Erwinnaar Geplaatst: 19 maart 2023 Geplaatst: 19 maart 2023 Opstelling: 2x Klipsch RF83 Denon 800 drh 800 h 1,5 mm luidsprekerkabel Aanvankelijk na aansluiten strandradio geluidje.....! Toen de speakers van een brug voorzien, nu wel volwaardig geluid. Vraag: -waarom gebeurt dat en moet ik bruggen gebruiken om volwaardig geluid te hebben ? -moet ik de receiver niet wat anders aansluiten wat kabels betreft ? -ben ik de speakers/receiver niet aan het overbelasten? Vooralsnog klinkt het wel geweldig, geen subwoofer nodig meer.
Tonskidutch Geplaatst: 19 maart 2023 Geplaatst: 19 maart 2023 (aangepast) Misschien heb je iets aan deze uitleg Bi Wiring Bruggen? Misschien heeft Klipsch ook zo'n uitleg? https://blog.teufel.de/von-bi-amping-bi-wiring-und-kabelbruecken/ 19 maart 2023 aangepast door Tonskidutch Coles Corner Richard Hawley
jeevanhoof Geplaatst: 19 maart 2023 Geplaatst: 19 maart 2023 Waarschijnlijk zijn je luidsprekers voorzien voor bi-wiring en zijn ze de brug vergeten. Als je dan maar een kabel aansluit en geen brug legt heb je ofwel enkel hoog, met wat midden tonen of enkel laag. Mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Tonskidutch Geplaatst: 19 maart 2023 Geplaatst: 19 maart 2023 (aangepast) Af Fabriek moet die brug er eigenlijk op zitten, daar Bi-wiring niet de standaard is en dat zou in je handleiding moeten worden aangegeven. 19 maart 2023 aangepast door Tonskidutch Coles Corner Richard Hawley
Erwinnaar Geplaatst: 19 maart 2023 Auteur Geplaatst: 19 maart 2023 Heb al even gekeken in de digitale handleiding: Dubbeldraadsaansluiting uitvoeren en versterker op a en b luidsprekers zetten...dus 4 kabels per luidspreker. Hoogbereik (speakers a) en laagbereik (speakers b) apart aansluiten. Nu nog juiste kabels vinden met bananenstekkers, dus 4 aderige kabel als dat bestaat.
Tonskidutch Geplaatst: 19 maart 2023 Geplaatst: 19 maart 2023 Ja maar dubbeldraads moet ook je versterker / receiver ondersteunen. welke gebruik je? zoals die nu met een brug is kun je niet met elke versterker / receiver verbeteren Coles Corner Richard Hawley
Erwinnaar Geplaatst: 19 maart 2023 Auteur Geplaatst: 19 maart 2023 Ik heb de Denon 800 DRH. Op pagina 31 heb ik de info kunnen vinden. Het geheel is aangesloten op Klipsch RF 83. Die zijn 8 Ohm en 250 RMS , 2 weg. https://assets.denon.com/DocumentMaster/NL/DRA-800H handleiding.pdf
Old Satterhand Geplaatst: 19 maart 2023 Geplaatst: 19 maart 2023 https://manuals.denon.com/DRA800H/EU/NL/PCIRSYrwhpbtxl.php
Erwinnaar Geplaatst: 19 maart 2023 Auteur Geplaatst: 19 maart 2023 Dan nu nog wat goede kabels vinden hiervoor.
Psychosammie Geplaatst: 19 maart 2023 Geplaatst: 19 maart 2023 2 uren geleden, Erwinnaar zei: Dubbeldraadsaansluiting uitvoeren en versterker op a en b luidsprekers zetten...dus 4 kabels per luidspreker. Dat heeft geen enkele zin. Dan moet je ook aparte versterkers gebruiken. Gewoon die brug gebruiken. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 19 maart 2023 Geplaatst: 19 maart 2023 kortsluit staaf ? 🤣 en die heeft hij niet als vreselijk betiteld je weet wel mr. perfect Coles Corner Richard Hawley
minplus Geplaatst: 19 maart 2023 Geplaatst: 19 maart 2023 Heb hetzelfde gehad door een dergelijke stommiteit. Had vanaf de versterker 1 kabel naar mid/hoog en 1 naar laag. Beviel niet want teveel laag. Net in die tijd andere versterker overgenomen en dus weer 1 kabel per speaker aangesloten en vergeten hem door te trekken naar de mid/hoog aansluiting.... 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
moonchild Geplaatst: 19 maart 2023 Geplaatst: 19 maart 2023 Brug gebruiken, dubbele speakerkabels heeft geen voordeel. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen