Jetje Geplaatst: 27 april 2023 Geplaatst: 27 april 2023 Hallo Forum leden Heb een probleem probeer een back-up op usb te maken maar blijkt nu dat deze optie geblokkeerd is. Gebruik originele software heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad en is dit op te lossen?? Hoor graag van jullie Groet Jetje
Penthe Geplaatst: 27 april 2023 Geplaatst: 27 april 2023 (aangepast) 17 minutes ago, Jetje said: Hallo Forum leden Heb een probleem probeer een back-up op usb te maken maar blijkt nu dat deze optie geblokkeerd is. Gebruik originele software heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad en is dit op te lossen?? Hoor graag van jullie Groet Jetje Hoe groot is die USB stick? En heb je wel eerst de juiste USB poort geselecteerd? 27 april 2023 aangepast door Penthe
Jetje Geplaatst: 27 april 2023 Auteur Geplaatst: 27 april 2023 Hoi Penthe De stick is 32GB maar de optie in het menu is niet te activeren waar ik ook zoek in de instellingen het is niet te openen andere optie zijn wel te gebruiken maar optie op USB blijft blauw gekleurd en is niet te openen
Oplossing Penthe Geplaatst: 27 april 2023 Oplossing Geplaatst: 27 april 2023 Probeer eens een kleinere USB stick, niet alles werkt in de SAB. Ik gebruikte voor de backup een 4GB stickje. Als je een HDD aan je sab hebt hangen voor opnames trek die er dan ook even uit.
Jetje Geplaatst: 27 april 2023 Auteur Geplaatst: 27 april 2023 Penthe bedankt Ga ik proberen dit weekend staat in mijn vakantie huisje ik hou je op de hoogte
Penthe Geplaatst: 27 april 2023 Geplaatst: 27 april 2023 Vergeet ook niet dat je stick FAT32 moet zijn, succes!
Satterdam Geplaatst: 27 april 2023 Geplaatst: 27 april 2023 Herkent je ontvanger de USB stick well? waarschijnlijk wordt die functie alleen actief als de ontvanger ziet dat er een usb stick is aangesloten.
Jetje Geplaatst: 27 april 2023 Auteur Geplaatst: 27 april 2023 Hallo Satterdam USB stick wordt wel herkend ga een kleinere stick proberen 4 of 8 GB kijken of dit werkt Hou jullie op de hoogte
Satterdam Geplaatst: 27 april 2023 Geplaatst: 27 april 2023 Is de usb stick juist geformatteerd ? Daar kan een ontvanger ook problemen mee geven.
Jetje Geplaatst: 27 april 2023 Auteur Geplaatst: 27 april 2023 Ja ik weet het is geformatteerd FAT 32
Frans B Geplaatst: 28 april 2023 Geplaatst: 28 april 2023 Het kan ook zo zijn dat het een USB2 moet zijn en geen USB3. System Administrator (niet van deze site)
Jetje Geplaatst: 28 april 2023 Auteur Geplaatst: 28 april 2023 Hoi Frans ga er rekening mee houden zal waarschijnlijk USB2 zijn Bedankt
Jetje Geplaatst: 28 april 2023 Auteur Geplaatst: 28 april 2023 Update Vandaag nieuwe USB stick 4GB gehaald en fat32 geformateerd en wat blijkt backup via usb is weer toegankelijk daarna toch nog even 32GB usb stick geprobeerd en wat blijkt deze werkt ook weer. Ik begrijp er niets van maar het werkt gelukkig weer. Had ook nog een ouwe link van de SAB site deze werkte ook nog heb de laatste software 2018 binnen gehaald die van mij was nog van 2016 Penthe Satterdam Frans B Bedankt voor het mee denken Groet Jetje
Old Satterhand Geplaatst: 28 april 2023 Geplaatst: 28 april 2023 5 minuten geleden, Jetje zei: ...en wat blijkt deze werkt ook weer... USB poorten en USB apparaten maken soms slecht of maar half verbinding. Na een paar maal in- en uit pluggen werkt het vaak weer. Dat kan de oorzaak zijn dat een USB stick na een aantal malen proberen het weer doet. De klassieke USB connector/bus is gewoon een waardeloos ontwerp.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen