ikkuniet Geplaatst: 4 april 2023 Geplaatst: 4 april 2023 Is niet voor mij, maar als de box aangaat gaat ook de tv aan , of als de tv aangaat gaat ook de box aan, Dus als hij naar de tv van kpn gaat, gaat de box ook aan, en dat wil hij niet. Bij mijn box weet ik waar het staat VU+ , maar dit staat niet in de dm. Waar staat dit, of hoe doen we dat THX
Moderator ceesv Geplaatst: 4 april 2023 Moderator Geplaatst: 4 april 2023 Zoeken naar de HDMI - CEC instellingen in de tv of de DM 8000 Daar kan je het uitschakelen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mimisiku Geplaatst: 4 april 2023 Geplaatst: 4 april 2023 Dan heeft hij op zijn minst een DM800se en géén DM800HD.. En inderdaad HDMI CEC uitzetten óf configureren . Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Tonskidutch Geplaatst: 4 april 2023 Geplaatst: 4 april 2023 dat ding heeft toch ook een webinterface, onder HDMI-CEC kun je die instellingen op je gemak verrichten Coles Corner Richard Hawley
ikkuniet Geplaatst: 4 april 2023 Auteur Geplaatst: 4 april 2023 Dat ding staat niet bij mij, het is wel mijn oude decoder, maar deze heeft een nieuw baasje, dus over webinterface, geen idee. Maar dat dit kan met hdmi-cec intellingen weet ik, maar waar staat dit, zodat ik het gewoon kan doorspelen . Bij mijn decoder VU+ zero staat het onder de audio/video, maar schijnt bij dat ding daar niet te staan. Dus waar staat dit??
Tonskidutch Geplaatst: 4 april 2023 Geplaatst: 4 april 2023 ook via Teamviewer kun jij op afstand de webinterface van je kameraad oproepen https://www.teamviewer.com/nl/?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=nl|b|pr|22|jun|tv-core-brand-only-sn|new|t0|0&utm_content=Exact&utm_term=teamviewer Coles Corner Richard Hawley
ikkuniet Geplaatst: 4 april 2023 Auteur Geplaatst: 4 april 2023 Bedankt voor de hulp, maar hij is nu echt een complete digibeet. Ik dacht, als er nu iemand is die zo,n ding heeft en schrijft menu/audio video / of/ of /of. Hij weet hoe hij dat ding moet aanzeten, zappen gaat ook nog, en thats it.
Mimisiku Geplaatst: 4 april 2023 Geplaatst: 4 april 2023 (aangepast) Ik heb er 3, maar die staan aan jaren in een doos ergens….. Maar als dat apparaat van jouw was, waarom weet je dat zelf niet? Zo lang kan dat niet geleden zijn… 4 april 2023 aangepast door Mimisiku Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
ikkuniet Geplaatst: 4 april 2023 Auteur Geplaatst: 4 april 2023 Klopt, maar ik heb daar nooit wat mee gedaan, ik vond dit wel prettig, maar het nieuwe baasje niet, daarom, veel fta zenders kijken , maar s,avonds gewoon de nederlandse kinderseries
Alex1970 Geplaatst: 5 april 2023 Geplaatst: 5 april 2023 20 uren geleden, ikkuniet zei: Dat ding staat niet bij mij, het is wel mijn oude decoder, maar deze heeft een nieuw baasje, dus over webinterface, geen idee. Maar dat dit kan met hdmi-cec intellingen weet ik, maar waar staat dit, zodat ik het gewoon kan doorspelen . Bij mijn decoder VU+ zero staat het onder de audio/video, maar schijnt bij dat ding daar niet te staan. Dus waar staat dit?? Dat is het juiste menu, maar een DM800HD heeft geen HDMI, maar een DVI uitgang waar een verloopplug naar HDMI op zit, is HDMI-CEC dan wel mogelijk? Welk image met welke versie staat erop? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 april 2023 Moderator Geplaatst: 5 april 2023 21 uren geleden, Mimisiku zei: Dan heeft hij op zijn minst een DM800se en géén DM800HD.. En inderdaad HDMI CEC uitzetten óf configureren . Tja, de topic starter heeft hier nog niet op gereageerd. Gezien de HDMI-CEC functionaliteit, het wederzijds inschakelen van ontvanger en tv is hier vermoedelijk sprake van een SE en geen HD. We wachten op de reactie van de topic starter. Je kan HDMI-CEC functies ook op de tv uitschakelen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Old Satterhand Geplaatst: 5 april 2023 Geplaatst: 5 april 2023 (aangepast) 1 uur terug, Alex1970 zei: ...een DM800HD heeft geen HDMI, maar een DVI uitgang waar een verloopplug naar HDMI op zit... Een veel voorkomend misverstand. Het is een andere (veel betere) connector maar de functies zijn hetzelfde. Gewoon HDMI dus, inclusief CEC. Of de CEC functies op die box werken hangt gewoon af van de geïnstalleerde hdmicec systemplugin en de configuratie daarvan. 1 uur terug, ceesv zei: Je kan HDMI-CEC functies ook op de tv uitschakelen. Precies, voor een correcte werking van de CEC control functies zijn 2 partijen nodig. 5 april 2023 aangepast door Old Satterhand
Mimisiku Geplaatst: 5 april 2023 Geplaatst: 5 april 2023 De DM800HD-PVR heeft géén HDMI-CEC omdat het apparaat als te traag werd geacht. De noodzakelijke I/O control is er niet. Derhalve ook geen HDMI-CEC in het menu van deze ontvanger.... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
ikkuniet Geplaatst: 5 april 2023 Auteur Geplaatst: 5 april 2023 Dan is het logisch dat dit er niet in zit, maar is er nog een andere manier om dit te tackelen , niet per tv
Moderator ceesv Geplaatst: 5 april 2023 Moderator Geplaatst: 5 april 2023 Je zal het dan toch in de tv moeten zoeken, wanneer het niet in je ontvanger ondersteund wordt. Of je leert ermee te leven. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen