Ga naar inhoud


Canaldigitaal verhoogt prijzen


ceesv

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Hansw zei:

   

Ik heb nog een probleempje   

Ze zouden me nog een HDMI 4K kabel toesturen  maar die heb ik nog niet in huis 

Ik had mijn oude  HDMI kabel van de REBOX aangesloten op de Arris maar kreeg toen geen beeld 

Dit bleek geen 4 K kabel te zijn .

Nu heb ik nog een aantal HDMI kabels liggen  op een staat HIGH  Speed  kan ik die gebruiken

 

minimum een 2.2 kabel heb je nodig denk ik.

die high speed kan een 2.1 zijn.

test het eens uit.

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een highspeed kabel zou moeten werken, gewoon proberen.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb iets vreemd   

Ik had in de oude situatie mijn Rebox  op HDMI2  en Blu-ray speler op HDMI 1  aangesloten op mijn Yamaha Rx -v 6a receiver  

Vanuit de Yamaha  HDMI out (Arc) naar de TV    Dit werkte  goed   

Als ik nu de aansluitingen hetzelfde uitvoer met de KPN  Box  krijg ik geen beeld  , dus  van HDMI out van de receiver naar de KPN box   ( HDMI kabel 4 k ).

Ik krijg wel beeld als ik de KPN box rechtstreeks op de Tv aansluit 

 

Kan het zijn dat de Yamaha  receiver  het signaal van de 4k HDMI kabel niet verwerkt 

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is je receiver geschikt voor de doorgifte van 4K?

 

Welk model is het?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste  ceesv , ik heb het probleem gevonden. Ik had tijdelijk een optische kabel vanuit de KPN box naar de Yamaha  RX V  6 A   aangesloten om het radio geluid te kunnen weergeven 
Deze had ik met SCENE 2 vastgelegd zodat als mijn vrouw de Yamaha s, morgens aanzet hij automatisch op AV 1  ( optische aansluiting )  instelt
Maar door deze instelling werkte de oorspronkelijke instelling HDMI 2 niet meer ( Tv weergave ) .

Ik had op SCENE 2  oorspronkelijk de REBOX vastgelegd  
De Optische kabel verwijderd en op SCENE 2 weer TV weergave  van  KPN box ingesteld

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

👍

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet had verwacht  dat als je met SCENE  een instelling hebt opgeslagen hem niet handmatig kan overrulen maw  ik koos op de afstandsbediening van de Yamaha  bij INPUT  voor HDMI 2   ( waar de KPN box is aangesloten )  en toch ging hij naar de instelling AV1  waar  de optische kabel was aangesloten 

Toen ik daadwerkelijk de optische kabel uit de KPN box verwijderd had  kon ik de juiste instelling kiezen 

 

Maar goed weer een les voor de toekomst 

 

Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit hier nu ook 2 euro erbij met 2 kaarten nu op 42,45 per maand zag ik van de week.

Ooit had ik voor elke ontvanger een kaart maar toen dat de 100,- voorbij ging deels al wat opgezegd.

Het liep met 2 kaarten nu toch soms in de soep met 6 ontvangers erop via oscam als de kinderen thuis sliepen en er 4 ontvangers aan stonden dan greep de sid limit in kwam niet vaak voor maar wel irritant dat er 1 keer in de maand voor dik 40,- niet even 4 een avond aan kunnen ik bleef aan het lopen met de kaarten(en boze vrouw).

Ik zeg het op maar wil wel astra 2 behouden en meer satellieten daarom 6 combo ontvangers gekocht.

Nu een combi van dvb-s en dvb-c draait mooi.

Dvb-c via Kabelnoord 18,50 per maand met veel meer zenders, je mag bij hun zelfs 5 kaarten toevoegen en de kaart kost maar 15,- .

Ik heb 1 kaart en deel intern met oscam gaat na wat gepruts goed de irdeto kaar wil global emm voor hij beeld geeft, eerst had ik elke user update rechten gegeven maar dan kwamen er time outs omdat de kaart het erg druk had.

Nu 1 als server die blijft aan staan om de kaart bij de tijd te houden en de rest kaart update uit en dat loopt prima zonder sid limit.

Kan natuurlijk ook gewoon een paar smartcards bijkopen maar goed het is een hobby.

Tabee canal digitaal 27 jaar, het kan ze waarschijnlijk niks schelen maar ze graven hun eigen graf.

Nog effe uittesten en dan verheug ik me erop canal digitaak te bellen.

 

aangepast door harryinstallatie

6 x Edision nino+ hybride op de T90 Astra 1, 2 en kabel via multiswitch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...