iamlake Geplaatst: 13 augustus 2023 Geplaatst: 13 augustus 2023 (aangepast) Sinds vijf jaar de tevreden bezitter van een Uno 4k SE met ingebouwde harde schijf. Niks mis mee, tot ik een week geleden een storing kreeg bij het willen opnemen. Zowel via EPG of rechtstreeks opnemen een groen scherm (zie screenshot) met als conclusie dat de harde schijf vol zou zijn (error 28). Het lukte een paar keer door de stroom eraf te halen en dan weer te starten dit weg te krijgen, zodat opnemen weer een dag lukte, maar later wou dat ook niet meer. Nu geupdated naar Openpli 8.3 release, maar ook dat helpt niet. Volgens het informatiescherm (zie tweede screenshot) is er nog 92,8 GB vrij op de harde schijf. Prullenbak leeggemaakt, geen backup ingesteld en ook geen continue time-shift. Ik las elders op dit forum dat dat misschien een rol zou kunnen spelen? Het lijkt erop dat er ruimte genoeg op de harde schijf is, toch komt die foutmelding. Mijn mogelijkheden zijn nu uitgeput, heb er ook niet veel verstand van Ben benieuwd of iemand mij hiermee op weg kan helpen. Bij voorbaat dank. 13 augustus 2023 aangepast door iamlake
Jürgen Geplaatst: 13 augustus 2023 Geplaatst: 13 augustus 2023 Ik zie dat nieuw bent op dit forum. Misschien eerst datgene uitvoeren wat in het scherm wordt geadviseerd, namelijk de crashlog downloaden en op het OpenPli forum plaatsen. Ik ben namelijk nog niet helemaal overtuigd dat de oorzaak van de foutmelding aan de HDD ligt. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Moderator wiz Geplaatst: 13 augustus 2023 Moderator Geplaatst: 13 augustus 2023 Euh, "No space left on device" is niet voldoende om jou te overtuigen Jürgen? Je zou kunnen kijken of er veel opnames op die disk staan en dan wat opruiming houden. Als je meldingen krijgt dat er geen ruimte meer vrij is en je kan geen nieuwe opnamen maken denk ik dat er geen vrije ruimte meer is op de harddisk. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Moderator ceesv Geplaatst: 13 augustus 2023 Moderator Geplaatst: 13 augustus 2023 Wordt de hd wel gebruikt voor de opname locatie? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 14 augustus 2023 Geplaatst: 14 augustus 2023 denk dat er iets bij de update misgelopen is met de timers PES error kom je vaker tegen in verband met corrupte bestanden opnieuw "vers" flashen gaat helpen The Crying Cowboys Aaron Rux
iamlake Geplaatst: 14 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2023 Bedankt voor de reacties. Mooi om te zien dat je niet in de steek wordt gelaten! Wilde met de opmerkingen aan de slag, maar merkte dat het starten niet verder kwam dan het beginscherm (zie bijlage). Door de opmerking van Tonskidutch heb ik opnieuw de software geïnstalleerd en nu werkt alles weer. Ook het opnemen. Dit was ook zo toen ik vorige week de software vernieuwde. Maar even afwachten denk ik. Nu werkt het. Wanneer het probleem zich weer voordoet, meld ik me weer.
smetje limb.BE Geplaatst: 14 augustus 2023 Geplaatst: 14 augustus 2023 probeer dit eens 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
iamlake Geplaatst: 14 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2023 Bedankt. Als hij straks weer kuren heeft (en dat verwacht ik wel) zal ik dit als eerste proberen. Laat sowieso nog van me horen.
minplus Geplaatst: 14 augustus 2023 Geplaatst: 14 augustus 2023 Of instellen voordat je problemen krijgt? 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Tonskidutch Geplaatst: 15 augustus 2023 Geplaatst: 15 augustus 2023 De PES error heeft niks met de beschikbare ruimte op de harddisk te doen, maar met libav. The Crying Cowboys Aaron Rux
Oplossing iamlake Geplaatst: 15 augustus 2023 Auteur Oplossing Geplaatst: 15 augustus 2023 Bedankt voor de reacties tot dusver. Door opnieuw de software te installeren werkt het weer. Maar ik vermoed dat straks zoals eerder hetzelfde probleem zich gaat herhalen; er is immers niets veranderd. Inmiddels wel de door smetje Limb. Be voorgestelde wijziging van 40 naar 1000 ingesteld, maar hij heeft vijf jaar met de instelling 40 GB gedraaid. Wanneer na een week alles nog werkt stel ik voor dat ik de topic op de juiste manier afsluit en anders meld ik mij binnen een paar dagen weer door het opsturen van het crashlog bestand.
Moderator ceesv Geplaatst: 15 augustus 2023 Moderator Geplaatst: 15 augustus 2023 Nogmaals de vraag: Staat je opname locatie wel goed ingesteld? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 15 augustus 2023 Geplaatst: 15 augustus 2023 ziet er goed uit en als die al naar de flash zou gaan is je box in 5 minuten helemaal dicht en werkt niks meer. je kan natuurlijk ook eens de "inhoud" van je afvalemmer van de HDD fysiek wissen. The Crying Cowboys Aaron Rux
iamlake Geplaatst: 15 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2023 Als je met fysiek wissen bedoelt dat ik in het menu in de afvalemmer de bestanden één voor één selecteer en dan verwijder, dan heb ik dat gedaan en bovendien ingesteld dat de afvalemmer na één dag geleegd wordt. Zou dus ook goed moeten zijn. 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen