebracht en ik daar via het Internet nog steeds naar luister en dat is Radio Stad Den Haag (op 97.2 FM vroeger) Nu https://www.radiostaddenhaag.com/ met elke week een hele rits aan live presentaties. Mijn muziek stijl is geheel verschillend aan de meesten hier omdat ik ook nooit naar de Top 40 luisterde maar wel mijn muziek elke keer terug hoorde als ik uitging naar de vele clubs en discotheken. Nu zelfs hoor ik hier in Spanje die muziek waar ik zelf van hou. Daar vallen de beatles echt niet onder. Dus wie bepaald wat een meesterwerk is? Dat is voor iedereen een persoonlijke keuze. Ik vind dit ook geweldig maar wel in een nieuw jasje uiteraard.

 

 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-3-2024 om 15:45, Sprietje zei:

Wie kent Diethelm & Famulari, opgericht in 1982 Zürich (Zwitserland)

Al meer dan 40 jaar in m'n bezit. Luister vooral nr. 1, 2 en 5.

 

 

 

Ik ken ze wel maar alleen van The Flyer wat zelfs nog in de top40 heeft gestaan.

Staat nog steeds ergens op mijn usb in de auto.

VU+ Solo2-VTI 15.02 / wavefrontier 13/19.2/23.5/28.5 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ander geniaal zwitsers duo is natuurlijk Yello.

Klinkt als een klok en het is soms redelijk aparte muziek.

Het bekendste is natuurlijk The Race maar sommige nieuwere nummers mogen er ook best zijn.

Zoals onderstaand, dit nummer had zo een James Bond titelsong kunnen zijn.

En een subwoofer heeft ook wel wat werk aan dit nummer;)

 

  • Bedankt 1

VU+ Solo2-VTI 15.02 / wavefrontier 13/19.2/23.5/28.5 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Ik heb altijd moeite met schetterende trompetten, bij Jazz, bij klassiek en bij pop. Dus moeite met Chicago, zal ik niet voor m'n lol opzetten.

Hé wat jammer nou

doe ik deze ff voor mezelf , okay ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
23 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

 

even volhouden wordt leuk

Tja.

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

 

 

even volhouden wordt leuk

Is dit voor of na het drugsgebruik?🙃

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...