Saucer Geplaatst: 4 augustus 2023 Geplaatst: 4 augustus 2023 Goedendag. Ik heb een SAB Titan 4 . De nieuwe technische ontvangstgegevens van zender BVN zijn: Satelliet: Astra 1L Positie: 19,2° oost Transponder: 1.105 Frequentie: 12515 MHz Polarisatie: H Modulatie: DVB-S/QPSK Symbolrate: 22000 Mbaud FEC: 5/6 Service ID : 4101 Vido-Pid : 501 Tot zover is alles wel duidelijk. Maar hoe krijg ik dit in de SAB titan 4 ontvanger? Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lukt mij niet de nieuwe ontvangstgegevens in de ontvanger te krijgen. Ook heb ik geprobeerd een nieuwe scan te doen, maar het resultaat is 0,0. Ik heb ook een SAB Titan 1, Na een scan staat de zender wel in dit apparaat. Heeft iemand suggesties? Met vriendelijke groet Saucer.
Saucer Geplaatst: 4 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2023 Hallo Sprietje. Ik weet het niet. kan daar momenteel niet naar kijken. Bedankt voor de suggestie. Zal morgen kijken. Groetjes Saucer
Saucer Geplaatst: 5 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2023 (aangepast) Hallo Sprietje. Kan Netwerk zoeken nergens vinden. Wat ik ook probeer: Opnieuw scannen, Satelliet installeren, of Transponder wijzigen, Voer ik de juist gegevens in, en druk ik op Ok os Exit: hij gaat steeds weer naar 12515 / V2200 in plaats van 12515 /2000 H. Wat doe ik fout??? Ik heb hier ook wat beelden van: 5 augustus 2023 aangepast door Saucer toevoeging
Oplossing Mimisiku Geplaatst: 5 augustus 2023 Oplossing Geplaatst: 5 augustus 2023 Ik heb niet zoveel ervaring met SAB (mijn laatste was een SAB Ultima HD van 2004? Daar moest je een transponder eerst verwijderen, herstarten en dan opnieuw toevoegen. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Frans B Geplaatst: 5 augustus 2023 Geplaatst: 5 augustus 2023 Je kan toch ook een "blind scan" doen? System Administrator (niet van deze site)
Sprietje Geplaatst: 5 augustus 2023 Geplaatst: 5 augustus 2023 Het lijkt er op dat de SAB Titan bij "zenders zoeken" niet de mogelijkheid heeft om "Netwerk zoeken" aan of uit te zetten. De meeste andere satellietontvangers hebben die mogelijkheid wel.
bellejt Geplaatst: 5 augustus 2023 Geplaatst: 5 augustus 2023 (aangepast) niet oke drukken maar groene knop.Is in openvix ook onlangs veranderd 5 augustus 2023 aangepast door bellejt Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Satterdam Geplaatst: 5 augustus 2023 Geplaatst: 5 augustus 2023 je moet TP scan kiezen . dat is de groene knop. daar kan je de transponder apart inscannen. 1
Saucer Geplaatst: 5 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2023 Hallo Mimisiku. Heb de oude gegevens gewist, ontvanger opnieuw opgestart en een nieuwe scan gedaan. Daarna stond hij er wel in maar op plek 2400 nog wat. Daarna nog een scan gedaan, ik meende Canal Digital en daar was hij weer op plaats 57, waar hij altijd stond. Bedankt voor de tip. Het is op één of andere manier toch weer gelukt. Groetjes Saucer.
Frans B Geplaatst: 5 augustus 2023 Geplaatst: 5 augustus 2023 Je hebt dus de nieuwe fastscanlijst kunnen laden. Ja, dan moet het werken. Vreemd dat het daarvoor niet lukte. System Administrator (niet van deze site)
Satterdam Geplaatst: 5 augustus 2023 Geplaatst: 5 augustus 2023 mogelijk werd de zender eerder ook al ingescand maar werd deze niet achteraan de zaplijst toegevoegd maar ergens in het midden bij de andere zenders van dezelfde transponder. Vandaar dat je hem misschien niet zag.
Sprietje Geplaatst: 6 augustus 2023 Geplaatst: 6 augustus 2023 Vandaar dat het handig is de zenders niet alleen op nummervolgorde te tonen maar te kiezen voor naamvolgorde.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen