Ga naar inhoud


brokkelig, haperend beeld op ziggo


Ga naar oplossing Opgelost door JanAstra,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

De laatste tijd heb ik brokkelig of haperend beeld op alle zenders van ziggo

Ik heb ook een minix, daar heb ik totaal geen last van haperend beeld

Alle kabels heb ik gecontroleerd en vast gedrukt, maar geen verbetering

Kan iemand helpen?

Bij voorbaat bedankt


  • Moderator
Geplaatst:

Kan je ook verraden op wat voor apparaat je een brokkelig beeld hebt.

 

Zonder dat detail is het wel heel veel gissen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Samsung smart tv

Het ligt niet aan de tv 

Heeft te maken met verbinding denk ik

Met de zenders van ziggo allemaal brokkelig beeld somd is het een par uur goed en dan weer hetzelde

  • Moderator
Geplaatst:

Een eerste indruk is, dat de afscherming van je kabel ontoereikend is en je last hebt van instralende stoorsignalen.

 

Andere optie is een te sterk of te zwak antenne signaal.

 

Laatste optie is een gammel CI module of kaart die slecht contact maakt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Onlangs had ik identieke ervaringen en vroeg ik mijn echtgenote die naar een geregeld verstoord beeld tennis aan het kijken was of dit al lang zo was. Haar antwoord was “o dat is al tijden zo in meer of mindere mate”. Het signaal bleef constant dus daar zat het niet in. Wat bleek nu, onze ‘leasehond’, waar wij geregeld op mogen passen verschuift zijn mand tot tegen de voorgevel aan waar de Ziggo aansluiting zat. En nadat ik hond + mand verschoven had en de plug weer strak in de hoofdaansluiting gefrot had waren de problemen volledig getackeld. Het was inderdaad om je kapot te ergeren die vervormingen. Alsof er en vette regenbui boven de schotel hing. Gelukkig heb ik daar geen last meer van.

Dus bekabeling, pluggen en alle koppelingen nalopen.

  • Like 2

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

Kan ik bevestigen wat @John van Dreumel schreef.

Ik heb toen de Ziggo monteur laten komen één dag na dat de installateur de kabel getrokken en aangesneden had. Die trok de stekker uit de verdeel switch en gelijk viel de krimp connector van de kabel af. Prutswerk dus van die installateur.

En toen heeft hij alle dozen en kabels tot aan de mediabox XL gecontroleerd en hersteld, gratis en voor nop.

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

 

Geplaatst:

Inderdaad alle kabels, pluggen en eventuele splitters e.d. controleren.

Deze moeten allemaal volledig afgeschermd zijn.

Dus geen pluggen met plastic kapjes en geen dunne coax bijvoorbeeld.

Gebruik materiaal met Kabelkeur.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...