Ga naar inhoud


Wat is een Humax DVB-C ontvanger met opname mogelijkheid tweedehands waard, als ik die niet gratis op de kop kan tikken?


Miauw

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik gok dat de SD zenders die ook in HDTV gecodeerd uitgezonden worden, de SD zenders uitgezet gaan worden, levert weer ruimte voor data op. Daarnaast zullen mensen die via SD zenders kijken, een mogelijke overstap naar een duurder abonnement overwegen.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op 6-10-2024 om 18:21, Miauw zei:

Ik gok dat de SD zenders die ook in HDTV gecodeerd uitgezonden worden, de SD zenders uitgezet gaan worden, levert weer ruimte voor data op. Daarnaast zullen mensen die via SD zenders kijken, een mogelijke overstap naar een duurder abonnement overwegen.

 

De commerciële RTL zenders, Veronica en SBS in SD uitzetten? Dan moeten ze die HD versies ook FTA maken net zoals Discovery en buitenlandse zenders. Ik betwijfel het want Ziggo ziet het nog als lokkertje om naar een duurder pakket te willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De trend is en blijft plukken.  Verreweg de meesten hebben HD apparatuur. SD is niet meer noodzakelijk dus kan vervallen. 

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Mimisiku zei:

De trend is en blijft plukken.  Verreweg de meesten hebben HD apparatuur. SD is niet meer noodzakelijk dus kan vervallen. 

Het probleem is niet de apparatuur. Het legacy "kabel TV" pakket op puur eigen ontvangers is zo sober dat je de comm zenders niet in HD MAG zien.

Evengoed vragen ze er nu bijna 24 euro voor maar ze willen dat je MEER betaalt om de comm ook in HD te zien. Als ze SD uitzetten heb je twee mogelijkheden: Alle "kabel TV" pakket klanten verleiden tot en overzetten naar een duurder pakket. Of de comm zenders in HD geven al dan niet tegen een flinke prijsverhoging onder het mom van kwaliteitsverbetering.  De buitenlandse zenders zijn gewoon naar HD gegaan omdat het dubbel uitzenden daar niet economisch is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, OFDM zei:

Het probleem is niet de apparatuur. Het legacy "kabel TV" pakket op puur eigen ontvangers is zo sober dat je de comm zenders niet in HD MAG zien.

Evengoed vragen ze er nu bijna 24 euro voor maar ze willen dat je MEER betaalt om de comm ook in HD te zien. Als ze SD uitzetten heb je twee mogelijkheden: Alle "kabel TV" pakket klanten verleiden tot en overzetten naar een duurder pakket. Of de comm zenders in HD geven al dan niet tegen een flinke prijsverhoging onder het mom van kwaliteitsverbetering.  De buitenlandse zenders zijn gewoon naar HD gegaan omdat het dubbel uitzenden daar niet economisch is.

 

Ik kan je niet helemaal volgen, sorry, maar ik ken niet al die termen.

 

Als Ziggo alle SD zenders uitzet en alle HD zenders codeert, dan kan elke kabel in elke woning aangesloten blijven zitten, dan besparen ze op de kosten van monteurs die de straatkasten een kabel aan en af moeten sluiten. Een ander voordeel is dat er dan data only abonnementen aangeboden kunnen worden, je moet immers een een actieve data verbinding hebben, daarnaast is door de extra ruimte meer dataverkeer mogelijk.

 

Wat CDS met Seca2 naar Seca3 gedaan heeft, lijkt Ziggo de stappen sneller te zetten.

 

Feit op 1 juli j.l.:

 

Geen extra pakketten die minder bekeken werden via DVB-C die, maar naar de NEXT-mini, dan wel de app van Ziggo.

 

Feit op 1 oktober j.l.:

 

Geen ondersteuning voor interactieve TV via DVB-C.

 

Ik ken iemand die de laatste tijd veel last van storingen via wifi en DVB-C had, een monteur van Ziggo kwam gratis langs om de boel te controleren. De kabelkast in de muur was het aan het begeven, of mogelijk niet meer geschikt, maar de splitter bleek ook niet te voldoen, dus werd die ook vervangen door een nieuwe exemplaar. De wifi en het DVB-C signaal via 2 Humax ontvangers met smartcard werkte weer prima, maar toen de monteur naar de NEXT-mini vroeg om deze in te stellen was het antwoord dat deze nog ongebruikt in de doos lag.

 

De monteur gaf aan dat het DVB-C signaal geen interactieve mogelijkheden meer sinds 1 oktober meer op de Humax werkte, dat was geen probleem, als het signaal maar via een smartcard in HD TV via de Humax ontvangers gekeken en opgenomen kan worden, anders gaat alles aan de kant en gaat die klant naar een andere aanbieder te overstappen.

 

Ziggo heeft op dit moment alleen procentueel hoeveel klanten een NEXT-mini hebben, dan wel nieuwe klanten er één in bruikleen krijgen, niet hoeveel mensen naast de NEXT-mini al dan niet in gebruik te hebben via DVB-C kijken..

 

Hoe snel Ziggo veranderingen zal doorzetten is denk ik een kwestie van zoveel als mogelijk klanten binnen te houden, en nieuwe klanten binnen te halen, dan wel het verlies te beperken.

 

Steeds meer providers willen graag dat klanten via een app van de provider kijken, is vergelijkbaar met een NEXT-mini, maar dan zonder apart kastje. Extra apparatuur verzenden en ook ontvangen kost elke provider inkomsten, een modem en een paar TV apps zijn dan een stuk goedkoper voor de providers.

 

Welke stap de volgende zal zijn weet ik niet, maar mijn gevoel zegt dat DVB-C verder uitgekleed zal worden, ik denk eerst met de extra betaal pakketten.die populairder zijn dan de beperkte extra pakketten die al van DVB-C verwijderd zijn, maar dat is puur mijn gevoel i.v.m. dat ze dan nog steeds niet de grote massa dwarsliggen, maar toch weer een stapje verder kunnen gaan om DVB-C steeds minder interessant te maken.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...