Ga naar inhoud


’Stroomnet in grote delen van Nederland op slot’


ceesv

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden, Tonskidutch zei:

8 volt gestolen?

:grin:

een familielid van mij is bij Enexis bobo en die zei dat de problemen al spelen vanaf 2014. Dus!

Dat denk ik niet want in de nacht is het nog ongeveer 235 Volt dus dat lijkt me geen verlaging. Ik weet helaas niet wat er is uitgevoerd alleen dat ik een brief kreeg over een stroomonderbreking en dat het een minuut ? is geweest volgens de buren. De buurman kon overigens daarna niet meer vanaf huis doorgaan met thuiswerken. Hij had geen toegang meer bij zijn werkgever en daarvoor moest de helpdesk van Ziggo iets in zijn modem terugzetten naar instellingen van vóór de stroomonderbreking???

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Of men heeft in de wijktransformator het laagspanning net een tap lage op de transformator aangesloten, of er is een automatische regelunit aangesloten die de uitgang spanning constant op +/- 240 Volt houdt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, ceesv zei:

Of men heeft in de wijktransformator het laagspanning net een tap lage op de transformator aangesloten, of er is een automatische regelunit aangesloten die de uitgang spanning constant op +/- 240 Volt houdt.

Ik dacht ook eerst gewoon een lagere spanning zetten (terug naar 220 Volt van weleer) maar dat is niet het geval. In de nacht is het nog altijd minstens 230 Volt. Daarbij nog de vraag wat het effect daarvan zou zijn als er te fors teruggeleverd wordt. Daar helpt een regelunit m.i. ook niets aan. Ik denk alleen een lagere bronweerstand gaat hierin helpen maar dat zou een nieuwe kabel betekenen. Ik heb uit nieuwsgierigheid een formulier ingevuld van Enexis en hoop dat ze de aanpassing terug kunnen vinden en dit willen meedelen. Binnen 2 weken antwoord...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 uren geleden, OFDM zei:

Ik dacht ook eerst gewoon een lagere spanning zetten (terug naar 220 Volt van weleer) maar dat is niet het geval. In de nacht is het nog altijd minstens 230 Volt.

Vóór 1989 had de Nederlandse netspanning een voltage van 220.

In 1989 werd besloten om de hoogte van de spanning te verhogen tot 230 volt.

De reden hiervoor was om in Europa tot één niveau voor laagspanning te komen.

 

Daarnaast werd op deze wijze de capaciteit van het distributienet verhoogd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ceesv zei:

Vóór 1989 had de Nederlandse netspanning een voltage van 220.

In 1989 werd besloten om de hoogte van de spanning te verhogen tot 230 volt.

De reden hiervoor was om in Europa tot één niveau voor laagspanning te komen.

 

Daarnaast werd op deze wijze de capaciteit van het distributienet verhoogd.

Je haalt de mensen er zo uit die nog steeds over 220 praten haha. Maar ik heb een update: Ik meet hier nu 227 Volt, ongekend laag!

Zou de spanning toch naar beneden zijn gezet...?

 

Ik heb mail bevestiging van Enexis dat ze eerst bellen maar als dat niet lukt een email antwoord stuurt. Dat is mooi, dan kan ik misschien details te weten komen. Even gezocht en gevonden dat verlagen dus wel een optie is.

 

https://www.liander.nl/oplossingen_terugleverproblemen

 

3. Spanning aanpassen in het elektriciteitshuisje

Soms is het nodig om de spanning aan te passen in het elektriciteitshuisje. We kunnen de spanning omhoog en omlaag zetten. Door de spanning op uw aansluiting omhoog te zetten, voorkomen we dat u last heeft van knipperende verlichting. Zetten we de spanning op uw aansluiting omlaag, dan voorkomen we dat uw omvormer uitvalt. 

Het omlaag zetten van de spanning om terugleverproblemen op te lossen is helaas niet altijd mogelijk. We kunnen de spanning bijvoorbeeld niet verlagen als dit de levering van stroom in gevaar brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Historisch overzicht Netspanning meetpunten Nederland.

 

Metingen - Spanningskwaliteit

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een deel van het meten kan nu via de slimme meters maar ik zie er ook metingen bij die dat vast niet kunnen!

 

Ik heb reactie van Enexis en het is anders dan ik dacht: De fases zijn herverdeeld! Aanleiding waren dus klachten van klanten met.....omvormers die afschakelen. De spanning kan wel verlaagd worden maar is in dit geval niet gedaan.

 

Nu maar hopen dat het een beetje binnen de perken blijft maar ze blijven het monitoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...