Ga naar inhoud


2*Moteck SG-2100A "dood"?


Boulos40

Aanbevolen berichten

Bij het (her)installeren bemerkte ik dat er geen groen lichtje brandde en dat de motor niet reageerde noch naar oost noch naar west, niet met de knoppen op de rotor en ook niet met de ontvangers; één exemplaar is ongebruikt, het andere gebruikt maar izgst. Kan iemand repareren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

als er geen ledje brand krijgt hij vermoedelijk geen spanning.Connectors gebroken ofzo.Google is steeds je vriend

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zou eerst de antennekabel tussen de ontvanger en de rotor controleren en nog geen lnb aansluiten.

Is de kabel wel op de juiste aansluiting van de rotor aangesloten?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de coax is altijd op de goede aansluiting gezet, conform de afbeelding op de motor, zowel de coax van de installatie als een losse coax die ik gebruikt heb om de "vaste" te controleren; ook heb ik beide op de tafel naast de decodeur en zonder lnb getest; overigens kan ik de kortsluiting zoals door Sprietje gesuggereerd niet helemaal uitsluiten omdat twee jaar geleden bij een storm mijn Triax 110 Ø compleet vervormd is en ik toen voor langere tijd in Beyrouth zat en niet weet wat er toen gebeurd is om e.e.a. weer provisorisch aan de praat te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja,dan zal de rotor niet veel doen.

Het lijkt erop dat je ontvanger is overleden.

Maakt de antennekabel sluiting?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-de antennekabel is nieuw uit de rol en niet beschadigd of geknikt.

-ik heb al eens gehad dat de voeding overbelast werd door een motor maar dan was de ontvanger dood totdat de condensatoren van de voeding vervangen waren, maar hier werkt de ontvanger tot mijn verbazing, maar geeft 0v op de lnb aansluiting. RaRa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De antenne kabel kan nieuw en niet geknikt zijn, maar daarom kan er nog wel sluiting tussen binnenader en afscherming zitten bij een van de connectoren.

 

Je LNB/rotor voeding in je ontvanger kan / hoeft niet kortsluitvast te zijn.

Een keer kortsluiting en het is einde oefening voor je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ref.: De antenne kabel kan nieuw en niet geknikt zijn, maar daarom kan er nog wel sluiting tussen binnenader en afscherming zitten bij een van de connectoren.

-Het is een kant en klaar nieuw kabeltje van 10M; ik heb de connectoren even gecheckt, maar het ziet er keurig uit.

 

ref.: Je LNB/rotor voeding in je ontvanger kan / hoeft niet kortsluitvast te zijn. Een keer kortsluiting en het is einde oefening voor je ontvanger.

-Omdat de ontvanger niet dood is heb ik niet aan kortsluiting/overbelasting gedacht, maar het blijft bizar dat de lnb aansluiting/ingang spanningsloos is (zekering?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

draadje bevestiging gebroken ? Kapotte soldering op print ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meten is weten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...