Ga naar inhoud


Wil graag advies/hulp


Dutchyb

Aanbevolen berichten

Goede middag,

ik heb al jaren een satelliet ontvanger en de laatste jaren een Vuduo+, eerste generatie. Sinds een paar dagen krijg ik de "bekende" balkjes links boven in het scherm.Heb een screenshot meegestuurd.

 

Tot een aantal maanden geleden had ik voor problemen met mijn ontvanger een steun en toeverlaat, maar die is helaas overleden. Zit dus nu met een probleem en zou het fijn  vinden als er iemand zijn/haar licht over wil laten schijnen.

Mijn Vu draait met een Ccam 2.30. Weet niet of ik nog meer informatie moet geven.

Zou hulp erg fijn vinden woon in Zwolle

 

Hartelijk dank voor de eventuele hulp/advies.

Bert

 

IMG_4302.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Dutchyb, de spinner op je scherm toont dat een lees of zoekactie plaatsheeft op je Vu+.

in vele gevallen is dat niet ernstig mits het bestand of de data die de Vu+ zoekt niet corrupt geraakt is

 

Je kan de EPG.dat (die op HDD staat) eens wissen via het VTI menu en opnieuw laten inlezen.

Het kan ook de database zijn van alle opnames of zelfs als de HDD te vol raakt.

Maar er zijn natuurlijk ook andere plugins die jezelfs erop hebt gezet waarvan de data onvolledig is of corrupt is geraakt. Welke heb je er op?

Dat gebeurd wel eens als de receiver niet officieel afgesloten wordt maar de stroom vaker via de schakelaar uitgeschakeld wordt.

 

dus vul aan en bekijk de HDD

Them From S-Express

S'express

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch Dank je wel voor je antwoord.

 

Ik heb de EPG.dat via het VTI menu Delete broken epg.dat gebruikt. Kreeg daar geen vreemde meldingen.

 

 

ik heb niets geïnstalleerd. Ga er dus van uit dat de Systemplugins, Kernel en Extensions zo zijn, zoals ze meten zijn.. Heb ze wel allemaal opgeschreven, weet niet of het nuttig is dat ik die hier allemaal weergeef.

Bij Skins, staan er zes genoemd: 750S, Stile, kern-hldr2, Multispectator, Stylefhd en Vuhdl080p

Bij Picons staat alleen vit.defult

heb een screenshot van mijn Hd bijgevoegd.

Eveneens van de Plugin browser

 

Hoop dat je hier iets mee kunt.

 

Nogmaals, hartstikke bedankt voor de hulp

 

IMG_4309.JPG

IMG_4310.JPG

IMG_4311.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

p.s.

wat bij sommigen ingeschakeld staat en niet functioneert is de oude weatherplugin code voor jouw locatie, daarmee wordt via internet gezocht naar de data over het weer... dus als die niet klopt zoekt de plugin die standaard is zich helemaal suf  => dauerspinner (Duits voor de spinner altijd in beeld)

 

die weatherplugin is skin afhankelijk

welke skin is nu ingesteld?

 

Them From S-Express

S'express

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag,

 

Heb zoals u aangaf de Skin opgezocht. Ik gebruik Kerni-HDIR2 (HD)

 

Heb ook twee screenshots bijgevoegd van de Webinterface van de harddisk.

 

Ik heb geen weather plugin kunnen vinden. 

Het lijkt er steeds meer op dat ik blond ben. 😔

 

 

Scherm­afbeelding 2023-07-31 om 14.05.04.png

Scherm­afbeelding 2023-07-31 om 14.05.18.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-7-2023 om 14:09, Dutchyb zei:

Heb zoals u aangaf de Skin opgezocht. Ik gebruik Kerni-HDIR2 (HD)

 u hoeft niet hoor zeg maar gewoon jij

 

ik zou een andere skin installeren gewoon om te proberen, bijvoorbeeld de standaard 1080p-HD zie je snel genoeg of "de spinner" verdwenen is.

 

andere skins zijn er natuurlijk ook nog maar meestal heb je ook de skin parts nodig voor speciale plugins

en een meester op dat gebied is deze EKREMTT die op het VTI forum zijn skin en skin parts onderhoudt https://vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/146072-vu-hd-1080p-mod-ekremtt-skinparts/

 

aangepast door Tonskidutch

Them From S-Express

S'express

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...