Ga naar inhoud


CI+ Module Ziggo (UPC) installeren


Alex1970

Aanbevolen berichten

Dat was bij de oude Nagra en Irdeto modules zeker het geval! Stond zelfs op het info-velletje dat bij de module geleverd werd. De nieuwe Nagra modules met oranje kaart heb ik ook al maagdelijk geleverd gezien. Je moest die zelf middels ‘Mijn Ziggo’ activeren door de optie ‘zenders opnieuw ophalen’ aan te klikken. Weet niet of dat kwam doordat de module met kaart langer dan 2 maanden geleden was geactiveerd of dat hij nog maagdelijk was….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vraag is en blijft toch of in deze TV's deze combinatie CI+ Cam en kaart gaat werken en blijft werken.

Ik heb de mijne al enkele malen gewoon weer in TV en of Ultimo4K gestoken als test. Een TV uit 2013 en het VTI image op mijn Ultimo4K met 0606

Aan de hand van de foto's kan ik niet zien of het irdeto of nagra is. Dat zou misschien wel goed kunnen in een oscam omgeving.

 

Beautiful Noise

Neil Diamond

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hedde nie goe gekeken. Op de foto staat duidelijk ‘SmarDTV’ en UPC R 1.0

Nagra dus…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ben je begonnen met een lege CI+ cam op een Ziggo zender of zat de kaart er nog in?

 

 

 

uhm @Alex1970

in een vorige reactie zag ik dat je de DNS instelling anders hebt

 

ik heb specifiek voor ziggo hun DNS in mijn regio 84.116.46.22

 

misschien krijg je daarom telkens fout in Network ID


De smartcard heeft telkens in de module gezeten zodra ik die aansloot.

De DNS die jij ziet is het IP-adres van mijn router. In die router worden de DNS-servers bepaald. Toevallig is dat dat geen Ziggo meer omdat die websites blokkeren.
Maar m.i. doet een CI+module helemaal niks met IP-netwerk/internet.
Als ik geen internet van Ziggo zou hebben, of helemaal geen internet, dan zou-ie nog geactiveerd moeten worden, is nl. een signaal wat via de coax verstuurd wordt.

 

9 uren geleden, ceesv zei:

Welke software versie staat er op die tv?

Had ik ook al gecontroleerd:
image.png.2843d5471731a3a0864352d251c9876b.png

 

17 uren geleden, Mimisiku zei:

En hoe ziet de voorkant eruit?

image.png.8395ff7f7420826982391eeba5a9265d.png

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Dan hedde nie goe gekeken. Op de foto staat duidelijk ‘SmarDTV’ en UPC R 1.0

Nagra dus…..

Ja, helaas wel. Fusie Ziggo+UPC, maar ik blijf met die UPC-zooi zitten. Krijg met geen mogelijkheid een Quantis, @Smit of Neotion module, terwijl anderen (in fZiggo) deze wel krijgen. Zogenaamd zou het netwerk technisch niet compatible zijn. Nou ik heb getest en ze werken gewoon. Bovendien ga ik dan uiteraard die module niet gebruiken.

 

Maar dat terzijde.
 

5 uren geleden, Mimisiku zei:

Dat was bij de oude Nagra en Irdeto modules zeker het geval! Stond zelfs op het info-velletje dat bij de module geleverd werd. De nieuwe Nagra modules met oranje kaart heb ik ook al maagdelijk geleverd gezien. Je moest die zelf middels ‘Mijn Ziggo’ activeren door de optie ‘zenders opnieuw ophalen’ aan te klikken. Weet niet of dat kwam doordat de module met kaart langer dan 2 maanden geleden was geactiveerd of dat hij nog maagdelijk was….

Dat kan nu ook best kloppen, de module ging pas werken nadat een medewerker van Ziggo deze geactiveerd had, binnen 24 uur daarna moest ik hem aansluiten. In Mijn Ziggo was daar geen mogelijkheid voor. De module werd ook helemaal niet vermeldt bij Producten/Televisie/Je digitale ontvangers en smartcards. Na de activatie door de medewerker wel en de optie 'zenders opnieuw ophalen'.

Maar hij zal toch zeker wel van te voren gepaired zijn? Anders zou iedereen die kaart direct in een softcam kunnen gebruiken. Nou dat zou nieuws zijn!

 

 

 

aangepast door Alex1970
typo

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde CI+ module.. Die doet het al maanden niet meer. Meestal in de zomer gaat die module mee en moet ik hem activeren…. Ik heb via collega in fZiggo gebied mijn 2 preview kaarten kunnen activeren. Die Irdeto kaarten gebruik ik in mijn box en TV (if everything else fails)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik heb via collega in fZiggo gebied mijn 2 preview kaarten kunnen activeren. Die Irdeto kaarten gebruik ik in mijn box en TV (if everything else fails)


Leuk idee, maar daar heb ik niks aan als op mijn abonnement (gratis) ESPN Compleet en Film1 geactiveerd is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, maar die module zou met al zijn beperkingen gewoon moeten werken in je box….

Dan heb je je ESPN en Film1 in ieder geval werkend….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...