Ga naar inhoud


Megasat satmaster portable exclusive


PA7xSAT

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik heb deze automatische satilliet schotel gekocht voor een hobby projekt. Ik heb hem aangesloten via een seriele verbinding met een laptop en de update tool gestart echter ik zie alleen dat het systeem naar de ASTRA 1 S gaat zoeken. Weet iemand of en hoe ik er ook andere satellieten in kan zetten?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp en support.

 

Grtn Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het niet zo dat je die dingen moet / kunt updaten middels een los aan te schaffen externe SD kaartlezer? 
Ik hoop niet dat je er heel veel voor hebt betaald want voor ontvangst van de NL zenders op de Astra 23.5 satelliet is dat ding al niet meer geschikt. Toevallig vorige week ook nog even met een broertje van deze bezig geweest (campingman of shipman) en deze locatie wel op de Astra 23.5 satelliet maar de ontvangst is vrijwel nihil tot allerbelabberdst. 😉

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een Duitse klantenbeoordeling waarbij natuurlijk de ontvangst van de sterke Astra 19,2 wordt beoordeelt, komen van de 3 beoordelingen er 2 uit op slechts 1 ster. Kun je nagaan dat deze automatische schotel voor de zwakkere Astra 23,5 helemaal niet voldoet.

Megasat Satmeister.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 11-6-2023 om 12:08, PA7xSAT zei:

Ik heb deze automatische satilliet schotel gekocht voor een hobby projekt.

Misschien voldoet de schotel wel voor het hobby project, de vraag komt van een zendamateur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 46cm is het probleem niet. De Multytenne van Technisat is maar 45cm en daarmee ontvang ik de 13, 19, 23 en 28e probleemloos. De bekende Travelsat Ufo die op hetzelfde principe werkt ( ) en een diameter van 60cm heeft, werkte ook alleen maar op de sterkere Astra 19,2 en voldeed toen Canal Digitaal nog op de Astra 19,2 zat maar toen Canal Digitaal naar de 23,5 ging en van de Astra 19,2 verdween, kon je er Canal Digitaal ook niet meer mee ontvangen.

Travelsat   Ufo.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, Sprietje zei:

maar toen Canal Digitaal naar de 23,5 ging en van de Astra 23,5 verdween, kon je er Canal Digitaal ook niet meer mee ontvangen.

Ik ben even de weg kwijt.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...