blitz10 Geplaatst: 24 juli 2023 Geplaatst: 24 juli 2023 (aangepast) Ik heb een next box en een vu duo 2 met sat/kabelaansluiting. Beide boxen zijn apart aangesloten op een tratec versterker. Heb sinds een week het volgende probleem.Op verschillende zenders zoals nl 1 , rtl 4 , L1, heb ik af en toe blokkerig wegtrekkend beeld.soms is het een geruime tijd niet en plotseling doet het zich voor. ik heb vanuit het aop punt van ziggo een hirschmann kabel rechtstreeks naar box gelegd, het probleem doet zich nog altijd voor. stekkers nagekeken enz, enz Het rare is dat ik in het verleden, ook al eens dit probleem heb gehad, toen bleek een kabelbreuk in de straat uiteindellijk het probleem te zijn.Er waren toendertijd zeker 8 monteurs langs geweest om naar probleem te kijken, hebben toen alles vervangen Heb ziggo gebeld,ze gaven me het advies om eens na de splitter te kijken, terwijl ik aangaf dat ik rechtstreeks van aop naar box een kabel getrokken had.( geen verder commentaar😄 )er komt over 8 dagen een monteur langs 🤔 Iemand nog een idee, wat de oorzaak zou kunnen zijn. 24 juli 2023 aangepast door blitz10
Tonskidutch Geplaatst: 25 juli 2023 Geplaatst: 25 juli 2023 Ik had gisteren ook erg veel storingen in de Ziggo ontvangst. Ik kan me niet voorstellen dat jou box in de straat hetzelfde heeft als mijn box in de straat mbt roest en of kabelbreuk. Of het nog met de plaatselijke onweders te maken heeft gehad van bepaalde kopstations durf ik niet te zeggen, want hier was geen onweder. Coles Corner Richard Hawley
Psychosammie Geplaatst: 25 juli 2023 Geplaatst: 25 juli 2023 Ik ben overgestapt op de Next mini. Een verademing. Geen lelijke box op de kast en geen coax meer in huis. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
John van Dreumel Geplaatst: 25 juli 2023 Geplaatst: 25 juli 2023 @Tonskidutch Hier idem. Overigens merkte ik dit pas nadat ik de diverse opnames ging bekijken. Zo constateerde ik het oa. bij de Oranjezomer. 1 Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
youriy Geplaatst: 25 juli 2023 Geplaatst: 25 juli 2023 Hier ook. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Tonskidutch Geplaatst: 26 juli 2023 Geplaatst: 26 juli 2023 Dan lijkt me dat duidelijk waar de oorzaak ligt 👉 ziggo Coles Corner Richard Hawley
blitz10 Geplaatst: 26 juli 2023 Auteur Geplaatst: 26 juli 2023 En dan maar zeggen bij Ziggo: hier is alles in orde, we hebben geen storing op uw adres.
blitz10 Geplaatst: 26 juli 2023 Auteur Geplaatst: 26 juli 2023 Nu komt de storingsmonteur aanstaande vrijdag. Heb het euvel via Vu duo2 opgenomen. Immers via next box, heeft dit weinig zin, aangezien de next box opnames via de cloud gaan ( internet ). Wel nog ff via mail aangegeven dat als het aan mijn installatie ligt dat er kosten ( 50 € ) aan verbonden zijn .
Tonskidutch Geplaatst: 26 juli 2023 Geplaatst: 26 juli 2023 Heb je nog steeds storingen op de DUO2 dan? Indien niet zo ik de opdracht storneren. Coles Corner Richard Hawley
blitz10 Geplaatst: 26 juli 2023 Auteur Geplaatst: 26 juli 2023 (aangepast) Heb een uurtje naar gekeken naar vrouwen tour, geen rare dingen meer kunnen ontdekken, dus maar afspraak afzeggen. 26 juli 2023 aangepast door blitz10
Zilverster Geplaatst: 28 juli 2023 Geplaatst: 28 juli 2023 @blitz10, Hier 2 x een storing, maandag avond ( 23.00 uur ) en dinsdag 's nachts ( 1.30 uur ) , gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Tonskidutch Geplaatst: 29 juli 2023 Geplaatst: 29 juli 2023 Gisteren tijdens de vrijdagmiddag en avond heftige regenbuien weer grijze schimmen en visjes in 't beeld. Coles Corner Richard Hawley
Mimisiku Geplaatst: 29 juli 2023 Geplaatst: 29 juli 2023 Dan moet je je ontvanger en TV wat hoger plaatsen 😄 Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Codx Geplaatst: 29 juli 2023 Geplaatst: 29 juli 2023 Op 25-7-2023 om 19:13, John van Dreumel zei: @Tonskidutch Hier idem. Overigens merkte ik dit pas nadat ik de diverse opnames ging bekijken. Zo constateerde ik het oa. bij de Oranjezomer. De Oranjezomer wordt live via satellietverbinding uitgezonden en daar gaat soms wat fout, dat heeft niks met Ziggo te maken. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen