JanAstra Geplaatst: 25 april 2023 Geplaatst: 25 april 2023 hallo, De laatste tijd heb ik brokkelig of haperend beeld op alle zenders van ziggo Ik heb ook een minix, daar heb ik totaal geen last van haperend beeld Alle kabels heb ik gecontroleerd en vast gedrukt, maar geen verbetering Kan iemand helpen? Bij voorbaat bedankt
Moderator ceesv Geplaatst: 25 april 2023 Moderator Geplaatst: 25 april 2023 Kan je ook verraden op wat voor apparaat je een brokkelig beeld hebt. Zonder dat detail is het wel heel veel gissen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
JanAstra Geplaatst: 25 april 2023 Auteur Geplaatst: 25 april 2023 Samsung smart tv Het ligt niet aan de tv Heeft te maken met verbinding denk ik Met de zenders van ziggo allemaal brokkelig beeld somd is het een par uur goed en dan weer hetzelde
Moderator ceesv Geplaatst: 25 april 2023 Moderator Geplaatst: 25 april 2023 Een eerste indruk is, dat de afscherming van je kabel ontoereikend is en je last hebt van instralende stoorsignalen. Andere optie is een te sterk of te zwak antenne signaal. Laatste optie is een gammel CI module of kaart die slecht contact maakt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
John van Dreumel Geplaatst: 25 april 2023 Geplaatst: 25 april 2023 Onlangs had ik identieke ervaringen en vroeg ik mijn echtgenote die naar een geregeld verstoord beeld tennis aan het kijken was of dit al lang zo was. Haar antwoord was “o dat is al tijden zo in meer of mindere mate”. Het signaal bleef constant dus daar zat het niet in. Wat bleek nu, onze ‘leasehond’, waar wij geregeld op mogen passen verschuift zijn mand tot tegen de voorgevel aan waar de Ziggo aansluiting zat. En nadat ik hond + mand verschoven had en de plug weer strak in de hoofdaansluiting gefrot had waren de problemen volledig getackeld. Het was inderdaad om je kapot te ergeren die vervormingen. Alsof er en vette regenbui boven de schotel hing. Gelukkig heb ik daar geen last meer van. Dus bekabeling, pluggen en alle koppelingen nalopen. 2 Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
JanAstra Geplaatst: 25 april 2023 Auteur Geplaatst: 25 april 2023 Bedankt Ik zal alles nog een keer controleren
Tonskidutch Geplaatst: 26 april 2023 Geplaatst: 26 april 2023 Kan ik bevestigen wat @John van Dreumel schreef. Ik heb toen de Ziggo monteur laten komen één dag na dat de installateur de kabel getrokken en aangesneden had. Die trok de stekker uit de verdeel switch en gelijk viel de krimp connector van de kabel af. Prutswerk dus van die installateur. En toen heeft hij alle dozen en kabels tot aan de mediabox XL gecontroleerd en hersteld, gratis en voor nop. Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Alex1970 Geplaatst: 26 april 2023 Geplaatst: 26 april 2023 Inderdaad alle kabels, pluggen en eventuele splitters e.d. controleren. Deze moeten allemaal volledig afgeschermd zijn. Dus geen pluggen met plastic kapjes en geen dunne coax bijvoorbeeld. Gebruik materiaal met Kabelkeur. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Oplossing JanAstra Geplaatst: 26 april 2023 Auteur Oplossing Geplaatst: 26 april 2023 Bedankt voor alle reacties Het lag toch aan een kabel Zat niet goed in de bodem
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen