Con Geplaatst: 5 juni 2023 Geplaatst: 5 juni 2023 (aangepast) Beste mede-Sat4allers, heb ff jullie hulp nodig. Ik heb 2 tijdrelais nodig waarvan 1 vertraagd opkomt (5 minuten) en 1 welke vertraagd afvalt (20 minuten) Hierbij het overzicht van de mogelijke instellingen, vertraagd opkomen is A (On delay) maar ik weet niet zeker of vertraagd afvallen mogelijk is, wie o wie. Zie ook hieronder het relais. 5 juni 2023 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 juni 2023 Moderator Geplaatst: 5 juni 2023 Optie F zou je oplossing zijn. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 5 juni 2023 Auteur Geplaatst: 5 juni 2023 Bedankt voor je zéér snelle reactie maar ik laat nog even de integratie zien. Hier geldt wanneer de klok inschakelt de timer wordt geactiveerd en het contact 15/18 onmiddellijk gemaakt, wanneer de klok uitschakelt moet de timer zijn contact nog 20 minuten vasthouden. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator Oplossing ceesv Geplaatst: 5 juni 2023 Moderator Oplossing Geplaatst: 5 juni 2023 Dat is optie E Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 5 juni 2023 Auteur Geplaatst: 5 juni 2023 9 minuten geleden, ceesv zei: Dat is optie E Hier ben ik blij me, danke. Dan hoef ik geen dure Finders te kopen. Scheelt 35 euries per stuk, is toch geld... Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 juni 2023 Geplaatst: 5 juni 2023 Ik zou dit probleem oplossen met een PLC. Even een programma-tje schrijven en opgelost. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Big fellow Geplaatst: 5 juni 2023 Geplaatst: 5 juni 2023 Eaton easy plc is een mooie keuze.... Wel 200+ euro .. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Con Geplaatst: 5 juni 2023 Auteur Geplaatst: 5 juni 2023 Het is een stukje van de zwembadregeling van mijn buurman. Hij heeft ongekend veel sjoege van staal... Dus moet het overdraagbaar zijn en eenvoudig elektrotechnisch. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Big fellow Geplaatst: 5 juni 2023 Geplaatst: 5 juni 2023 Die Eaton Easy PLCs programmeer je op een vergelijkbare manier als je getekend hebt. Maar dan met de flexibiliteit van het niet moeten omsteken van bedrading als je de logica verandert. Voor simpele projecten zijn ze zeer geschikt, en kan je veel relais besparen 🙂 . Inbouwen in een standaard kastje, en dan ziet het er netjes uit 🙂 “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 juni 2023 Geplaatst: 5 juni 2023 Past op een Hutschiene (DIN-rail). Ze zijn er ook o.a. van ABB of Siemens "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Drs. IJzerbout Geplaatst: 6 juni 2023 Geplaatst: 6 juni 2023 Een PLC (Duits SPS) is waarschijnlijk een beetje overkill. Toch zijn die dingen erg handig voor zulke toepassingen en worden in de industrie veel toegepast. Ik heb bijvoorbeeld mijn hele zwembad water /afkoeling/ pompensturing / filtering /bijvullen/ licht, etc. met SPS`en zelf geprogrammeerd. Alles met sensoren en voelers, temperatuur opnemers. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Con Geplaatst: 14 juni 2023 Auteur Geplaatst: 14 juni 2023 Op 5-6-2023 om 13:55, ceesv zei: Dat is optie E Ik heb de relais binnen en het is inderdaad optie E. Mijn dank is weer groot. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Spotvogel Geplaatst: 14 juni 2023 Geplaatst: 14 juni 2023 Woehoeee, deed ik dat vroeger niet met een transistor, een paar weerstandjes en een elco? 😁
Con Geplaatst: 15 juni 2023 Auteur Geplaatst: 15 juni 2023 Nee, dat deed je vroeger met de timer NE 555. Probleem was dat je moest gokken hoe je de potmeter moest zetten voor een bepaalde tijd. Nu, bij de bestaande timers € 14, zit daar gewoon een schaalverdeling op met een fijnafstemming met 12 functies. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Spotvogel Geplaatst: 16 juni 2023 Geplaatst: 16 juni 2023 Verdomd, die 555 kan ik me OOK nog herinneren! Maar mijn systeem deed het ook hoor! Koste alleen nog iets meer tijd om het te tunen... 😁
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen