Dutchyb Geplaatst: 24 juli 2023 Delen Geplaatst: 24 juli 2023 Goede middag, ik heb al jaren een satelliet ontvanger en de laatste jaren een Vuduo+, eerste generatie. Sinds een paar dagen krijg ik de "bekende" balkjes links boven in het scherm.Heb een screenshot meegestuurd. Tot een aantal maanden geleden had ik voor problemen met mijn ontvanger een steun en toeverlaat, maar die is helaas overleden. Zit dus nu met een probleem en zou het fijn vinden als er iemand zijn/haar licht over wil laten schijnen. Mijn Vu draait met een Ccam 2.30. Weet niet of ik nog meer informatie moet geven. Zou hulp erg fijn vinden woon in Zwolle Hartelijk dank voor de eventuele hulp/advies. Bert Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 25 juli 2023 Delen Geplaatst: 25 juli 2023 @Dutchyb, de spinner op je scherm toont dat een lees of zoekactie plaatsheeft op je Vu+. in vele gevallen is dat niet ernstig mits het bestand of de data die de Vu+ zoekt niet corrupt geraakt is Je kan de EPG.dat (die op HDD staat) eens wissen via het VTI menu en opnieuw laten inlezen. Het kan ook de database zijn van alle opnames of zelfs als de HDD te vol raakt. Maar er zijn natuurlijk ook andere plugins die jezelfs erop hebt gezet waarvan de data onvolledig is of corrupt is geraakt. Welke heb je er op? Dat gebeurd wel eens als de receiver niet officieel afgesloten wordt maar de stroom vaker via de schakelaar uitgeschakeld wordt. dus vul aan en bekijk de HDD Thunderstruck ACDC 1 maal per maand Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dutchyb Geplaatst: 25 juli 2023 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2023 @Tonskidutch Dank je wel voor je antwoord. Ik heb de EPG.dat via het VTI menu Delete broken epg.dat gebruikt. Kreeg daar geen vreemde meldingen. ik heb niets geïnstalleerd. Ga er dus van uit dat de Systemplugins, Kernel en Extensions zo zijn, zoals ze meten zijn.. Heb ze wel allemaal opgeschreven, weet niet of het nuttig is dat ik die hier allemaal weergeef. Bij Skins, staan er zes genoemd: 750S, Stile, kern-hldr2, Multispectator, Stylefhd en Vuhdl080p Bij Picons staat alleen vit.defult heb een screenshot van mijn Hd bijgevoegd. Eveneens van de Plugin browser Hoop dat je hier iets mee kunt. Nogmaals, hartstikke bedankt voor de hulp Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
grondstof Geplaatst: 25 juli 2023 Delen Geplaatst: 25 juli 2023 Er staat aardig wat op vind ik, de Vu duo heeft maar een beperkt geheugen en die zou best is vol kunnen lopen. Een schone flash zou misschien uitkomst bieden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dutchyb Geplaatst: 25 juli 2023 Auteur Delen Geplaatst: 25 juli 2023 Dank je wel voor je antwoord. Volgens mij is dit wat er :standaard" opgezet is. Heb nooit iets toegevoegd. Wat zou ik dan kunnen verwijderen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 26 juli 2023 Delen Geplaatst: 26 juli 2023 Nog effe en we kunnen je zien in de spiegelende TV heel veel gegevens kun je ook in het webinterface van de Vu+ terugvinden, want alleen de size van de HDD zegt natuurlijk niks. Thunderstruck ACDC 1 maal per maand Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 26 juli 2023 Delen Geplaatst: 26 juli 2023 p.s. wat bij sommigen ingeschakeld staat en niet functioneert is de oude weatherplugin code voor jouw locatie, daarmee wordt via internet gezocht naar de data over het weer... dus als die niet klopt zoekt de plugin die standaard is zich helemaal suf => dauerspinner (Duits voor de spinner altijd in beeld) die weatherplugin is skin afhankelijk welke skin is nu ingesteld? Thunderstruck ACDC 1 maal per maand Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dutchyb Geplaatst: 31 juli 2023 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2023 Goede middag, Heb zoals u aangaf de Skin opgezocht. Ik gebruik Kerni-HDIR2 (HD) Heb ook twee screenshots bijgevoegd van de Webinterface van de harddisk. Ik heb geen weather plugin kunnen vinden. Het lijkt er steeds meer op dat ik blond ben. 😔 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 2 augustus 2023 Delen Geplaatst: 2 augustus 2023 (aangepast) Op 31-7-2023 om 14:09, Dutchyb zei: Heb zoals u aangaf de Skin opgezocht. Ik gebruik Kerni-HDIR2 (HD) u hoeft niet hoor zeg maar gewoon jij ik zou een andere skin installeren gewoon om te proberen, bijvoorbeeld de standaard 1080p-HD zie je snel genoeg of "de spinner" verdwenen is. andere skins zijn er natuurlijk ook nog maar meestal heb je ook de skin parts nodig voor speciale plugins en een meester op dat gebied is deze EKREMTT die op het VTI forum zijn skin en skin parts onderhoudt https://vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/146072-vu-hd-1080p-mod-ekremtt-skinparts/ 2 augustus 2023 aangepast door Tonskidutch Thunderstruck ACDC 1 maal per maand Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dutchyb Geplaatst: 2 augustus 2023 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2023 Dank je wel voor je raad. Heb de 1080p-HD geactiveerd. Daarna aangemeld bij het vullus-support forum. Durf nog niets anders te installeren, omdat ik eerst graag mijn huidige weer "goed" wil hebben. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen